Anonym bruker Skrevet 9. januar 2024 #76 Del Skrevet 9. januar 2024 ReneRene skrev (Akkurat nå): Det er ganske enkelt. Det er når du påfører andre skyld og skam. Det er ingenting å tolke. Ok. Jeg tror du tolker det dithen at folk påfører andre skam og skyld uten at det er det de gjør. Anonymkode: 65dfe...b24 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445250-foreldre-og-andre-voksne-m%C3%A5-slutte-%C3%A5-bli-krenket-av-barn-og-unge-sin-oppf%C3%B8rsel/page/4/#findComment-150055959 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 9. januar 2024 Forfatter #77 Del Skrevet 9. januar 2024 (endret) Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Ok. Jeg tror du tolker det dithen at folk påfører andre skam og skyld uten at det er det de gjør. Anonymkode: 65dfe...b24 Hva du "tror" har ingenting med saken å gjøre. Det er helt uvesentlig med mindre du ser noe jeg skriver som du mener er feiltolket her. Da må du gjerne peke på det og forklare. Ellers tenker jeg at det er ganske viktig å holde det man "tror" om brukere utenfor diskusjonen siden det ikke er relevant for saken. Endret 9. januar 2024 av ReneRene Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445250-foreldre-og-andre-voksne-m%C3%A5-slutte-%C3%A5-bli-krenket-av-barn-og-unge-sin-oppf%C3%B8rsel/page/4/#findComment-150055963 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2024 #78 Del Skrevet 9. januar 2024 ReneRene skrev (7 minutter siden): Det er ganske enkelt. Det er når du påfører andre skyld og skam. Det er ingenting å tolke. Hvorfor fremstår du ikke som et godt eksempel her inne selv da? Senest i går så bølla du med skyld og skam, en annen bruker ut av sin egen tråd. Anonymkode: b16e3...c97 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445250-foreldre-og-andre-voksne-m%C3%A5-slutte-%C3%A5-bli-krenket-av-barn-og-unge-sin-oppf%C3%B8rsel/page/4/#findComment-150055966 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2024 #79 Del Skrevet 9. januar 2024 ReneRene skrev (11 minutter siden): Hva du "tror" har ingenting med saken å gjøre. Det er helt uvesentlig med mindre du ser noe jeg skriver som du mener er feiltolket her. Da må du gjerne peke på det og forklare. Ellers tenker jeg at det er ganske viktig å holde det man "tror" om brukere utenfor diskusjonen siden det ikke er relevant for saken. Hva DU tror er vel ikke noe mer vesentlig enn hva JEG tror? Anonymkode: 65dfe...b24 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445250-foreldre-og-andre-voksne-m%C3%A5-slutte-%C3%A5-bli-krenket-av-barn-og-unge-sin-oppf%C3%B8rsel/page/4/#findComment-150055970 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2024 #80 Del Skrevet 9. januar 2024 Jeg stemmer for at du sendes på rekruttskole, RR, så du kan lære deg det grunnleggende om disiplin. Anonymkode: 7cb32...be7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445250-foreldre-og-andre-voksne-m%C3%A5-slutte-%C3%A5-bli-krenket-av-barn-og-unge-sin-oppf%C3%B8rsel/page/4/#findComment-150055973 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2024 #81 Del Skrevet 9. januar 2024 ReneRene skrev (På 6.1.2024 den 14.46): Jeg syns det er for mange foreldre og voksne som føler seg truet av barn og unge. Når et barn ikke takker, når det sier noe uhøflig, klager på maten eller blir oppfattet frekt på andre måter, så er det flere som tenker at å ydmyke/ straffe ( også i andres påsyn) er det rette å gjøre. Den eneste grunnen er at de voksne føler for å markere sin verdi, blir usikre og føler seg krenket. Folk ydmyker andre kun for å hevde seg selv, og når det gjelder mellom voksne, så er det noe annet enn når det handler om barn og unge. De forstår nemlig ikke annet enn at den voksne vil dumme dem ut, få dem redde og føle skam. Å ydmyke andre kan også føre til at den som blir utsatt for det blir paralysert- så alvorlig kan det faktisk føles å bli ydmyket. Ingen voksne liker det heller, og de fleste vet godt at å få såkalt voksenkjeft ikke føles særlig ok. De færreste tåler ikke saklig kritikk en