Gå til innhold

Jeg vil leve et helt normalt liv. Uten å bli dømt

Anbefalte innlegg

Hvis jeg skal leve et helt normalt liv så kan jeg ikke ha noe som helst med min familie å gjøre (foreldre,  søsken, tantebarn) Det føles urettferdig!  Hva ville du gjort?

Levd et liv med strenge regler men ha kontakt med familien? 

Eller levd sånn som du ønsker uten familien din? 

Anonymkode: 32a10...e3a

Fortsetter under...

Du kan leve akkurat det livet du vil. Du veier for og mot, og tar avgjørelse på det. 

Jeg lever som jeg ønsker. Ingen i familien min skjønner hvorfor jeg velger å bo som jeg gjør. Det er mer de ikke forstår, men vi har jo god kontakt da. Vi er også veldig glade i hverandre, men hadde de av en eller annen grunn nektet å ha kontakt fordi jeg vil leve mitt liv, så hadde jeg nok levd med det. Det hadde vært tøft. Det hadde det, men det hadde vært enda tøffere å leve et liv de bestemte at jeg skulle le e. Det hadde aldri skjedd. 

Endret av ReneRene
Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Selv familien er ikke verd det?

Anonymkode: 32a10...e3a

Nei. Selv ikke familien. De er jo bare rollefigurer i et ferdigskrevet stykke. De er ikke viktige nok til at man skal ofre sin sjelelige helse.

Anonymkode: 90813...509

Annonse

Om familien ikke gir noe positivt er det ikke verdt det nei.

Kjærlighet som kommer med betingelser kan bli som et blylodd rundt halsen, og sette store begrensninger på deg

Vi lever bare en gang og er nødt til å leve livet vårt på våre betingelser, om familien ikke kan godta det er det bedre å leve uten dem.

Da må du finne deg et annet kontaktnett, dine venner blir din selvvalgte "familie"

Anonymkode: 6ac89...fed

Det der er et vanskelig dilemma. Ofte har man ingen stående og vente på den andre siden, og er livredd for å ende opp dønn alene. Men husk at det er mulig å bli kjent med folk på «den andre siden». De fleste er snille mennesker som bare vil deg vel, og som ønsker å hjelpe deg til det livet du vil leve. Husk at man alltid har to familier: den man er født inn i, og den man velger selv. Kanskje er det på tide å velge en selv nå😀

Anonymkode: eec66...31a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...