Gå til innhold

Leilighetskompleks med stor felles takterasse. Hvor freidig er det å "reservere" denne til en bursdagsfest en lørdag i juni?

Anbefalte innlegg

Alle har egne balkonger men takterassen er jo ekstra stor og med fellesgrill, biopeis, masse hagemøbler og benker. Jeg ønsker å invitere alle kollegaene mine i år så vi blir omtrent 25 stykker. Jeg tenker jo at man bør informere om dette på forhånd så ikke flere planlegger det samme som meg og vi risikerer full trengsel. Men blir det ansatt som frekt og freidig å gjøre det på denne måten?

Anonymkode: badec...ed8

Fortsetter under...

Så lenge ingen andre har reservert den og det er et ok borrettslag så er det vel relativt ukomplisert at en beboer reserverer terrassen en enkelt lørdag i juni. Du gir veldig god varsel.

Jeg hadde iallfall ikke sagt nei, om jeg var din nabo

Anonymkode: e9dac...2b8

Er det åpning for å reservere takterrassen? Selv om det ikke er andre som skal ha selskap kan det hende noen vil grille, eller sole seg for eksempel. Om dere bare er 3-4 leiligheter som deler er det kanskje greit å reservere  men om det er noe særlig fler synes jeg ikke det bør godtas. 

Anonymkode: 8559e...57b

Det kommer helt an på reglene for bruk av området, det. Jeg vil anta at det står i vedtektene for sameiet / borettslaget / eller hva slags drift det nå er der dere bor.  Det handler ikke om å være frekt eller ikke, det handler om hva som er lov eller ikke. 

Anonymkode: c899a...cdd

Sier som de andre, det kommer jo an på om dere har lov til å reserve den eller ei, sjekk vedtektene eller med styret.

Anonymkode: 8bc46...8ea

Annonse

Er det åpent for reservasjon gjør du det.

Vet du ikke hadde jeg sendt ut en melding til alle i bygget om hva du har lyst til å gjøre den dagen og at du håper du kan få bruke den delen alene, samt om du kan få beskjed hvis andre har planer for området på samme tidspunkt. Da sitter det iallfall lengre inne for de fleste å bebke seg ned der.

Anonymkode: 1f08b...54a

Ville hørt med styret, men om det er mer en 16 boenheter og alle reserverte hver sin lørdag eller søndag i løpet av sommeren ville det ikke vært noe særlig tid til annet. 

Anonymkode: 901a2...831

Reservere kan du nok ikke, men du kan pent spørre alle ved å sende ut en fellesmail om å få ha fest der (nekte andre beboere adgang kan du ikke, men de har sikkert lite interesse av å delta)

Anonymkode: e8394...b29

Sier som andre, sjekk reglene for bruk. Om det er mange boenheter og alle gjør det hadde jeg blitt dritsur om takterrassen alltid var opptatt. 

Anonymkode: 2245d...d10

Her vi bor er det vanlig å henge en lapp i oppgangen + på FB siden at lørdag XX feirer jeg dagen min på takterrassen kl XX - XX. 
Noen skriver at det er hyggelig om andre deltar, mens andre ikke skriver noe. Man kan ikke reservere som i at man stenger den for andre, men det skjer jo ikke at andre kræsjer selskapet. 

Sjekk reglene der du bor. 

Anonymkode: 27475...517

Freidig å bare ta seg til rette og reserve. Men helt innafor å lufte det i forkant, hvis resten synes det er helt greit, kjør på. Men be om aksept først. 

Anonymkode: 0b494...5a3

Jeg synes det er freidig med mindre det er lagt opp til at takterrassen kan reserveres for slike formål. Det er OGSÅ freidig å be om aksept fra de andre beboerne, da stiller man dem i en vanskelig situasjon. Hva skal du si da, skal du være den ene som stikker kjepper i hjulene for naboen sin fest, liksom, fordi du ønsker fri tilgang til terrassen? 

Anonymkode: 10b15...887

Annonse

Kommer som mange andre skriver an på husordensreglene i sameiet.

Vet ikke hva slags arrangement du ser for deg og hvordan dine kollegaer er, men det kan lett bli en høylytt fest til ulempe for andre beboere som har leilighet i nærheten. Mye trafikk opp og ned trapper for dobesøk etc. 

Anonymkode: b9f21...9e1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...