Gå til innhold

Skal feire bursdagen til mannen - mat?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg personlig er ikke så glad i supper, men er veldig glad i chili con carne.

Vil du ha en mer festrett kan du lage en biffgryte, det er kjempegodt

https://www.tv2.no/underholdning/god-morgen-norge/boeuf-bourguignon-smakfull-biffgryte/14351623/

Anonymkode: 54a56...0ea

Annonse

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Suppe hørtes'veldig kjedelig ut i en bursdag! En bursdag skal jo være en fest! Men festmat og god drikke. Da blir det stusselig å servere suppe som om dere skulle være fattige!

Anonymkode: 573d3...dbe

Er suppe bare for fattige? 

Jeg var nylig i en 50 års feiring, der ble det servert suppe lagd over flere dager, kokt kraft, masse gode råvarer. Det var en utsøkt og fantastisk god suppe, med focaccia ved siden av.  

Anonymkode: 60a01...526

Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

Suppe hørtes'veldig kjedelig ut i en bursdag! En bursdag skal jo være en fest! Men festmat og god drikke. Da blir det stusselig å servere suppe som om dere skulle være fattige!

Du verden, her kom det er par fordommer til overflaten, gitt. Hadde vi snakka om Toro tomatsuppe med makaroni, så er det stusselig, men en fyldig og god suppe med gode råvarer kan så absolutt være deilig i en bursdag. Er jo ikke snakk om rund dag, men en enkel bursdagsfeiring. 

Anonymkode: 8fd87...714

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Spør hva mannen vil ha? Det er hans bursdag, er det ikke? Evt lag hans favorittmat

Anonymkode: 6c828...4a0

Enig i denne. Når samboeren min har bursdag så får han selvfølgelig velge selv hva vi skal til middag i besøket. Suppe hadde han aldri i verden foreslått på en sånn dag.

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Han foreslo neppe suppe ;)

Kan du slutte å gnåle om denne Toro-suppen din? Alle vi andre som faktisk kan lage mat, vet at en god suppe krever både flid og tid. En god kremet fiskesuppe med godt brød, er noe annet en din blomkålsuppe fra pose. Så hold nå smella på deg. 
HI ba deg legge den død, så hvorfor gjør du ikke det? Du forstår jo ikke mat. 

Anonymkode: e5288...7ec

Personlig vil jeg mye heller ha en god suppe enn Chili con Carne. Men det er fordi jeg ikke er så glad i det siste. Andre vil helt sikkert heller hatt Chili con carne.  Jeg synes at du skal lage og serverer akkurat det som passer for deg. Jeg hadde nok syntes det var litt rart å få servert Toro tomatsuppe i en bursdag, men det hadde ikke ødelagt noe som helst så lenge det ellers ble en hyggelig sammenkomst med kjekke mennesker. 

Anonymkode: 8748d...c15

Chili con carne er et godt alternativ😊Mye kan lages klart på forhånd og det er veldig kjekt.

Ellers er andre forslag:

Finnbiffgryte med hjemmelaget potetmos, tyttebærsyltetøy,  smørdampede rosenkål og gulrøtter. Veldig godt og enkelt å lage.

Ellers så lagde jeg denne da mannen min fylte rundt tall. Vi var ca 25. stk. Lagde gryta klar dagen før og varmet opp samme dag. Jeg lagde den litt tykkere konsistensen og piffa den litt opp med noe mere krydder o.l  https://trinesmatblogg.no/recipe/kylling-i-curry/

Risen kokte jeg rett før gjestene kom. NB! Ha god tid og ikke ha sterk varme på risen. Serverte med nanbrød og mangosalat. Flere som spurte etter oppskrift da de synes den var veldig god. 
Til drikke serverte jeg Rosemount GTR hvitvin. 

Anonymkode: e1d15...d5b

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Chili con carne er et godt alternativ😊Mye kan lages klart på forhånd og det er veldig kjekt.

Ellers er andre forslag:

Finnbiffgryte med hjemmelaget potetmos, tyttebærsyltetøy,  smørdampede rosenkål og gulrøtter. Veldig godt og enkelt å lage.

Ellers så lagde jeg denne da mannen min fylte rundt tall. Vi var ca 25. stk. Lagde gryta klar dagen før og varmet opp samme dag. Jeg lagde den litt tykkere konsistensen og piffa den litt opp med noe mere krydder o.l  https://trinesmatblogg.no/recipe/kylling-i-curry/

Risen kokte jeg rett før gjestene kom. NB! Ha god tid og ikke ha sterk varme på risen. Serverte med nanbrød og mangosalat. Flere som spurte etter oppskrift da de synes den var veldig god. 

Å, den så veldig god ut! Absolutt et godt alternativ! Takk for både tips til oppskrift og drikke!

Anonymkode: 5cfdc...f81

Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Ellers er andre forslag:

Hvordan lagte du mangosalaten? Har brukt å lage en fra Trines før med mango, agurk, chili, lime og ingefær - kanskje den vil passe? Og hvordan gjorde du den tykkere? 

Anonymkode: 5cfdc...f81

Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Personlig vil jeg mye heller ha en god suppe enn Chili con Carne. Men det er fordi jeg ikke er så glad i det siste. Andre vil helt sikkert heller hatt Chili con carne.  Jeg synes at du skal lage og serverer akkurat det som passer for deg. Jeg hadde nok syntes det var litt rart å få servert Toro tomatsuppe i en bursdag, men det hadde ikke ødelagt noe som helst så lenge det ellers ble en hyggelig sammenkomst med kjekke mennesker. 

Anonymkode: 8748d...c15

Visste det var toro tomatsuppe hun vurderte å servere ja! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...