gang. Så hvorfor tror noen at det er greit å ydmyke barn? Nei, de trenger ikke å bli traumatisert av en episode eller to. Men problemet er at spesielt foreldre som fort føler seg krenket også ydmyker barn oftere. Det fører ikke til at ungen blir bedre. De kan bli redde for å gjøre feil og å vise andre følelser enn den foreldrene finner tilfredstillende. De kan bli unnvikende og konfliktsky, og redde for å si fra fordi de er vant til å bli møtt med hersketeknikker og å bli påført skyld og skam. Vil bare at voksne må tenke over dette, og jobbe med egen selvtillit og selvfølelse. Et barn skal ikke ha sånn makt over voksne. ReneRene skrev (3 timer siden): Ok. La oss si at vi diskuterte dette i en setting med flere tilstede i virkeligheten, og du kom med dette utsagnet. Hvor på jeg svarte : Jeg syns du som voksen virkelig bør forstå hva som blir formidlet her! Alt som trengs er gjennomsnittlig intelligens og et visst ordforråd- som jeg forventer at normalt oppegående mennesker har når de er med i en diskusjon. Jeg ser ikke poenget i at du deltar i en diskusjon blant voksne. Dette var et konkret eksempel på hva det vil si å ydmyke noen. Jeg er ikke enig med deg. Det er få foreldre som ydmyker sine barn og det er enda færre voksne som ydmyker andre voksne ved å irettesette dem på en slik måte. I de fleste miljøer vil det ikke være den som får en slik kjeft som blir ydmyket. De fleste ville nok tenkt at den som lirer av seg noe slikt ydmyker seg selv ved å være så usaklig. Når det kommer til å irettesette småbarn klarer de fleste å gjøre dette på en god måte. Forklaringene på hva som er galt må man ta i nærhet til situasjonen for læring. Men de fleste forklarer godt uten å bruke utskjelling. Så kommer det til å irettesette større barn, ungdom og andre voksne. Her har det som skjer viktig for flere. Som regel har det som skjer gått ut over noen. Sier en 12-åring høyt f.eks. "Se på den feite mannen der" skal man ikke overse dette fordi 12-åringen vil føle seg ydmyket om den får kjeft. Det er helt greit å fortelle en 12-åring, i situasjonen og i påhør av de som er er, at slikt sier man ikke. Gjerne med en forklaring. Da lærer 12-åringen at det ikke er greit, 12-åringen lærer at det får konsekvenser og mannen ser at det andre ikke synes dette er greit gjort og at andre står opp for ham. Når den omtrent innflyttet 18-åring ganske frekt avslår å hjelpe til, er det en tydelig beskjed å si "her i huset hjelper alle til". Det viser både 18-åring og de andre rundt bordet at her hjelper vi til. Dette er en tydelig beskjed og om 18-åringen blir ydmyket av den så er det ikke den som gir beskjeden sin feil, men 18-åringens oppførsel i utgangspunktet. Veldig mange er i god kontakt med følelsene sine. De har ikke et skjult følelsesliv de ikke har kontakt med og som gir utslag i irrasjonell oppførsel. Det kan nok være spennende å lese Freud og Jung, men det kan være greit å utvide horisonten sin slik at man ikke går seg helt fast. Anonymkode: 4fe2c...46f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445250-foreldre-og-andre-voksne-m%C3%A5-slutte-%C3%A5-bli-krenket-av-barn-og-unge-sin-oppf%C3%B8rsel/page/4/#findComment-150055987 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2024 #82 Del Skrevet 9. januar 2024 ReneRene skrev (3 timer siden): Ok. La oss si at vi diskuterte dette i en setting med flere tilstede i virkeligheten, og du kom med dette utsagnet. Hvor på jeg svarte : Jeg syns du som voksen virkelig bør forstå hva som blir formidlet her! Alt som trengs er gjennomsnittlig intelligens og et visst ordforråd- som jeg forventer at normalt oppegående mennesker har når de er med i en diskusjon. Jeg ser ikke poenget i at du deltar i en diskusjon blant voksne. Dette var et konkret eksempel på hva det vil si å ydmyke noen. I det eksempelet driter du deg jo bare ut selv. Anonymkode: 2ee6b...bd2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445250-foreldre-og-andre-voksne-m%C3%A5-slutte-%C3%A5-bli-krenket-av-barn-og-unge-sin-oppf%C3%B8rsel/page/4/#findComment-150055997 