Gå til innhold

Hus med tre små soverom og eit stort.

Anbefalte innlegg

Har lyst å gi tenåringsjenta det største rommet, kan godt ta lite rom selv. Men tenker på brødrene på 9 og 12. Er det veldig urettferdig? Guttene sitter stort sett alene og har lite besøk på rommene sine i forhold til hva hun har. 

Anonymkode: 0dbba...bea

Fortsetter under...

ReneRene skrev (7 minutter siden):

Hvorfor har du lyst til å gi jenta det? 

Fordi ho har mest venner på besøk og trenger egentid når ho har to krevende og høylytte brødre. Jeg kan være i stua. 

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Fordi ho har mest venner på besøk og trenger egentid når ho har to krevende og høylytte brødre. Jeg kan være i stua. 

Hvis guttene syns det er greit, så går det vel bra. 

Annonse

Vi har gitt rom etter behov. Når behovene har endret seg har vi endret romløsningen. Først hadde eldste det største, så ville hun flytte ned i ett nylaget rom i kjelleren. Da tok vi det største (og gjorde om vårt så det er ikke lenger rom). Yngste hadde det aller minste, men så byttet han med broren (den mellomste) fordi han hadde mer behov for plass. 

Nå har vi det minste, mellomste det største og yngste det mellomste (eldste har flytta ut)

Anonymkode: 0d315...67b

Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Kan ikke du heller ta det store og innrede det så du kan overlate stua til henne? Da kan guttene få samme mulighet siden.

Anonymkode: 1c213...5b6

Hva er forskjellen? De kan jo få samme mulighet til å ha det store rommet etterhvert. 

Hos oss har det eldste barnet hadde det største rommet. Når hun flyttet ut fikk neste det osv (fire barn). Alt kan ikke være helt likt hele tiden. 

Anonymkode: 615e7...528

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Hva er forskjellen? De kan jo få samme mulighet til å ha det store rommet etterhvert. 

Hos oss har det eldste barnet hadde det største rommet. Når hun flyttet ut fikk neste det osv (fire barn). Alt kan ikke være helt likt hele tiden. 

Ja, det er mulig det er den beste måten, men det forutsetter at bare en av dem er i en alder der de ønsker å ha besøk av gangen.

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Ja, det er mulig det er den beste måten, men det forutsetter at bare en av dem er i en alder der de ønsker å ha besøk av gangen.

Nei. 

Annonse

Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Eldste barnet får det største rommet. Slik er det hos oss, akkurat slik jeg vokste opp.

Stua og kjøkken er alltid felles. Ingen får "tinge" det som sitt eget. 

Anonymkode: 631ee...c0b

Jeg var 6 år da jeg skjønte at barn ikke skal premieres med fordeler og goder kun fordi de er født først. Det er liksom ikke noen prestasjon- det er kun flaks. Det er ikke bare det mest urettferdige, men også helt ulogisk.

Heldigvis hadde jeg en far som lyttet til barn, og som også kunne innrømme at jeg hadde helt rett. 

ReneRene skrev (Akkurat nå):

Jeg var 6 år da jeg skjønte at barn ikke skal premieres med fordeler og goder kun fordi de er født først. Det er liksom ikke noen prestasjon- det er kun flaks. Det er ikke bare det mest urettferdige, men også helt ulogisk.

Heldigvis hadde jeg en far som lyttet til barn, og som også kunne innrømme at jeg hadde helt rett. 

Selvfølgelig hadde du helt helt rett, for du er jo den smarteste i hele verden......Herregud, du altså 🤣

Anonymkode: c1908...cad

Som andre har vært inne på, jeg ville løst det ved å si til meg selv og barna at romfordeling ikke er noe som er bestemt helt til barna flytter ut, at hva de trenger vil variere, og at de nok kommer til å bytte rom med hverandre. Og jeg ville sørget for at det var mulig for dem å ha venner på besøk (i stua) selv om de har et lite rom. Her hadde den eldste det største rommet, det ga hun frivillig over til den yngste da hun var 14-15. Da hadde hun langt færre ting, mens lillebroren fortsatt hadde masse lego, biler, kosedyr og annet som han lekte med og trengte plass til. Med venninner på besøk satt de uansett stille i senga og så på TV eller skravlet, trengte ikke stor plass til det. 

ReneRene skrev (1 time siden):

Og det er ca null interessant. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...