Gå til innhold

Din viktigste regel i forhold til gaming og spilletid.

Anbefalte innlegg

Har mye diskusjoner i forhold til gaming og spilletid. Synes det blir litt vel mye, men forstår at det er deres sosiale arena og at det er slik det er nå. Tenker at  rett etter middag skal lekser være gjort før det blir mer spilling og at fritidsaktiviteter skal prioriteres.  Har og lyst til å innføre at siste timen før leggetid er det spillefri på skjerm, kan heller spille brettspill eller noe annet for å roe ned. Legging tar lang tid. Noen som har god erfaring med å ha skjermpause før legging? Barna er 9 og 12.

Anonymkode: e464b...7ac

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hva mener du med regel sammenlignet med spilletid?

Anonymkode: e3a58...bbc

Nei, har de regler for hvor mye de kan spille, eller kan de spille så lenge lekser er gjort. Lurer spesielt på effekten av spillefri time før legging om det er noe folk praktiserer og effekten av det. 

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Nei, har de regler for hvor mye de kan spille, eller kan de spille så lenge lekser er gjort. Lurer spesielt på effekten av spillefri time før legging om det er noe folk praktiserer og effekten av det. 

Hun skjønte nok hva du mente, hun mener bare at du bruker ‘i forhold til’ feil 🙄noen mennesker har ikke mer i livet enn at de må bruke slike ting for å føle seg viktige. 

Vi har lite regler mtp spilletid, vi tar det slik det er mest praktisk dag for dag. Spilling skal ikke gå på bekostning av lekser, trening og sosialt samvær. Ellers styrer gutt 11 år seg ganske bra selv. 

Anonymkode: c5c69...939

Lekser må gjøres, middag må spises og det skal avsluttes en halvtime før det er sovetid. Fritidsaktiviteter prioriteres alltids uten at det er en regel fra oss. 

Eneste konstante regel jeg har er at om humøret blir dårlig pga spilling så ryker det. 

Anonymkode: e95be...780

Annonse

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

At det ikke skal finnes i mitt hus. Jeg vil ikle ha gamer-unger.

Anonymkode: 3cbfc...a90

Tuller du? Stakkars barn. De vil sikkert ha en mor som sitter unne på forum og mjæler.

Anonymkode: 5486b...dce

Samme som flere her: lekser og trening foran. Men jeg er ikke slavisk. Veldig mye idrett og høye ambisjoner for skolearbeid begrenser gamingen naturlig. Så hvis de vil gi litt F og game en dag, er det greit. 

Anonymkode: dbc53...cc7

Min har hatt gaming som eneste sosiale arena pga alvorlig mobbing. Derfor har han nå en del venner han spiller med, både norske og utenlandske. Han er blitt en racer i engelsk. Han får game som han vil, så lenge han ikke krangler på å avslutte. Får selvfølgelig varsel i god tid og i flere omganger før han må avslutte. 

Lekser har han ikke og går ikke på aktiviteter akkurat nå. Har prøvd mye forskjellig, men har ikke funnet noe med full match enda. Han er 10 år. 

Anonymkode: f2c14...9f7

Mine regulerer det fint selv, men så er de ikke veldig interessert… gaming blir brukt når de ikke har noe å gjøre på, som siste alternativ. Da har de gjerne sjekket fotball banen, ringt på til venner o.l. først. 
De sitter svært sjelden mer enn en time, så er de lei. 

Min viktigste regel: Jeg har alle passord og har kontroll på hvem de gamer med og snakker med. 

Anonymkode: 0bab7...799

Tuller du? Stakkars barn. De vil sikkert ha en mor som sitter unne på forum og mjæler.

Anonymkode: 5486b...dce

Tvert i mot. De har ordentlige interesser og masse venner og vi har huset fullt av ungdommer fordi det er godt å være her. Ideen om at gaming er en integrert del av en barndom er syl.

..og "mjæler"?

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Tvert i mot. De har ordentlige interesser og masse venner og vi har huset fullt av ungdommer fordi det er godt å være her. Ideen om at gaming er en integrert del av en barndom er syl.

..og "mjæler"?

*syk

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Min har hatt gaming som eneste sosiale arena pga alvorlig mobbing. Derfor har han nå en del venner han spiller med, både norske og utenlandske. Han er blitt en racer i engelsk. Han får game som han vil, så lenge han ikke krangler på å avslutte. Får selvfølgelig varsel i god tid og i flere omganger før han må avslutte. 

Lekser har han ikke og går ikke på aktiviteter akkurat nå. Har prøvd mye forskjellig, men har ikke funnet noe med full match enda. Han er 10 år. 

E-sport? Det har flere av idrettslagene her, i Bergen. 

Anonymkode: 8230e...bdc

Anonym bruker skrev (1 time siden):

E-sport? Det har flere av idrettslagene her, i Bergen. 

Anonymkode: 8230e...bdc

Her er det 12 års grense, siden e-sportlagene spiller Fortnite og CS (18 års grense).

Her er det også eneste sosial arena etter skoletid som sønnen min har. Han blir aldri innvitert med på noe eller hjem til noen så da har jeg også tillatt mye spilling der han er faktisk spiller med folk fra skolen sin. Læreren har også påpekt at sønnen min er blitt så flink i engelsk å at det er nok pga han gamer. Så er ikke bare negativt med spillingen :)

Anonymkode: 4ef5e...4a2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...