Gå til innhold

Flere som sliter med søvnen?

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid hatt et veldig godt sovehjerte, men det siste året har søvnen blitt dårligere.

Jeg sovner raskt, men våkner alltid i løpet av natten og blir da ligge de en time eller mer og gruble, eller sovner og våkner igjen flere ganger frem til jeg må stå opp.

Jeg vet ikke hvorfor jeg våkner, men tror det kan være pga mannen min som har mye smerter og kramper på natten pga MS. 

Jeg kjenner at jeg ikke gleder meg til natten lengre. Før elsket jeg å sove, nå gruer jeg meg til natten fordi jeg syns det er så ubehagelig å våkne. Det er sjelden jeg finner løsningene i mørket, for å si det sånn.. 

Anonymkode: ce07a...730

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445309-flere-som-sliter-med-s%C3%B8vnen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ja, jeg sliter litt nå. Men det er fordi jeg er gravid. 

Kan du ikke legge deg på et annet rom, så slipper du å våkne av mannen?

Anonymkode: 5ebb7...e3d

Det sitter litt langt inne å få separat soverom. Men jeg kan jo forsøke for å se om det er han jeg våkner av eller om det er noe annet.. 

HI

Annonse

Søvn er noe av det viktigste. Jeg var under ganske stort press i en periode via jobb og sov veldig dårlig. Nå som jeg har sagt opp og det er over, sover jeg som en stein. Det er helt nydelig. I tiden før dette brukte jeg melatonin, det var ikke noe problem å kutte den ut når årsaken til dårlig søvn var borte, heldigvis. Jeg gikk på 3 mg, for å være ærlig tok jeg dobbel dose sammen med Paracet en del kvelder, i desperasjon. 

Forsøk å finne årsaken til at du sover så dårlig. Er det stress? Kan du i så fall gjøre noe med det? 

Anonymkode: 786b9...9d4

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Hvor gammel er du? Jeg hadde samme problem. Viste seg å være overgangsalder. Litt hormontilskudd så sover jeg gull igjen🤩

Anonymkode: 5203e...f6e

46 😱 Har tenkt tanken. Tankekjør. 

HI

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Søvn er noe av det viktigste. Jeg var under ganske stort press i en periode via jobb og sov veldig dårlig. Nå som jeg har sagt opp og det er over, sover jeg som en stein. Det er helt nydelig. I tiden før dette brukte jeg melatonin, det var ikke noe problem å kutte den ut når årsaken til dårlig søvn var borte, heldigvis. Jeg gikk på 3 mg, for å være ærlig tok jeg dobbel dose sammen med Paracet en del kvelder, i desperasjon. 

Forsøk å finne årsaken til at du sover så dårlig. Er det stress? Kan du i så fall gjøre noe med det? 

Anonymkode: 786b9...9d4

Bekymringer for helse, min og mannens. Bekymring for barna som har blitt ungdommer med alt det fører med seg - til tider føler jeg at jeg ikke har klart å gi dem de utfordringene de burde fått underveis i livet, at jeg kanskje har vært litt for curling. Bekymring for økonomi. 

Så store tanker som stort sett trenger seg frem når alle sover.

Tror nok at helseangst kan stamme litt fra å leve sammen med en som har en alvorlig sykdom. Tenk om jeg ble borte liksom. Økonomi kommer vel av verdenssituasjonen og at alt har blitt dyrere og uforutsigbart. Og jeg er nok også rimelig oversrbeidet og har stått i hektisk jobb over lang tid. 

Jobben ser jeg at jeg kan gjøre noe for å påvirke - men resten famler jeg litt i blinde på

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...