Gå til innhold

Å la barnehage barn ta/kjenne på den gravide magen min?

Anbefalte innlegg

Hei sann folkens her inne!

jeg er nettopp 35 uker på vei og har en på 5 år i barnehagen. Siden jeg dukker opp med svær mage nå i barnehagen å henter så er det mange små nyssjerige barn som kommer bort og vil gjerne kjenne på baby og magen min. Helt ærlig, hater jeg det eller jeg vil helst ikke bli tatt på i magen av mange barn, så vil helst hente og få barnet ut så fort som mulig hehe.. jeg pleier og si at « dessverre så sover lille babyen nå så må ikke vekkes», litt teit setning men for «åjaaa» tilbake men skjer ofte nå når jeg henter, ikke bare med masse barn som vil kjenne men mye smitte ute å går nå at jeg vil helst slippe så mye nær kontakt. 

Hva hadde dere sagt i slik situasjon? 

Anonymkode: 8ed07...035

Fortsetter under...

Jeg tenker at det ikke er så mye smitte av barn som tar på magen. Din 5-åring har vasset i alt som finnes av virus og bakterier hele dagen.

I en slik situasjon ville jeg sagt «klart du kan få kjenne på magen».

Anonymkode: d6be8...088

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jeg tenker at det ikke er så mye smitte av barn som tar på magen. Din 5-åring har vasset i alt som finnes av virus og bakterier hele dagen.

I en slik situasjon ville jeg sagt «klart du kan få kjenne på magen».

Anonymkode: d6be8...088

Men hva om jeg ikke vil? Jeg liker ikke å bli tatt på magen spesielt ikke av andre småbarn og folk jeg ikke kjenner🥲

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Men hva om jeg ikke vil? Jeg liker ikke å bli tatt på magen spesielt ikke av andre småbarn og folk jeg ikke kjenner🥲

Ta på deg en tjukk fluffy genser, sånn at de ikke kjenner på magen direkte. Dette tåler du.

Anonymkode: 49dfa...355

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ta på deg en tjukk fluffy genser, sånn at de ikke kjenner på magen direkte. Dette tåler du.

Hva med at barn blir lært grenser? Jeg går ikke å tar på andre. 

Annonse

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hadde du sakt det samme til ditt barn om en annen hadde trosset barnets intimgrenser og misbrukt barnet ditt?? Nei du får bare ta på deg en tykk genser og tåle det. 

Anonymkode: 058bc...045

Hadde du sakt det samme til ditt barn om en annen hadde trosset barnets intimgrenser og misbrukt barnet ditt?? Nei du får bare ta på deg en tykk genser og tåle det. 

Du sammenligner det med misbruk av barn, er du riv ruskende sprø.

Anonymkode: 0f402...ce6

De er barn, og de er nysgjerrige. Singelet at du ikke liker at noen tar på magen din i stedet for å lyve. Jeg liker heller ikke å bli tatt på så mye, men barna i barnehagen var veldig forsiktige og veldig høflige når de fikk lov. Og dessuten var det mest spennende den ene gangen de fikk lov, og så spurte de ikke mer. Bidra til at barn kan få være barn, og la de få lov de 3 sekundene det tar

Anonymkode: a8726...960

Det er barn, de er ikke vanskelige å snakke med altså.

Vær ærlig.

"Jeg liker ikke å bli tatt på magen jeg, men du kan få se. Er ikke magen min fin, tenk at det er en liten baby inni der". Så kan du stille deg så de ser magen fra siden mens du strammer genseren over. 

Jeg personlig ville latt de kjenne, men om du ikke ønsker det så sier du det. Ikke værre enn det altså.

Anonymkode: 0e95e...4da

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

«Dette tåler du»?? Kvifor skal ho tåle det om ho ikkje er komfortabel med det? Eg hadde heller ikkje syns det var noko kjekt. Det er fullt lov å sei i frå og sette grenser tenker eg!

Anonymkode: 4b26d...bac

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Men da må du jo greie å si «nei». Du som voksen går forhåpentligvis ikke rundt og tar på andre mennesker, Sannsynligvis fordi du har lært noen sosiale koder. Barnehageunger er nysgjerrige og kan ikle behandles som små voksne. Du kan ikke forvente at en 3-åring vet hva som er sosialt akseptabelt eller ikke. De er nysgjerrige og vitebegjærlige - noe som i seg selv er både bra og forståelig. 

Du derimot, er voksen. Og du er mamma. Da må du lære deg å håndtere barns spørsmål. Vil du ikke bli tatt på magen så får du kvinne deg opp til å si «nei» og forklare hvorfor!!

Anonymkode: 87e47...d90

Annonse

Det er jo ikke babyen de kjenner på, det er magen som er en del av kroppen DIN, og du bestemmer selv om du vil bli tatt på eller ikke.
Samtidig så har små barn en veldig nysgjerrighet samtidig som de ikke helt skjønner det med at den magen er en del av kroppen din.

