Gå til innhold

Dersom man selger bolig, kan man, og bør man velge å ikke selge til høystbydende dersom...

Anbefalte innlegg

Dersom man skal selge en bolig, og flere gir bud, kan man velge å ikke selge til høystbydende, men til de med nest høyeste bud?

Og bør man gjøre det dersom de som selge for eksempel flytter siden boligen er veldig uhensiktsmessig for en familie med små barn, og de med høyeste bud har en på snart 2 åt og tvillinger på vei?

Anonymkode: cfdc4...95f

Fortsetter under...

Man bør selge til de man ønsker å selge til tenker jeg. Det er jo de som kjøper som bør være skeptiske om boligen de har samme behov som selgeren, og selgeren selv sier at boligen ikke innfrir.

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Dersom man skal selge en bolig, og flere gir bud, kan man velge å ikke selge til høystbydende, men til de med nest høyeste bud?

Og bør man gjøre det dersom de som selge for eksempel flytter siden boligen er veldig uhensiktsmessig for en familie med små barn, og de med høyeste bud har en på snart 2 åt og tvillinger på vei?

Anonymkode: cfdc4...95f

Du kan selvsagt gjøre det, men det er ikke vanlig. Det er ikke ditt problem at familien med små barn ikke undersøker godt nok selv. 

Jeg hadde ikke brydd meg om hvem kjøper var, tatt høyeste bud

Anonymkode: 27e3e...377

Eksen solgte akkurat et stort hus til de som kom med lavere bud. De med høyeste bud ville bruke huset til utenlandske arbeidere siden det var mange soverom og god plass. Det ville han ikke at huset skulle bli brukt til, så han solgte heller de de med lavere bud. 

Du kan selge til hvem du vil 

Nei, jeg synes ikke du skal ta en formynderrolle over andre familier. Mange grunner til at de velger å legge inn bud på akkurat denne boligen, og hva en familie anser som uhensiktsmessig trenger ikke stemme for en annen. Det kan godt hende de har penger til å bygge om også, det er rett og slett ikke din sak tenker jeg.

Nabohuset her ble ikke solgt til høyeste bud. En eldre mann som solgte og han valgte selge til en enslig mor som er utdannet møbelsnekker. Handy dame som ønsket å bo akkurat der, kort vei til skolen for sønnen og nærme hennes foreldre. Da fikk hun huset, selv om noen andre bød mer

Anonymkode: 526f1...eb5

Jeg ville ikke latt være å selge til høystbydende for den grunnen du oppgir. De kan se noe annet i boligen enn det du gjør. Da familien solgte huset etter min bestemor så solgte vi ikke til høystbydende. De ville ha revet boligen og bygget noe annet. Vi solgte til en snekker som ønsket å bevare det flotte huset. Det har vi aldr angret på. 

Anonymkode: 237b5...f8b

Annonse

Hvordan vet dere så mye om kjøper? 

Da vi solge ante vi ikke ingen ting om hverken den ene eller andre som bydde. Vi fikk aldri vite noen navn engang.  Ikke før kontrakten skulle underskrives.  

Samme de gangene vi har kjøpt, aldri hatt noe kontakt med selger før kontrakten skulle skrives. 

Anonymkode: bfb47...894

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...