Gå til innhold

Vi ga kjeks til en unge hvor mor er drit streng på kosthold 😭😭

Anbefalte innlegg

Hadde ett barn på besøk hvor de fikk noen kjeks hver. Glemte hele greia til jeg kom på at mor er drit streng og nøye på kosthold. Hun fremmer sunn, kun hjemmelaget og økologisk dyrket mat på nettet hvor hun er aktiv nesten daglig. Nei til ultraprossesert mat osv. Forsøkt å stoppe boller og brus på 17.mai, er for forbud av servering av is/kaker i bursdag. Ønsker forbud mot knekkebrød, yougurt, brunost osv på skolen. Å jeg glemte selvsagt dette å serverte kjeks! Første gangen ungen er her, var kun innom en times tid men nå har jeg dårlig samvittighet. Mor har ikke sagt noe bortsett fra å dele ett innlegg som går på hva man serverer til andres barn av usunne matvarer , samme dag som jeg ga sønnen hennes kjeks. Jeg skjemmes litt. 

Anonymkode: 6aee9...7f1

Fortsetter under...

Godt gjort å glemme det regimet hun kjører - det skal du ha!  

Så reagerte hun sikkert negativt på det, og det må du jo tåle. Du trenger ikke å ha dårlig samvittighet med mindre du gjorde dette fordi hun får deg til å føle deg dårlig. Det er ikke hennes skyld hvordan du føler deg. 

ReneRene skrev (1 minutt siden):

Godt gjort å glemme det regimet hun kjører - det skal du ha!  

Så reagerte hun sikkert negativt på det, og det må du jo tåle. Du trenger ikke å ha dårlig samvittighet med mindre du gjorde dette fordi hun får deg til å føle deg dårlig. Det er ikke hennes skyld hvordan du føler deg. 

Masse unger på besøk, tenkte ikke over at dette barnet også var her. Glemte det rett og slett. Mannen mener jeg overreagerer. 

hi

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Masse unger på besøk, tenkte ikke over at dette barnet også var her. Glemte det rett og slett. Mannen mener jeg overreagerer. 

hi

Enig med mannen din - dette går bra. Barnet vil havne i en rekke slike situasjoner og må selv lære seg å si nei takk. Det blir tøft, men dette er det mor som pålegger ham. 

Anonymkode: f7ba2...4c2

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

hi

Ja, og mannen din har 100% rett. Så hvorfor den reaksjonen? Det der hadde jeg ikke brukt et sekund å tenke på. Hvis jeg virkelig hadde glemt det ( hvilket jeg på ingen måte hadde ) 

Annonse

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

hi

Masse barn? Du skrev at det var ett barn på besøk?

Anonymkode: 9e06c...847

Mener dere det? Jeg føler meg så dritt. Altså, så dårlig samvittighet over noen kjeks har jeg aldri hatt før. Aldri. Hvis den ungen får lov til å komme tilbake, skal han kun få frukt, for å kompensere. Åh dette vet jeg for lite om. Hun lager virkelig alt fra bunn, kjøttdeig kjøpes spesielt og hun kverner selv. Aner ikke hva jeg evt kan servere den ungen som er tillat.. Får lese mer på sosiale medier, kanskje jeg finner noe. Uff. Hi

Masse barn? Du skrev at det var ett barn på besøk?

Anonymkode: 9e06c...847

Min sønn hadde ett barn på besøk, søsteren hadde flere venninner så til sammen var de flere. Så de fikk jo alle sammen. Burde jo tenkt meg om. Hi

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Hadde ett barn på besøk hvor de fikk noen kjeks hver. Glemte hele greia til jeg kom på at mor er drit streng og nøye på kosthold. Hun fremmer sunn, kun hjemmelaget og økologisk dyrket mat på nettet hvor hun er aktiv nesten daglig. Nei til ultraprossesert mat osv. Forsøkt å stoppe boller og brus på 17.mai, er for forbud av servering av is/kaker i bursdag. Ønsker forbud mot knekkebrød, yougurt, brunost osv på skolen. Å jeg glemte selvsagt dette å serverte kjeks! Første gangen ungen er her, var kun innom en times tid men nå har jeg dårlig samvittighet. Mor har ikke sagt noe bortsett fra å dele ett innlegg som går på hva man serverer til andres barn av usunne matvarer , samme dag som jeg ga sønnen hennes kjeks. Jeg skjemmes litt. 

Hva er galt med knekkebrød? Det er jo sunt!

Anonymkode: 53feb...d0b

Mener dere det? Jeg føler meg så dritt. Altså, så dårlig samvittighet over noen kjeks har jeg aldri hatt før. Aldri. Hvis den ungen får lov til å komme tilbake, skal han kun få frukt, for å kompensere. Åh dette vet jeg for lite om. Hun lager virkelig alt fra bunn, kjøttdeig kjøpes spesielt og hun kverner selv. Aner ikke hva jeg evt kan servere den ungen som er tillat.. Får lese mer på sosiale medier, kanskje jeg finner noe. Uff. Hi

Enten spiser ungen det du serverer eller så har han med matpakke. Du skal da ikke trenge å ha dårlig samvittighet for dette. Tipper ungen var glad for kjeks? 

