Gå til innhold

Høyt og lavt, erfaring med zipline?

Anbefalte innlegg

Jeg sjekket høyt og lavt sin nettside, og ser at når barna skal sette utfor zipline så holder de på festet til varieren.  Med dårlig erfaring fra egen barndom der jeg satte utfor og fikk hånda i klem og brannsår i håndflata så klikket jeg bort nettsiden igjen🫢😂

Siden barna når tak i vaieren, er jo risikoen for å klemme seg tilstede for barn som blir fristet til å stoppe farten på samme måte som jeg gjorde som barn? 

Fortell meg gjerne at det er sikkert, selv om det ser ut som en dødsfelle🤪

Anonymkode: bc725...c96

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Jeg sjekket høyt og lavt sin nettside, og ser at når barna skal sette utfor zipline så holder de på festet til varieren.  Med dårlig erfaring fra egen barndom der jeg satte utfor og fikk hånda i klem og brannsår i håndflata så klikket jeg bort nettsiden igjen🫢😂

Siden barna når tak i vaieren, er jo risikoen for å klemme seg tilstede for barn som blir fristet til å stoppe farten på samme måte som jeg gjorde som barn? 

Fortell meg gjerne at det er sikkert, selv om det ser ut som en dødsfelle🤪

Du høres ut som Rachel i Friends hvor hun freaket over at Ross ville ta Emma med i lekeparken for å huske. 😂 Fra spøk til alvor.  Barna får god opplæring, det er helt trygt, og man kan bruke hansker for ekstra sikkerhet. Vi har flere barn og har vært der med alle fra de var akkurat lovlige på høyden der. Går kjempefint! Dessuten, man følger dem gjennom løypene og kan guide dersom man ser de trenger hjelp.

Anonymkode: 0f273...c1c

Det er ingen problem. Har hatt med mine fra de var rundt 4-8 år alle sammen. De får opplæring og vi legger vekt på viktigheten av at de holder på festet, og ikke tar tak i vaieren. Sønnen min susa over lågendalen alene helt plutselig en sommer vi var der, det gikk strålende det :) Da var han vel 10 år

Anonymkode: 3d03c...8eb

Ok, jeg skjønner at det er sikkert 😂 Takk🤪

Tenker bare at sønnen min er like spontan og "dum" som sin kjære mor, og til tross for beskjed om å holde på festet og ikke prøve å ta på vaieren så tenker vi: "skal bare, hva skjer eeeeegentlig hvis jeg bare prøver"?😂

Men hadde vel stått i media om noen hadde skadet seg fordi løypa var farlig🫢

Jeg er vanligvis ikke hysterisk, vi har hoppet i strikk og mye rart. Men pga egen erfaring og skade tenker jeg på akkurat dette 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...