Gå til innhold

NRK Kongen og eg - noen som har sett den?

Anbefalte innlegg

Hva er inntrykket deres av svenskekongen etter å ha sett den eller deler av den? Jeg hadde ikke så høye tanker om han fra før, og jeg syns virkelig ikke han virker mer sympatisk etter å ha sett (ganske mye av) den. Han virker gretten, ekkel, arrogant, kynisk, og høy på seg selv. 

Anonymkode: e0b58...303

Fortsetter under...

Ja, enig !

Vi er mye mer heldig med vår Konge, selv om de er i slekt (hans avdøde far er Haralds tremenning).    Synd ikke hans onkel ble Konge i stedet.  Prins Bertil og Prinsesse Lillian, to fantastisk elskelige og joviale mennesker.

Anonymkode: 5d953...913

😆

Han eier ikke verdighet, det er saken. Men han skal ha for at han skiller seg ut. Syns han tidvis er direkte underholdende. Verre med den null karisma hos resten av familien. Bortsett fra de sjelden vakre barna i den familien er resten veldig uinteressante. 

Endret av ReneRene

Han fører seg som han er oppdratt til. 

Med en far som døde tidlig, mor som skulle følge opp 4 barn og være prinsesse og en farfar som var beinhard. Hans intelligens og "åndsvesen" har blitt diskutert offentlig og mange var av den mening at han var tilbakestående. Man snakket jo ikke om følelser, pappaen eller noe privat og personlig. Er ikke rart at mannen fremstår litt avkoblet. 

Jeg har faktisk fått litt sympati med svenskekongen etter dokumentaren. 

Anonymkode: 482ac...559

ReneRene skrev (På 12.1.2024 den 8.07):

😆

Han eier ikke verdighet, det er saken. Men han skal ha for at han skiller seg ut. Syns han tidvis er direkte underholdende. Verre med den null karisma hos resten av familien. Bortsett fra de sjelden vakre barna i den familien er resten veldig uinteressante. 

Så et vakkert ytre er interessant?

Jeg syns at kronprinsessen virker som et genuint og varmt menneske. 

Anonymkode: cc7fd...792

Annonse

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Så et vakkert ytre er interessant?

Jeg syns at kronprinsessen virker som et genuint og varmt menneske. 

Nei 😀 men barn kan ikke bli beskyldt for å ha null karisma, så hvis jeg ikke hadde skrevet det ( og jeg mener det ) så ville sikkert noen reagert på at jeg ikke hadde unntatt barna 🙄

ReneRene skrev (16 minutter siden):

Nei 😀 men barn kan ikke bli beskyldt for å ha null karisma, så hvis jeg ikke hadde skrevet det ( og jeg mener det ) så ville sikkert noen reagert på at jeg ikke hadde unntatt barna 🙄

Hva? Hva har et vakkert utseende med karisma å gjøre? 

Jeg har sett den nå og fikk et helt annet inntrykk. Jeg ser en mann som i hele sitt liv har vært ukomfortabel i sin rolle, som virker desillusjonert, introvert og usikker. En mann som med en vanskelig oppvekst, manglende rollemodeller, nære slektninger som ikke har hatt tiltro til han og som helt sikkert hadde vært mer lykkelig som lokfører enn som konge. 

Anonymkode: c0df5...97d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...