Annonse

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Da må mora sende med mat, man kan ikke regne med at andre skal foreldre stå på hodet for å tekkes ville regimer altså.

Anonymkode: 9ce8f...212

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hva er galt med knekkebrød? Det er jo sunt!

Anonymkode: 53feb...d0b

Nei det var ikle det. Husker ikke hvorfor men det var ett 15min foredrag om hvorfir knekkebrød, polarbrød ol burde vært forbudt i matpakken. Jeg datt ut å husker ikke hvorfor.

hi

Da må mora sende med mat, man kan ikke regne med at andre skal foreldre stå på hodet for å tekkes ville regimer altså.

Tror egentlig ikke han får lov til å spise middag borte, når jeg tenker meg om🤔.

hi

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Tror egentlig ikke han får lov til å spise middag borte, når jeg tenker meg om🤔.

hi

Stakkars unge, Hvor gammel er han?

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Hvis du ikke troller eller er passiv aggressiv, så lurer jeg like mye på  deg som på den moren du skriver om.  Dette er ikke... akkurat...normal reaksjon. 

Endret av ReneRene
ReneRene skrev (1 minutt siden):

Hvis du ikke troller eller er passiv aggressiv, så lurer jeg like mye på  deg som på den moren du skriver om.  Dette er ikke... akkurat...normal reaksjon. 

Kan du slutte å (be)dømme andre hele tiden? Hi har all rett til å lufte bekymringen sin uten at du skal irettesette og ydmyke henne i plenum 🙃

Anonymkode: 8ba52...0e4

Neste gang hadde jeg servert pølser i brød, skoleboller og smågodt i store skåler. Ditt hjem, dine regler. 
Den ungen ender opp smellfeit fordi når han blir tenåring og egne penger - kommer til å gå bananas i butikken 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Kan du slutte å (be)dømme andre hele tiden? Hi har all rett til å lufte bekymringen sin uten at du skal irettesette og ydmyke henne i plenum 🙃

Touché!

Anonymkode: 31130...430

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg tror faktisk jeg må skrive et innlegg her om hva det vil si å ydmyke noen gitt. Føler meg nesten forpliktet til det.

Det er ikke å ydmyke TS å skrive at hun reagerer unormalt her 🙂 hun beskriver en hysterisk mor som åpenbart har et problem eller to. Da bryr en seg ikke nevneverdig om en forglemmelse og hennes reaksjon. 

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Med mindre hennes barn aldri skal være med andre kan hun ikke regne med at de hos andre får hjemmedyrkede økologiske grønnsaker og egenkvernetkjøtt. Dette må du bare riste av deg. Hvis ungen får mat du beskriver hjemme er ikke to kjeks hos deg noen form for katastrofe. Om hun har problemer med et par kjeks og derfor legger ut et innlegg på SoMe  på nett i stedet for ta en telefon til deg - vel da er hun en feiging og oppfører seg bedritent.

Anonymkode: f20af...48d

ReneRene skrev (2 minutter siden):

Jeg tror faktisk jeg må skrive et innlegg her om hva det vil si å ydmyke noen gitt. Føler meg nesten forpliktet til det.

Det er ikke å ydmyke TS å skrive at hun reagerer unormalt her 🙂 hun beskriver en hysterisk mor som åpenbart har et problem eller to. Da bryr en seg ikke nevneverdig om en forglemmelse og hennes reaksjon. 

Kan ikke du bare kutte ut.

sug lut skrev (32 minutter siden):

Drit i gærne mødre.

Helt enig!

Vi hadde en sånn mor (og muligens far, men han så vi aldri) i klassen til yngste. Hennes barn skulle ikke ha det, og skulle ikke ha det osv. Vi inviterte til bursdag og det fulgte med en hel (muntlig) liste fra henne om hva barnet henne skulle ha og ikke ha. Jeg svarte henne at det var helt greit, men da fikk hun komme å være med i bursdagen og selv nekte barnet å spise de andre fikk.  Jeg kom ikke til å gjøre det. Hun fikk også ta med seg egen mat til barnet, for med alle de restriksjonene ville ikke jeg ta sjansen...  Hun ble ikke særlig blid, men barnet kom i bursdagen alene...  spiste som de andre....

Jeg er generelt god på det med tilrettelegging for barnas venner, men akkurat her var det mor sitt problem, ikke barnet. 

Vi snakker ikke om allergier her altså, da hadde jeg selvfølgelig tilrettelagt, det samme med religiøse begrunnelser. Det var kun mors hode som var problemet her...

Anonymkode: 763b8...7b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...