Gå til innhold

Er det vanlig at jenter på ungdomsskolen…

Anbefalte innlegg

Ikke blir kjent med noen gutter?

Når jeg gikk på skolen hang vi sammen på tvers av kjønn.

Datteren min har venner, men har ikke blitt kjent med noen gutter, og starter på vgs til høsten. 

Ikke at det er så viktig nødvendigvis, jeg syns bare det er rart.. 

Anonymkode: a3b68...c25

Fortsetter under...

Tror det ene er like vanlig som det andre. Min går kun i 8.trinn enda, men er heller ikke blitt kjent med guttene. Ser i hallen at en del av jentene på håndball-laget til min datter henger med guttene fra trinnet. 

Anonymkode: 52252...0fb

Men hva vet du egentlig om at hun ikke kjenner gutter?

De få jeg kommuniserte om hjemme eller hadde med meg hjem på ungdomsskolen var jenter. Men både på skolen og da vi hang ute var begge kjønn der. Jeg så på guttene som venner, men ikke nære venner. 

Datteren min snakker heller ikke om guttene nå (går på ungdomsskolen). Men jeg ser på Snapchatten hennes at hun sender snapper til noen gutter og.

Anonymkode: 30b91...fd6

Det er veldig sprik mellom gutter og jenter i den alderen, kanskje ikke så rart. Jeg hang også med gutter i den alderen, men det var jo kun noen få som var modne nok, hvis du skjønner. Fleste var utrolig barnslige, var vel kun en jeg fant noe felles med, han andre ble bare med på lasset. 

Anonymkode: 45ec9...4e9

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Men hva vet du egentlig om at hun ikke kjenner gutter?

De få jeg kommuniserte om hjemme eller hadde med meg hjem på ungdomsskolen var jenter. Men både på skolen og da vi hang ute var begge kjønn der. Jeg så på guttene som venner, men ikke nære venner. 

Datteren min snakker heller ikke om guttene nå (går på ungdomsskolen). Men jeg ser på Snapchatten hennes at hun sender snapper til noen gutter og.

Anonymkode: 30b91...fd6

Ut fra det hun selv forteller meg

HI

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det er veldig sprik mellom gutter og jenter i den alderen, kanskje ikke så rart. Jeg hang også med gutter i den alderen, men det var jo kun noen få som var modne nok, hvis du skjønner. Fleste var utrolig barnslige, var vel kun en jeg fant noe felles med, han andre ble bare med på lasset. 

Ja, jeg tror ikke hun identifiserer seg med dem på en måte. Og hun liker ikke så godt sjargongen som er mellom gutter og jenter. Tror kanskje de snakker til hverandre på en annen måte enn vi gjorde.. 

Annonse

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Tror det ene er like vanlig som det andre. Min går kun i 8.trinn enda, men er heller ikke blitt kjent med guttene. Ser i hallen at en del av jentene på håndball-laget til min datter henger med guttene fra trinnet. 

Anonymkode: 52252...0fb

Ja, håndball og fotball gjengen henger mer på tvers virker det som 

HI

Jeg har to søstre som er ungdommer. De har begge mange guttevenner.  Ene har nesten bare guttvenner, den andre mest jentevenner. Kommer jo helt an på hvem man havner i klasse med.

Det fine med dem, er at de faktisk bare er venner. Ja, noen av de har kyssa,men de er ikke bindt seg helt til hverandre. Syns det var mere vanlig før, slutten av 90-tallet,begynnelsen av 2000-tallet. Var mange i klassen min som var kjærester i flere år. Inkludert meg selv. Så litt mere avslappet nå. Bra for spesielt jenter. 

Anonymkode: b6b4f...7cc

Jeg gjorde heller ikke det på den alderen. Jeg var litt sjenert, men med gutter  ble jeg klønete. På barneskolen lekte vi på tvers.

Min venninnes datter i 8 klasse kjenner kun jentene.

min nevø henger på tvers av kjønn, gjort det fra dag 1.

Alt er like vanlig. 

Anonymkode: 9bdc1...372

Hvordan vet du hvem de kjenner og ikke på skolen. Jeg hadde aldri med meg gutter hjem, eller hang med dem på fritiden, men jeg snakket da med guttene i klassen, og vil si jeg kjente mange av dem likevel. 

Anonymkode: 97486...7b7

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvordan vet du hvem de kjenner og ikke på skolen. Jeg hadde aldri med meg gutter hjem, eller hang med dem på fritiden, men jeg snakket da med guttene i klassen, og vil si jeg kjente mange av dem likevel. 

Anonymkode: 97486...7b7

Det er basert på hva hun sier selv. 

HI

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Ja, jeg tror ikke hun identifiserer seg med dem på en måte. Og hun liker ikke så godt sjargongen som er mellom gutter og jenter. Tror kanskje de snakker til hverandre på en annen måte enn vi gjorde.. 

Mulig de drar med seg litt nettvett, eller manglende er kanskje ett bedre uttrykk, inn i den fysiske, sosiale arena også. Min datter var i en klasse for noen år siden, den guttegjengen var rett og slett ufyselig mot jentene. Tafset på rumpa, dro opp toppene, plystrer, kommenterte utseende, klær. Jeg forstår godt at de tok avstand og min datter og ei jente til skiftet faktisk skole pga de guttene. 

Annonse

Min 15 årige gutt har gjennom barnehage, barneskole, nå ungdomsskolen og fritidsaktivitet, hatt venner av begge kjønn. I perioder flest venninner faktisk, men etter ungdomsskolen og fritidsaktivitet har det kommet flere gutter til.

En periode lurte jeg på om han kunne være  homofil, og vi var veldig nøye med å si "partner" eller "når du blir voksen og finner deg dame eller mann". Men han er nok ikke det, har sagt flere ganger at det er jenter han er interessert i. Men jeg tenker av og til at han er sånn typisk fyr som kanskje havner i "vennefella", han er sååå populær blant jenter, men han påstår at det kun er vennskap. Og jeg ser egentlig det også.

Trodde egentlig det var vanlig nå for tiden at "alle var sammen med alle". Etter serien friends på 90 tallet ble det jo veldig "in" dette, at man var venner på tvers av kjønnene.  

Anonymkode: 2605a...e64

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Min 15 årige gutt har gjennom barnehage, barneskole, nå ungdomsskolen og fritidsaktivitet, hatt venner av begge kjønn. I perioder flest venninner faktisk, men etter ungdomsskolen og fritidsaktivitet har det kommet flere gutter til.

En periode lurte jeg på om han kunne være  homofil, og vi var veldig nøye med å si "partner" eller "når du blir voksen og finner deg dame eller mann". Men han er nok ikke det, har sagt flere ganger at det er jenter han er interessert i. Men jeg tenker av og til at han er sånn typisk fyr som kanskje havner i "vennefella", han er sååå populær blant jenter, men han påstår at det kun er vennskap. Og jeg ser egentlig det også.

Trodde egentlig det var vanlig nå for tiden at "alle var sammen med alle". Etter serien friends på 90 tallet ble det jo veldig "in" dette, at man var venner på tvers av kjønnene.  

Anonymkode: 2605a...e64

Ja, det virker som om at jenter og gutter henger sammen både på skolen og utenfor skolen, men datteren min har kun venninner og har knapt snakket med en gutt utenfor skolearbeid.

Til meg sier hun at det ikke er noen hyggelige gutter, og at de er kjipe med jentene. Jeg har som mangeårig foreldrekontakt møtt veldig mange flotte gutter på skolen, men det er da ikke hennes opplevelse.

Prøver å si at selv om noen kanskje er litt tøffe og ikke behandler jentene bra, så gjelder det ikke alle. Og om man blir kjent med noen så viser de jo mer av den de egentlig er.

Så jeg bekymrer meg litt for at hun blir litt redd gutter og setter alle i samme bås. Det vil jo hindre henne i å bli kjent med mange fine folk.. 

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...