Gå til innhold

Må man være hardt rammet av eksem/psoriasis for å få canoderm og locobase på blå resept?

Anbefalte innlegg

Noen av disse spesialvariantene er jo dyre. Jeg er ikke synlig rammet over store områder men det er der og det gir ubehag ved en del type bevegelse fordi huden er så skjellende og fortykket. Eller har legene lavere terskel for å skrive ut disse om de kan unngå bruk av betnovat ol.?

Anonymkode: 2a482...ab7

Fortsetter under...

Mannen min har Canoderm 5% på resept, og han har ikke eksem. Men jobber som mekaniker og blir veldig tørr på hendene pga kjemikalier og vasking, det holder for legen hans ihvertfall. Han har aldri hatt så fine vinterhender som i år når han begynte med denne. Før har han hatt hud som sandpapir om vinteren, henger fast i sengetøyet liksom.

Anonymkode: a421a...a80

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Mannen min har Canoderm 5% på resept, og han har ikke eksem. Men jobber som mekaniker og blir veldig tørr på hendene pga kjemikalier og vasking, det holder for legen hans ihvertfall. Han har aldri hatt så fine vinterhender som i år når han begynte med denne. Før har han hatt hud som sandpapir om vinteren, henger fast i sengetøyet liksom.

Anonymkode: a421a...a80

Dette er faktisk ikke godt nok, så blir hans lege kontrollert, er det ikke bra….. 

Anonymkode: 88621...03c

Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Noen av disse spesialvariantene er jo dyre. Jeg er ikke synlig rammet over store områder men det er der og det gir ubehag ved en del type bevegelse fordi huden er så skjellende og fortykket. Eller har legene lavere terskel for å skrive ut disse om de kan unngå bruk av betnovat ol.?

Anonymkode: 2a482...ab7

Canoderm finnes ennå, men har kommet lik med annet navn, den er og halvert i pris, så det blir det samme om en kjøper canoderm på resept( betaler 50%) eller kjøper den andre uten resept

Anonymkode: 88621...03c

Jeg har atopisk eksem på hendene, midt på armene(der man tar blodprøver, husker ikke navnet😂) og har conoderm på blå resepet, men synes ikke den er god. Jeg kjøper heller decubal sin krem med 70% fett, mye bedre. Canoderm svir på eksemet og har ikke så høyt fett innhold 

Anonymkode: 4694d...0fd

Annonse

Locobase er ikke på blå resept. Jeg har atopisk eksem i alvorlig grad, og bruker locobase. Men nå er den ikke så dyr lenger, koster rundt 60 kr tuben. Denne helgen hamstret jeg hos farmasiet da de hadde 3 for prisen av 2.

Anonymkode: 78bc8...324

Nei det vil jeg ikke si,sønnen min fikk canoderm på resept å han hadde det kun eksem oppå hendene,ingen andre steder.

Anonymkode: eb541...039

Sønnen min er atopiker og har begge på blåresept, men i likehet med en over her så svir canodermen på han( mener hudlegen sa den innhold urinsyre🙈🙈, og at det kan svi). Vi bruker kortison i smøreregime til vanlig og aderma både krem og dusjeolje/ badeolje ved siden av. Det kjøper vi selv- og bruker mye, dyrt som f……! Vasker også sengtøy to ganger i uka osv……. Krysser fingrene for at han vokser det av seg- litt bedre på hendene og beina nå, mens fjeset har fått kviseutbrudd så der ble også eksemen bananas akkurat nå i komboen med kulda. #myestyr

Anonymkode: 032db...348

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...