Hadde jeg vært deg ville jeg ha tatt en prat med de ansatte i barnehagen slik at det kan hjelpe dere på en måte som gjør at hentingen blir lettere for dere alle 

Anonymkode: ad09b...472

Det er jo ikke babyen de kjenner på, det er magen som er en del av kroppen DIN, og du bestemmer selv om du vil bli tatt på eller ikke.
Samtidig så har små barn en veldig nysgjerrighet samtidig som de ikke helt skjønner det med at den magen er en del av kroppen din.

Hadde jeg vært deg ville jeg ha tatt en prat med de ansatte i barnehagen slik at det kan hjelpe dere på en måte som gjør at hentingen blir lettere for dere alle 

Koselig at de er nysjerrige  på et nytt kommende menneske tenker jeg, men liker ikke engang at andre nærmeste utenom eget barn og mann kjenner på magen.  Kanskje jeg skal prøve å ta eller sende en meld til de ansatte om de kan på en måte hjelpe. Da plutselig når jeg henter kommer det 4-5 barn og er nysjerrige uten at ansatte er tilstedet så jeg blir der alene med masse barn og føler meg som en hund/katt som ikke vil bli  klappet på. 

Jeg var så kvalm under svangerskapet at jeg kastet opp bare noen rørte magen, så jeg hadde svart akkurat det. Jeg syns du svarer bra for deg, det er små barn som er nysgjerrige og som godtar et klart svar. 

Anonymkode: ca1f7...29a

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Koselig at de er nysjerrige  på et nytt kommende menneske tenker jeg, men liker ikke engang at andre nærmeste utenom eget barn og mann kjenner på magen.  Kanskje jeg skal prøve å ta eller sende en meld til de ansatte om de kan på en måte hjelpe. Da plutselig når jeg henter kommer det 4-5 barn og er nysjerrige uten at ansatte er tilstedet så jeg blir der alene med masse barn og føler meg som en hund/katt som ikke vil bli  klappet på. 

Nei, jeg syns ikke du skal ta det opp med barnehagen! Snakk om storm i et vannglass, dette er noe du bør stå i selv. Det er uansett ikke mange ukene til baby kommer. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg skjønner utmerket hva du mener.
Tenker av ved å snakke med de ansatte så kan de snakke med barna om det med å ikke ta på andre som ikke ønsker det samtidig som at det kan hjelpe til med å holde de barna litt unna mens du henter

Nei, jeg syns ikke du skal ta det opp med barnehagen! Snakk om storm i et vannglass, dette er noe du bør stå i selv. Det er uansett ikke mange ukene til baby kommer. 

Kan være opp til 5-7 uker igjen? Har du vert gravid før? 
det er møkka tungt og slitsomt nå. Og tanken med mange små barn som skal se meg/magen min som en hund/katt og klappe på. 

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Kan være opp til 5-7 uker igjen? Har du vert gravid før? 
det er møkka tungt og slitsomt nå. Og tanken med mange små barn som skal se meg/magen min som en hund/katt og klappe på. 

Jeg har vært gravid fire ganger, ja. Jeg har også visst at jeg ikke var verdens midtpunkt og at jeg kunne gi beskjed om noe plaget meg. Men hvis du vil bli dagens latter på pauserommet så for all del, ring og be dem om å stoppe småbarna fra å ta på magen din😂

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Jeg har vært gravid fire ganger, ja. Jeg har også visst at jeg ikke var verdens midtpunkt og at jeg kunne gi beskjed om noe plaget meg. Men hvis du vil bli dagens latter på pauserommet så for all del, ring og be dem om å stoppe småbarna fra å ta på magen din😂

Ok? Føler de deg bedre av å latterlig gjøre andre? Og hvor er alle ansatte når jeg henter eget barn at det er 4-5 unger i gangen?

Ok? Føler de deg bedre av å latterlig gjøre andre? Og hvor er alle ansatte når jeg henter eget barn at det er 4-5 unger i gangen?

Og man trenger ikke å være «midpunkt» ved å gi beskjed😂 er det virkelig ikke lovt lenger?

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Og man trenger ikke å være «midpunkt» ved å gi beskjed😂 er det virkelig ikke lovt lenger?

Du gir barna beskjed, du involverer ikke de ansatte. Kjære folk, dette må du da klare å stå i uten støttekontakt. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du sammenligner det med misbruk av barn, er du riv ruskende sprø.

Anonymkode: 0f402...ce6

Nei er ikke riv ruskende gal. Det handler om grenser og respekt. Barn må faktisk lære respekt av oss voksne. Og hvordan skal de lære uten å bli fortalt/vist det? 

Hvis en mann eller noe kom og tok uoppfordret deg på magen eller andre steder på kroppen uten samtykke så ville man jo ha sakt i fra, og gått videre hadde personen ikke gitt seg. 

Barn må lære seg at man ikke bare kan ta på andre mennesker uten samtykke og at ulike folk har ulike grenser. Akkurat som de har. 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hvordan skal barn lære seg grenser når ikke engang folk som er voksne nok til å få barn klarer å løse et så enkelt problem som å si fra til dem at de ikke liker å bli tatt på magen?

Anonymkode: 53c55...329

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...