Gå til innhold

Ville du sendt en snart 18 åring med 2 andre venner til utlandet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvilket land da? Jeg var 10 dager i London som 17-åring, gikk bare bra det. 

Er det en utforskende ungdom som liker fest, eller er det en ungdom som foretrekker kulturliv og shopping?

Anonymkode: 65cd3...be6

Min sønn reiste på guttetur til Ibiza sommeren han var 18 år. Ikke mye avslapping for mor, men de kom levende hjem alle sammen. 

Jeg reiste også til syden som attenåring. Det er nok noe som hører med 

Anonymkode: 14392...fcd

Annonse

Jeg har sagt nei til de er 18, etter det har de bestemt selv.

Om noe skulle skje et eller annet sted er det greit at de er myndige så underskriften deres faktisk har en verdi og de kan ta avgjørelser selv.

Anonymkode: e02c3...1ea

Blir 18 år etter reisen. Så er ikke myndig når reisen blir. 

Jeg stoler på barnet mitt. Er ikke alkohol i bildet. Det er for shopping, sol og bading. Jeg tenker at det er en opplevelse og privilegium å kunne reise sånn med venner. Men så er det noe som sier tenk om ditt og tenk om datt. 

Anonymkode: e67de...6fd

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har sagt nei til de er 18, etter det har de bestemt selv.

Om noe skulle skje et eller annet sted er det greit at de er myndige så underskriften deres faktisk har en verdi og de kan ta avgjørelser selv.

Anonymkode: e02c3...1ea

En er 18 og en blir 18 samme mnd og min blir 4 mnd etter. 

Jeg var i Syden med venner da jeg var 17 år. Hadde knapt vært på fest eller drukket alkohol før turen. Festet og drakk likevel nesten daglig der.

Jeg hadde ikke sagt ja til mine barn. 

Anonymkode: 95b88...28f

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Jeg var i Syden med venner da jeg var 17 år. Hadde knapt vært på fest eller drukket alkohol før turen. Festet og drakk likevel nesten daglig der.

Jeg hadde ikke sagt ja til mine barn. 

Anonymkode: 95b88...28f

Det, og så har de så avansert sex på slike turer, gangbang og vet ikke hva. En 18-åring er ikke moden nok for sex i hvert fall! Så nei, enig. Dette er ikke noe for ungdommer.

Anonymkode: 8230e...71c

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det, og så har de så avansert sex på slike turer, gangbang og vet ikke hva. En 18-åring er ikke moden nok for sex i hvert fall! Så nei, enig. Dette er ikke noe for ungdommer.

Avansert sex og gangbang? Det hadde i alle fall ikke jeg på sydentur i den alderen.

Annonse

Min reiste til Spania med kompiser når han var 17. Ble 18 uken etter de kom hjem. Siden da har han vært på ferie med kompiser hvert år siden den gangen. Og jeg er like nervøs nå som han er 22 år som jeg var da han var 17 år 😜

Anonymkode: 2b56e...2df

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

😂

Anonymkode: 9b1a0...3ff

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg stoler på barnet mitt. Er ikke alkohol i bildet. Det er for shopping, sol og bading. Jeg tenker at det er en opplevelse og privilegium å kunne reise sånn med venner. Men så er det noe som sier tenk om ditt og tenk om datt. 

Sjansen for at det blir alkohol er absolutt til stede, men det er også en del av det å bli voksen. 

Vi kan snakke, advare og skremme til vi bli blå, fakta er at de også må gjøre sine erfaringer. Så får man bare krysse alt for at konsekvensene blir til å leve med. 

mamma til adhd gutt<3 skrev (2 timer siden):

Avansert sex og gangbang? Det hadde i alle fall ikke jeg på sydentur i den alderen.

Trur nok det var en snev av overdrivelse som var ment her, med tanke på putesying på voksne unger😆

Anonymkode: 9b1a0...3ff

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

3 venner vil reise til familiens leilighet i utlandet en uke. De to andre har fått ja. Er jeg rar som er skeptisk? 

Absolutt!! Min reiste på guttetur til London når han var 17år . Det gikk helt fint. Var også en uke i syden når han var 18.

Anonymkode: 2c36f...6cd

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

La ungdommen dra og ha den fineste ferien ever. 😊

Jeg dro som 18 åring første gang til Syden. Med 3 gutter. Vi var ikke på fylla, men sightseeing. 

Mannen dro med sine venner da han var 18. De er rolige,men tok noen øl. Gikk bra det også. 

La de løsrive seg. 😊

Jeg hadde ikke sendt de til Tyrkia og Egypt i hvertfall. 

Min søster dro alene som 18 åring til Tyrkia. Vi kunne ikke hindre henne. Hun har sagt i senere tid at det ikke var helt morsomt.

Anonymkode: 806ac...38a

Blop skrev (10 timer siden):

En snart 18 åring er ikke myndig og mor kan nekte. 

Men hvorfor skal mor nekte? Hva er mere skummelt der enn her? 

Bare sunt å la de dra på tur. De må ordne på flyplassen, hotellet, restauranter osv. Mye læring! 

Jeg hadde nok hatet mine foreldre i lange tider hvis de hadde vært kjipe å sagt nei bare for å si nei. 

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Men hvorfor skal mor nekte? Hva er mere skummelt der enn her? 

Bare sunt å la de dra på tur. De må ordne på flyplassen, hotellet, restauranter osv. Mye læring! 

Jeg hadde nok hatet mine foreldre i lange tider hvis de hadde vært kjipe å sagt nei bare for å si nei. 

Jeg ville ikke sagt nei bare for å si nei, men med tanke på at jeg faktisk sendte en mindreårig til utlandet på egenhånd.  Det er mye som kan skje, og jeg kan ikke sitte i Norge og ikke få gjort noe. Å få barnevernet på besøk fordi avkommet er dritings i utlandet er vel ingen ønskesituasjon. 

Blop skrev (Akkurat nå):

Jeg ville ikke sagt nei bare for å si nei, men med tanke på at jeg faktisk sendte en mindreårig til utlandet på egenhånd.  Det er mye som kan skje, og jeg kan ikke sitte i Norge og ikke få gjort noe. Å få barnevernet på besøk fordi avkommet er dritings i utlandet er vel ingen ønskesituasjon. 

Hvordan skulle det gå til at barnevernet kommer på døren av den grunn? Da tror jeg de hadde trengt ganske flere ressurser og ansatte. 

Blop skrev (1 minutt siden):

Dette. Man har et juridisk ansvar for egne barn fram til de fyller 18 år, og derfor er det i hvert fall lurt å tenke grundig gjennom konsekvensene dersom noe skulle skje. Vi lot ikke våre reise alene til utlandet den sommeren hvor de fylte 18 år til høsten, og lever fint med å være litt kjipe der. Det er nok av historier om norske ungdommer under 18 åt som roter seg opp i ting i utlandet, og selv om jeg ikke så for meg at mine rolige gaming-gutter ville være på ville fyllefester, så er det utrolig naivt å utelukke det helt.

Anonymkode: feef2...d83

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...