Gå til innhold

Pleiepenger/omsorgsstønad

Anbefalte innlegg

Hvor ille eller omfattende må en situasjon med eget barn være for å få dette? Vi har en tenåring med en del utfordringer og får i dag grunnstønad og grad 2 av hjelpestønad. Den siste tiden har omsorgsbehovet egentlig gått mer opp enn ned. I gjennomsnitt en dag i uken må vi hente på skolen, vi må bruke mye tid på å forberede og få i ungdommen mat, det går mye tid med på kontakt med skolen, roe ned angstanfall osv. Jeg er så sliten at jeg er 50 % sykemeldt for tiden, men tenker at egentlig burde det jo ikke være sykemelding, men avsatt tid, og lønn, til omsorg langt utover det normale for alderen som burde vært grunnlaget her. Er det noen med erfaringer?

Anonymkode: f3b77...359

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445324-pleiepengeromsorgsst%C3%B8nad/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er dere på BUP?  De skrev søknad for oss når ungdommen vår hadde spiseforstyrrelse. Det gikk lang tid og jeg var først sykemeldt, før jeg spurte BUP om det og da sa de at de kunne skrive søknad om pleiepenger. Jeg måtte altså etterspørre det selv, selv om de visste at jeg måtte være hjemme fra jobb for å ta vare på han. De sa at så lenge diagnosen er spiseforstyrrelse så får man lett invilget pleiepenger. Fikk litt varierende % etterhvert som omsorgsbehovet endret seg. 

Anonymkode: b602e...91f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...