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2024 #83 Del Skrevet 9. januar 2024 ReneRene skrev (2 timer siden): Jeg tror ikke alle vet at de ydmyker. Jeg tror ikke alle ser hvorfor de gjør det heller. Absolutt ikke og kanskje minst av alt. Det var derfor jeg skrev tråden. Tror du oppriktig at noen tar lærdom ab deg? Du misforstår jo det aller meste selv. Anonymkode: 2ceb2...7bd Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445250-foreldre-og-andre-voksne-m%C3%A5-slutte-%C3%A5-bli-krenket-av-barn-og-unge-sin-oppf%C3%B8rsel/page/4/#findComment-150056001 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 9. januar 2024 Forfatter #84 Del Skrevet 9. januar 2024 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Jeg er ikke enig med deg. Det er få foreldre som ydmyker sine barn og det er enda færre voksne som ydmyker andre voksne ved å irettesette dem på en slik måte. I de fleste miljøer vil det ikke være den som får en slik kjeft som blir ydmyket. De fleste ville nok tenkt at den som lirer av seg noe slikt ydmyker seg selv ved å være så usaklig. Når det kommer til å irettesette småbarn klarer de fleste å gjøre dette på en god måte. Forklaringene på hva som er galt må man ta i nærhet til situasjonen for læring. Men de fleste forklarer godt uten å bruke utskjelling. Så kommer det til å irettesette større barn, ungdom og andre voksne. Her har det som skjer viktig for flere. Som regel har det som skjer gått ut over noen. Sier en 12-åring høyt f.eks. "Se på den feite mannen der" skal man ikke overse dette fordi 12-åringen vil føle seg ydmyket om den får kjeft. Det er helt greit å fortelle en 12-åring, i situasjonen og i påhør av de som er er, at slikt sier man ikke. Gjerne med en forklaring. Da lærer 12-åringen at det ikke er greit, 12-åringen lærer at det får konsekvenser og mannen ser at det andre ikke synes dette er greit gjort og at andre står opp for ham. Når den omtrent innflyttet 18-åring ganske frekt avslår å hjelpe til, er det en tydelig beskjed å si "her i huset hjelper alle til". Det viser både 18-åring og de andre rundt bordet at her hjelper vi til. Dette er en tydelig beskjed og om 18-åringen blir ydmyket av den så er det ikke den som gir beskjeden sin feil, men 18-åringens oppførsel i utgangspunktet. Veldig mange er i god kontakt med følelsene sine. De har ikke et skjult følelsesliv de ikke har kontakt med og som gir utslag i irrasjonell oppførsel. Det kan nok være spennende å lese Freud og Jung, men det kan være greit å utvide horisonten sin slik at man ikke går seg helt fast. Anonymkode: 4fe2c...46f Jeg har ikke påstått at det er veldig mange som ydmyker barna sine, men denne tråden ble jo mer interessant i så måte enn jeg trodde. Her kommer det jo ymse uttalelser som tyder på at flere ikke har tenkt over dette. Også at noen ikke ser hva å bli ydmyket betyr. Hvis jeg sier til andre i virkeligheten at å ydmyke andre i plenum ikke er greit, så får jeg ikke spørsmål om å komme med konkrete eksempler. Blant annet av diverse ytringer her hvor det ikke handler om å ydmyke i det hele tatt. Jeg er selvsagt enig i at de som ydmyker andre også oftest ydmyker seg selv. Det er derfor jeg skriver at de som gjør det er krenket eller føler seg truet. De er allerede på defensiven, men de får likevel overtak på den de ydmyker i en fysisk setting. Det hjelper lite for den som får utskjelling, spydigheter eller hersketeknikker brukt mot seg at andre tenker den som gjør det også taper på det. Dessuten vil veldig få si noe i en slik kontekst fordi de vil ikke utsette seg selv for samme behandling. Jeg får vise til tråden her igjen når det gjelder argumentet ditt om at de fleste klarer å irettesette barnet sitt på riktig måte. Det er nok flere utenfor dette forumet som heller ikke tenker over ting. Jeg ville stusset om en 12- åring sa noe sånt som du tar som eksempel. Der hadde jeg trodd det enten handlet om diagnose eller at foreldre hadde feilet på ihvertfalll enkelte områder. Hadde de begynt å