Anonym bruker Skrevet 7. januar 2024 #1 Del Skrevet 7. januar 2024 Er det noen som har erfaringer her og kan svare på følgende: 1. Hvordan var hunden samme dag, etterpå med tanke på at den har vært i narkose. Jeg antar den skal ha tilsyn en stund? 2. Hvordan er det med tur dagen/dagene etterpå? Er det rett på vanlig, eller må man ta det mer med ro? Anonymkode: 16267...8fd Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445267-hund-og-tanntrekking/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2024 #2 Del Skrevet 7. januar 2024 Noen veterinærer gir sprøyte for å fjerne effekten av narkosen, andre lar de sove den ut selv og dermed naturlig ta det med ro noen timer. Vil tro det også kommer an på størrelsen på hunden og om du skal gå eller kjøre hjem. Min chihuahua ble hentet i bil så han våknet jo av narkosen som han skulle, fikk smertestillende og antibiotika rett i åra også bar jeg han til bilen. Han var våken, men groggy og trøtt, så han lå i sengen sin I sikkert 3-4 timer etter vi kom hjem og slappet av. Etter det var han som normal. Ga han ikke tørrfôr på noen dager, men ellers levde vi som normalt her og merket ingenting til at han var øm eller sår i munnen. Tok han ikke på fjelltur dagen etter, men de vanlige kilometerne som vi pleier gå spratt han avsted på med ørene og halen høyt, så da hadde han det nok greit Han er ganske lett å lese da, litt dramaqueen, så er det noe galt er hodet lavt, ørene lave og halen ned, det er ganske tydelig når han er glad og når han ikke er det 😉 Anonymkode: 1d7e6...eea Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445267-hund-og-tanntrekking/#findComment-150054930 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2024 #3 Del Skrevet 7. januar 2024 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Noen veterinærer gir sprøyte for å fjerne effekten av narkosen, andre lar de sove den ut selv og dermed naturlig ta det med ro noen timer. Vil tro det også kommer an på størrelsen på hunden og om du skal gå eller kjøre hjem. Min chihuahua ble hentet i bil så han våknet jo av narkosen som han skulle, fikk smertestillende og antibiotika rett i åra også bar jeg han til bilen. Han var våken, men groggy og trøtt, så han lå i sengen sin I sikkert 3-4 timer etter vi kom hjem og slappet av. Etter det var han som normal. Ga han ikke tørrfôr på noen dager, men ellers levde vi som normalt her og merket ingenting til at han var øm eller sår i munnen. Tok han ikke på fjelltur dagen etter, men de vanlige kilometerne som vi pleier gå spratt han avsted på med ørene og halen høyt, så da hadde han det nok greit Han er ganske lett å lese da, litt dramaqueen, så er det noe galt er hodet lavt, ørene lave og halen ned, det er ganske tydelig når han er glad og når han ikke er det 😉 Anonymkode: 1d7e6...eea Takk! Hunden min har ikke vist noen tegn på ubehag, så det var tilfeldig at tannen ble oppdaget. Hun har både spist tørrfôr og lekt som normalt, men nå skal tannen ut om et par dager. Vi går vanligvis turer på 1-1,5 time i friskt tempo, så lurte litt på hvordan det blir nå. Hun har vært operert en gang for flere år siden, og da måtte hun ta det med ro ganske lenge, men dette er jo "bare" en trekking av tann. Jeg har jo trukket tenner selv og vært i normal aktivitet etterpå, men vet ikke om det er annerledes med hunder. Vi har også en litt travel ettermiddag den dagen hun skal til veterinæren, så det var mer om jeg kanskje bør fikse noe slik at jeg kan være hjemme med henne om ettermiddag hvis hun er uvel etter narkosen. HI Anonymkode: 16267...8fd Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445267-hund-og-tanntrekking/#findComment-150054941 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2024 #4 Del Skrevet 7. januar 2024 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Takk! Hunden min har ikke vist noen tegn på ubehag, så det var tilfeldig at tannen ble oppdaget. Hun har både spist tørrfôr og lekt som normalt, men nå skal tannen ut om et par dager. Vi går vanligvis turer på 1-1,5 time i friskt tempo, så lurte litt på hvordan det blir nå. Hun har vært operert en gang for flere år siden, og da måtte hun ta det med ro ganske lenge, men dette er jo "bare" en trekking av tann. Jeg har jo trukket tenner selv og vært i normal aktivitet etterpå, men vet ikke om det er annerledes med hunder. Vi har også en litt travel ettermiddag den dagen hun skal til veterinæren, så det var mer om jeg kanskje bør fikse noe slik at jeg kan være hjemme med henne om ettermiddag hvis hun er uvel etter narkosen. HI Anonymkode: 16267...8fd Jeg hadde nok ikke latt henne være alene den ettermiddagen, de kan jo få blødninger, smerter og ubehag de også. Men min erfaring er at det går veldig greit. Anonymkode: 1d7e6...eea Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445267-hund-og-tanntrekking/#findComment-150054946 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå