Gå til innhold

Aldersforskjell i et forhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg kjenner bare til et forhold hvor han er yngst, litt mer enn ti år, som har vart. Det er moren og stefaren til en bekjent, så jeg kjenner dem ikke veldig godt. De er jo i den situasjonen at hun har blitt pensjonist, mens han fortsatt er i jobb. Men foreløpig ingen store helseutfordringer.

Men jeg er selv sammen med en som er 8 år eldre og jeg må jo si at helse kommer til å bli en større og større del av livet vært. Jeg er 50.

Har en venninne som er sammen med en som er 20 år eldre. Han har kullbarn nr 2 med henne. Guttebarnet deres er nå tenåringer. Mannen i det forholdet er ganske sprek, men hun klarer ikke tanken på å måtte pleie han. Og det tenkte hun jo ikke på da hun var 30 og ble sammen med han… 

Så helse blir det jo på et tidspunkt. 

Anonymkode: 835d2...1de

Jeg tror alle som spør om hva folk på er forum tenker om aldersforskjell i eget forhold eller dating, ikke har særlig følelser i bildet. At man blir sammen fordi man "ikke finner andre" Det er mer sånn at når følelser virkelig er i bildet då blåser man langt i hva andre mener og tror. Så jeg tror at det er andre viktigere ting å tenke over her. Aldersforskjell på 11 år er ikke viktig. Ikke på 15 og 20 år heller- så lenge følelsene er ekte altså.

At forhold med større e aldersforskjell kan bli mer utfordrende på enkelte områder, ja. Akkurat som de som inngår forhold og er fra ulike kulturer, med helt ulik bakgrunn, familieforhold osv. 

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Sorry så ikke før nå at temaet egentlig var at damen var eldst ja.

Anonymkode: 37880...a78

Problemstillingen er vel lik uavhengig av om det er mannen eller kvinnen som er eldst.

Anonymkode: 112e0...038

Aldersforskjeller kan skape spesielle problemer, men så lenge dere er klar over hvilke utfordringer dere vil måtte stå overfor burde det ikke være mer problematisk enn alle de problemene alle andre har. Elsker du en person håndterer du det meste.

Anonymkode: 5f8f4...165

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Problemstillingen er vel lik uavhengig av om det er mannen eller kvinnen som er eldst.

Anonymkode: 112e0...038

Ikke nødvendigvis. Hvis det kommer ønske om barn, bør en være obs på at kvinner havner i overgansalderen. Men bortsett fra det, så blir situasjonen lik uansett hvilken vei det er.

Anonymkode: 0452c...849

Alder er ikke noe mer hinder enn noe annet. Min onkel og tante har vært sammen i førti år nå, hun er 20år yngre enn henne og er nesten på alder med hans to eldste barn. De er mer turtelduer nå enn når de ble sammen, for da var det barn ifra første stund. I takt med ungene føytta ut jo mer fant de på sammen og nå er det kjæresteferier hit og dit. Når jeg møter de noe sted så leier de hender og er utrolig søte, det så jeg aldri når jeg var ung. 

Anonymkode: 26930...318

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...