Gå til innhold

Allergi mot tannfyll?

Anbefalte innlegg

Nå har jeg fått den tanna fylt på 2 ganger og midlertidlig fyll og rettet på bittet. Tingen er at etter første tannfylling så fikk jeg vondt når noe hardt kom i midten der fyllingen er satt og når jeg tok tanntråd mellom der og så ikke til å gå vekk, så fikset de litt på bittet men foresatt vondt når noe kom der, så fikk jeg midlertidlig fyll, så ut som denne metoden roet tannet og gikk veldig fint helt til nå, da jeg fikk permanent fylling igjen begynte jeg å få litt små vondt igjen.. det har gått 4 dager siden jeg fikk fyllingen på.. tannlegen hadde ikke lyst å tenke på rotfylling da hullet ikke var nær nerven..

kan det være allergi? At jeg ikke tåler fyllingen? Men så har jeg aldri opplevd dette med andre fyllingene jeg har så synes veldig  merkelig. Eller burde jeg prøve å få time hos en annen tannlege? 

Anonymkode: 02238...cd7

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445318-allergi-mot-tannfyll/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om det bare har gått fire dager må du gi det litt mer tid, nye fyllinger kan være vondt noen dager.

Høres ikke ut som allergi uansett, mer at belastningen i tannen er annerledes enn før og derfor påvirker nerven selv om fyllingen ikke var inntil den.

Om det fortsetter å være vondt kan det hende tannen må rotfylles likevel.

Anonymkode: 00f98...545

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...