Gå til innhold

Er det vanlig at det blir stram svettelukt i superundertøy?

Anbefalte innlegg

Jeg fikk superundertøy til jul, og brukte det i går når jeg måkte. Det var veldig behagelig, men jeg kjenner i dag at det sitter en litt stram svettelukt i armhulene på trøya. Det er ikke noe jeg er plaget med ellers, har aldri kjent den stramme lukta i annet tøy. Men jeg er ikke vant til å bruke superundertøy, så jeg vet ikke om det er sånt jeg må regne med? Jeg synes ikke det frister så mye å bruke den da.

Anonymkode: 45904...24b

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ja, det er syntetisk og lukter lettere. Bruk eddik i vask, det hjelper.

Anonymkode: 65d02...ad4

Hvordan bruker jeg eddik, som skyllemiddel?

Ja, superundertøy er en versting når det kommer til svettelukt. Synes ikke alltid det får bort i vask heller. Eller, det virker rent, men når superundertøyet har vært på en stund, og blitt påvirket av kroppsvarmen, så kommer den gamle svettelukten tilbake, selv om kroppen ikke lukter noe. Noen merker superundertøy er verre enn andre, mtp lukt.

Vi har bare sluttet å bruke superundertøy. Det går i ull her, heldigvis tåler alle det. I tillegg til at superundertøy er vanskelig å holde rent/luktfritt er det laget av plast, og frigir mikroplast ved hver vask. Egentlig ingen gode grunner til å velge superundertøy over ull og andre naturmaterialer. 

Anonymkode: 1ccf6...683

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ja, superundertøy er en versting når det kommer til svettelukt. Synes ikke alltid det får bort i vask heller. Eller, det virker rent, men når superundertøyet har vært på en stund, og blitt påvirket av kroppsvarmen, så kommer den gamle svettelukten tilbake, selv om kroppen ikke lukter noe. Noen merker superundertøy er verre enn andre, mtp lukt.

Vi har bare sluttet å bruke superundertøy. Det går i ull her, heldigvis tåler alle det. I tillegg til at superundertøy er vanskelig å holde rent/luktfritt er det laget av plast, og frigir mikroplast ved hver vask. Egentlig ingen gode grunner til å velge superundertøy over ull og andre naturmaterialer. 

Jeg tåler ikke ull desverre. Merker at det ikke frister så veldig å bruke det mye, men kanskje dette merket er et av de verre typene.

Hi

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Hvordan bruker jeg eddik, som skyllemiddel?

Ja☺️, gjerne litt i vasken også. Unngå for sll del vanlig skyllemiddel.

Annonse

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Eddik rett i trommelen fra start? Sorry for dumme spørsmål, men jeg har aldri brukt eddik i vask heller 😂

Hi

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Hvorfor ikke vanlig skyllemiddel?

Hi

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Jeg tåler ikke ull desverre. Merker at det ikke frister så veldig å bruke det mye, men kanskje dette merket er et av de verre typene.

Hi

Har du prøvd bambus? Det har vi aldri opplevd at det setter seg svettelukt i. 

Devold duo bruker min søster og hennes barn. De reagerer på ull, men tåler dette fordi det har et teknisk lag inn mot kroppen. Og det setter seg ikke lukt i det, heller ikke når det brukes som treningstøy. Så det finnes heldigvis gode lukt-alternativer😊

Vi bruker mye Swix superundertøy her, og ja, det setter seg fort svettelukt i det. En liten skvett edikk i stedet for skyllemiddel hjelper veldig. Bruker forøvrig aldri skyllemiddel, bruker konsekvent litt edikk. 

Klær skal lukte rent, ikke skyllemiddel med parfyme. Synes jeg. 

Anonymkode: e814f...c1c

Annonse

Anonym bruker skrev (På 7.1.2024 den 23.29):

Har du prøvd bambus? Det har vi aldri opplevd at det setter seg svettelukt i. 

Devold duo bruker min søster og hennes barn. De reagerer på ull, men tåler dette fordi det har et teknisk lag inn mot kroppen. Og det setter seg ikke lukt i det, heller ikke når det brukes som treningstøy. Så det finnes heldigvis gode lukt-alternativer😊

Nei, bambus har jeg aldri prøvd. Kan du tipse noen merker du vet er bra?
Devold duo har vel ull brettet inn over det tekniske laget ved håndleddene b.l.a hvis jeg ikke husker feil?

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...