Gå til innhold

Intervju i NAV

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Alt og ingenting egentlig. NAV som arbeidsgiver (generelt). Hvordan kle meg. Vil bare ha generelle tips. Er usikker på meg selv i intervjusituasjon. Kan jeg gå inn med litt (opplevd) kontroll (utover selve arbeidsoppgavene, de er dekket) ville det hjulpet masse.  

Anonymkode: ed367...cbc

Kle deg i det du vil, men vil du bli møtt med mer hensynsfull oppførsel, så ha på deg andre farger enn rødt og svart 🙂 Rødt er ikke bra å bruke i intervjuer fordi det påvirker mange negativt. Jordfarger som grønne nyanser og også blått er fint.

Akkurat når det gjelder NAV så tror jeg ikke noen andre "triks" er så lurt. Men all fikling og stryking på hår og armer osv, er tegn på at personen er mer usikker og uttrygg. Det er viktig å være ærlig. Uansett. Og oppriktig. 

Endret av ReneRene

Fagfagfag! Om du har kvalifikasjonene i orden, så vis at du er trygg på det du kan! Sett deg grundig inn i organisasjonen, og fortell kva du kan tilføre dei. Staten er forplikta til å velge den best kvalifiserte, og er nok profesjonelle nok til å ikkje la raude kle komme i vegen for det. 

Tenk også på intervjuet som ei muligheit for deg til å få vite meir om arbeidsgjevar, og tenk over kva du lurer på. Forrige intervjurunde eg var i, snudde eg litt på det og spurte om kvifor DEI tenkte at eg kunne vere ein passande kandidat til stillinga. Det spørsmålet vart veldig godt mottatt, pluss at eg då visste kva eg skulle spele på i eit evt andregangsintervju. Eg fekk jobben.

Anonymkode: 4199c...a22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...