Gå til innhold

Har alle det strøkent?🏡

Anbefalte innlegg

Stresser meg snart ihjel!Jobber 100% pluss mer(helger også)Har barn, hus osv…Barna har fritidsaktiviteter som må følges opp på og gjerne dugnad og andre ting som følger med.
Føler huset raser fra meg i rot!Prøver å holde det ryddig, men er alltid noe som må taes.Rekker aldri over ting…

Virker som alle andre har det strøkent!Har dere det?Ingen roterom?Roteskuff osv?

Anonymkode: 4fe94...6de

Fortsetter under...

Annonse

Kaos i boden og garasjen. Ryddig akkurat for øyeblikket andre steder fordi vi har hatt vaskehjelp og ryddet som noen tullinger i oppholdsrommene i forkant.

Det er rot så langt øyet rekker de fleste dager. Vi har det som dere, tiden strekker bare ikke til.

Har heller ikke nok skapplass eller plass til oppbevaring. Så sko, yttertøy og sånt flyter litt. 

Anonymkode: 0531f...139

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Kaos i boden og garasjen. Ryddig akkurat for øyeblikket andre steder fordi vi har hatt vaskehjelp og ryddet som noen tullinger i oppholdsrommene i forkant.

Det er rot så langt øyet rekker de fleste dager. Vi har det som dere, tiden strekker bare ikke til.

Har heller ikke nok skapplass eller plass til oppbevaring. Så sko, yttertøy og sånt flyter litt. 

Anonymkode: 0531f...139

Hvorfor roter dere så mye?

Anonymkode: a2fed...662

Ganske strøkent, men har lite småting/nips og alt har sin faste plass. Det hjelper. Tar litt skippertak av og til, men stort sett er det respektabelt nok til å kunne få uanmeldte gjester. Rydder alltid kjøkkenet etter måltid, setter jevnlig på oppvaskmaskin og vaskemaskin, og alle barna har sine områder de har ansvar for å rydde. Har også en mann som virker.

Anonymkode: 13194...98b

Absolutt ikke strøkent, men reint nok og ryddig nok til at jeg ikke skjemmes om det kommer folk på overraskelsesbesøk. Det kan godt hende at strykebrettet står framme eller at det ligger bunker med sammenbrettet tøy el. på bordet. Strikketøy og bøker ligger alltid framme. Det ser jeg ikke på som rot en gang. Jeg har en roteskuff og vaskerommet bærer ofte preg av å være mellomlandingsplass for ting som skal i garasjen, til loppemarked eller gjenvinning, men ingen har da noe på mitt vaskerom å gjøre.

Ikke strøkent, men nesten alltid ryddig. Unntaket er rommet til den ene tenåringen, der er det nesten alltid bomba. Ting har sin faste plass, jeg flytter det som ligger feil sted. Vi rydder kjapt opp etter måltider, og rydder underveis ved matlaging (unntatt tenåringen med bomba rom). Vi har vaskehjelp annenhver uke, og er ikke veldig gode på rengjøring utenom.

Fulle jobber, jeg er trener for et av barna, og reiser også en del i jobb. Mannen noe mindre aktiv utenom jobb, han tar alt rundt klesvask. 

Annonse

Du kan ha det så rotete du vil. Hvis du ikke liker det, så må du nesten se på rutiner. Og også legge bort telefonen. 

Det er ryddig og rent her, ja, og det handler og har handlet om rutiner hele veien. Det er svært lite som kommer overraskende på i en normal hverdag, også da ungene var små. Derfor er rutiner ganske lett å holde på. 

Her er det mye rot, vi har heller ikke nok plass til at det finnes et fornuftig sted å legge alt mulig hele tiden. Ikke skjønner jeg hvorfor alt skulle være strøkent hele tida heller, det er mer jobb enn det er verdt spør du meg.

Anonymkode: c3e11...c98

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Her er det mye rot, vi har heller ikke nok plass til at det finnes et fornuftig sted å legge alt mulig hele tiden. Ikke skjønner jeg hvorfor alt skulle være strøkent hele tida heller, det er mer jobb enn det er verdt spør du meg.

