Gå til innhold

Ville du sendt en snart 18 åring med 2 andre venner til utlandet?

Anbefalte innlegg

Nå er det bestemt at de reiser og jeg har sagt ja. Så flybillett og alt er ordnet. Må du jeg er nervøs, men håper det går fint. Hva bør tenkes på? Er ikke enda turen er, men…

Anonymkode: e67de...6fd

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (På 13.1.2024 den 16.01):

3 venner vil reise til familiens leilighet i utlandet en uke. De to andre har fått ja. Er jeg rar som er skeptisk? 

Blir 18 i år? Da synes jeg er helt greit at de reiser. 

Anonymkode: cc299...01d

Anonym bruker skrev (På 13.1.2024 den 16.33):

Blir 18 år etter reisen. Så er ikke myndig når reisen blir. 

Jeg stoler på barnet mitt. Er ikke alkohol i bildet. Det er for shopping, sol og bading. Jeg tenker at det er en opplevelse og privilegium å kunne reise sånn med venner. Men så er det noe som sier tenk om ditt og tenk om datt. 

Jeg hadde ikke bekymret meg. Var selv på reise alene i en uke i Europa da jeg var 16.

Selvfølgelig må de snakkes med i forkant og avtale å passe på hverandre, men da burde det gå fint. Stol på oppdragelsen du har gitt. 

Anonym bruker skrev (På 13.1.2024 den 18.00):

Det, og så har de så avansert sex på slike turer, gangbang og vet ikke hva. En 18-åring er ikke moden nok for sex i hvert fall! Så nei, enig. Dette er ikke noe for ungdommer.

Anonymkode: 8230e...71c

Gangbang? For noe tull.

Gi barna røtter OG vinger.

Blop skrev (På 14.1.2024 den 9.15):

Jeg ville ikke sagt nei bare for å si nei, men med tanke på at jeg faktisk sendte en mindreårig til utlandet på egenhånd.  Det er mye som kan skje, og jeg kan ikke sitte i Norge og ikke få gjort noe. Å få barnevernet på besøk fordi avkommet er dritings i utlandet er vel ingen ønskesituasjon. 

😅

Barnevernet har garantert aldri noensinne brydd seg med at en 17,5- åring er beruset, verken i utlandet eller hjemme. 

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Nå er det bestemt at de reiser og jeg har sagt ja. Så flybillett og alt er ordnet. Må du jeg er nervøs, men håper det går fint. Hva bør tenkes på? Er ikke enda turen er, men…

Slik jeg ser det er det disse tingrne de bør være obs på og planlegge forebyggende for:

-Bagasje på avveie = Pakk det viktigste i håndbagasje og ha god reiseforsikring

Skader eller sykdom= Ordne god reiseforsikring og bestill folketrygdkort

Tyveri = Ha god reiseforsikring og noe kontanter gjemt

Dop i brus eller drink = De må ikke slippe drikken sin av syne et øyeblikk om de er på bar/disko. Og de må avtale at alle holder sammen og at de sammen kommer seg trygt hjem. 

Annonse

Anonym bruker skrev (På 13.1.2024 den 18.00):

Det, og så har de så avansert sex på slike turer, gangbang og vet ikke hva. En 18-åring er ikke moden nok for sex i hvert fall! Så nei, enig. Dette er ikke noe for ungdommer.

Anonymkode: 8230e...71c

oi, ikke alle som er så utagerende som deg vettu 🙂 tror det skal gå bra HI. Du kjenner gutten din best. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...