Gå til innhold

Flere venner på ungdomsskolen?

Anbefalte innlegg

Har en 7. klassing som er mye alene. Har venner det er sammen med på skolen, men de er ikke særlig sosiale etter skole eller i helger. Er sammen med de som ikke er så populære, dvs stille og forsiktige barn. Driver med idrett, så deltar i aktiviteter. Håper så inderlig at barnet mitt skal få flere venner og et mer sosialt liv på ungdomsskolen. Er så leit når barnet alltid gamer alene. Kan noen fortelle om solskinnshistorier fra ungdomsskolen? Gruer meg sånn, tenk om det blir verre. 

Anonymkode: 8ad05...79a

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445407-flere-venner-p%C3%A5-ungdomsskolen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er der 1. til 10. skole, så ingen nye personer å danne vennskap med.

Men det skjer mye etterhvert som de modnes, og vennskap endres gjerne gjennom ungdomsskolen.

Jeg har to jenter på 15 og 16 år, med ganske forskjellige erfaringer.

Eldste hadde det fint sosialt på barneskolen, men ble veldig ensom på ungdomsskolen. Yngste hadde det vanskelig sosialt på slutten av barneskolen, men har det mye bedre nå.

Anonymkode: fc98b...f6d

Annonse

Her ble det dessverre også verre på ungdomsskolen. Ingen venner på skolen i det hele tatt, og fortsatt 1,5 år igjen. Gikk fra flere gode venner på barneskolen, til å bli dumpet av alle på ungdomsskolen. Jeg håper på vgs jeg da 🤞🏻

Anonymkode: 47ac4...981

Pass på litt så du ikke overfører egne følelser på sønnen din. Han er sosial på skolen, og jeg vet ikke helt hvorfor du opplyser om at det er de stille og forsiktige barna? Er det viktig tenker du?  Så han går ikke alene rundt på skolen ( det ville vært veldig mye verre og grunn til bekymring ) Han er også med på aktiviteter hvor han er sosial. 

Syns han selv at det er kjipt å være alene og game? 

Uansett. Ting forandrer seg ofte når de vokser opp og treffer nye ungdommer i annet miljø. Den største faren er hvis han føler seg mindreverdig og kommer borti feil miljø. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...