Anonymkode: c3e11...c98

Sånn er det her også,vi er en voksen og ett barn som bor på 75 kvm uten bod. Da er del som støvsugerdampvasker osv som ikke har noe naturlig plass. Så her er det også mye rot. Vi flytter til større leilighet til sommeren da ettersom vi skal bo med kjæresten min. Neste leilighet skal ha bod så ikke alt mulig rot må stå fremme

Anonymkode: d4b49...4a8

Nei ikke i det hele tatt, prøver å holde baderommene rene, og kjøkkenet. Men ellers er det mye rot, har robotstøvsuger som går i stue og kjøkken hver kveld . Har 2 gode venner som har det strøkent og 2 gode venner som er mer sånn som meg 😉

Anonymkode: 869a1...27c

Nei, strøkent er det ikke.

Akkurat nå ligger det to ark på stuebordet, tre bamser i sofaen, en asjett og et glass på sidebordet og en strikkejakke slengt over en stol, bare i rommet jeg sitter...

Julepynten står i kasser på soverommet enda og skal opp på loftet.

Rommene til tenåringene er kapitler for seg, men dit kan jeg stenge døra 🙈

Ser ingen grunn til å ha et striglet hjem, vi bor jo her.

Men det er som regel ganske ryddig. Klarer du ikke holde det på et nivå du trives med må du ha mindre ting. Mer minimalistisk innredning, og flere skap med dører og kommoder du kan gjemme ting i.

Var på besøk hos en dame før jul som hadde skapdører på hele den ene veggen i tv-stua. Så veldig ryddig ut, helt til ene ungen åpnet et skap for å ta ut noen tegnesaker... Alt var gnudd inn bak de dørene, leker, spill osv. Veldig greit da, hun kunne lukke dørene og slappe av uten å se alt sammen.

Anonymkode: 5e57a...127

Definer strøkent? Her rydder alle litt etter seg hver dag, ig jeg gjør en 30 minutters runde hver kveld når ungene har lagt seg. Støvsuger og vasker ved behov, men en gang i uken i snitt. Det er støv ig småting her og der, men kan ta imot uanmeldt besøk nesten når som helst. 

Anonymkode: cd064...e56

ReneRene skrev (2 timer siden):

Du kan ha det så rotete du vil. Hvis du ikke liker det, så må du nesten se på rutiner. Og også legge bort telefonen. 

Det er ryddig og rent her, ja, og det handler og har handlet om rutiner hele veien. Det er svært lite som kommer overraskende på i en normal hverdag, også da ungene var små. Derfor er rutiner ganske lett å holde på. 

Det er jo ganske stor forskjell på å være hjemmeværende uten barn og i 100 % jobb med barn. 

Rutiner har det med å skli ut når hverdagen er fylt opp. 

Her er det ganske ryddig og rent, men sjelden strøkent om jeg ikke venter besøk. 

Anonymkode: 887c7...d42

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det er jo ganske stor forskjell på å være hjemmeværende uten barn og i 100 % jobb med barn. 

Rutiner har det med å skli ut når hverdagen er fylt opp. 

Her er det ganske ryddig og rent, men sjelden strøkent om jeg ikke venter besøk. 

Anonymkode: 887c7...d42

Jeg både studerte og jobbet og mannen jobbet da ungene var små. Vi hadde det ryddig, for vi hadde rutiner som ikke skled ut. Det går helt fint når vi har oversikt over hva som skjer i løpet av uka. Alle hadde dine plikter, og det var fem barn, så hvis vi ikke hadde hatt kontroll, så hadde det ikke gått. 

Nå liker jeg å ha det ryddig. Begge ungene mine liker det, og også faren deres. Noen tenker og slapper av bedre med ryddige rom.

Andre slapper mer av med litt rot og skippertak. 

Jeg bare påstår at hvis man vil så kan alle ha rutiner, men jeg ser problemet om foreldre er ulike der. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...