irettesette barnet med en forklaring i andres påhør ville jeg bare blitt overbevist om at jeg hadde hatt rett i siste mistanke. Det går fint an å se på den voksne og beklage oppriktig uten å starte en leksjon ovenfor ungen på offentlig sted, eller med flere tilstede. Når det gjelder 18- åringen så var det snakk om å "sette henne på plass" Det var ordene som ble brukt. Jenta "avslo" heller ikke frekt. Hun spurte kjæresten om det ikke var voksne sin jobb. Det hadde vært hakket verre om hun sa det direkte til moren ala : nei! Det er voksne sin jobb! Da blir man jo angrepet selv, og det er mer forståelig at man svarer ubetenksomt/ irritert. Jeg lar være å kommentere ditt siste avsnitt 🙂 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445250-foreldre-og-andre-voksne-m%C3%A5-slutte-%C3%A5-bli-krenket-av-barn-og-unge-sin-oppf%C3%B8rsel/page/4/#findComment-150056007 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 9. januar 2024 Forfatter #85 Del Skrevet 9. januar 2024 Anonym bruker skrev (43 minutter siden): I det eksempelet driter du deg jo bare ut selv. Anonymkode: 2ee6b...bd2 Enig. Men det hjelper veldig lite for den jeg hadde sagt det til. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445250-foreldre-og-andre-voksne-m%C3%A5-slutte-%C3%A5-bli-krenket-av-barn-og-unge-sin-oppf%C3%B8rsel/page/4/#findComment-150056009 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2024 #86 Del Skrevet 9. januar 2024 ReneRene skrev (33 minutter siden): Enig. Men det hjelper veldig lite for den jeg hadde sagt det til. Synes du at du fremstår som et godt eksempel her inne? Anonymkode: b16e3...c97 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445250-foreldre-og-andre-voksne-m%C3%A5-slutte-%C3%A5-bli-krenket-av-barn-og-unge-sin-oppf%C3%B8rsel/page/4/#findComment-150056017 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2024 #87 Del Skrevet 9. januar 2024 ReneRene skrev (40 minutter siden): Enig. Men det hjelper veldig lite for den jeg hadde sagt det til. Jeg ville jo ikke blitt ydmyket av at du dummer deg ut. Anonymkode: 2ee6b...bd2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445250-foreldre-og-andre-voksne-m%C3%A5-slutte-%C3%A5-bli-krenket-av-barn-og-unge-sin-oppf%C3%B8rsel/page/4/#findComment-150056019 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2024 #88 Del Skrevet 9. januar 2024 ReneRene skrev (56 minutter siden): Jeg lar være å kommentere ditt siste avsnitt 🙂 But yet you did Anonymkode: c3572...c2d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445250-foreldre-og-andre-voksne-m%C3%A5-slutte-%C3%A5-bli-krenket-av-barn-og-unge-sin-oppf%C3%B8rsel/page/4/#findComment-150056023 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 9. januar 2024 Forfatter #89 Del Skrevet 9. januar 2024 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Jeg ville jo ikke blitt ydmyket av at du dummer deg ut. Anonymkode: 2ee6b...bd2 De som ydmyker andre dummer seg stort sett alltid ut, men vi reagerer uansett sånn vi normalt fungerer. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445250-foreldre-og-andre-voksne-m%C3%A5-slutte-%C3%A5-bli-krenket-av-barn-og-unge-sin-oppf%C3%B8rsel/page/4/#findComment-150056024 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2024 #90 Del Skrevet 9. januar 2024 ReneRene skrev (2 timer siden): Jeg har ikke påstått at det er veldig mange som ydmyker barna sine, men denne tråden ble jo mer interessant i så måte enn jeg trodde. Her kommer det jo ymse uttalelser som tyder på at flere ikke har tenkt over dette. Også at noen ikke ser hva å bli ydmyket betyr. Hvis jeg sier til andre i virkeligheten at å ydmyke andre i plenum ikke er greit, så får jeg ikke spørsmål om å komme med konkrete eksempler. Blant annet av diverse ytringer her hvor det ikke handler om å ydmyke i det hele tatt. Jeg er selvsagt enig i at de som ydmyker andre også oftest ydmyker seg selv. Det er derfor jeg skriver at de som gjør det er krenket eller føler seg truet. De er allerede på defensiven, men de får likevel overtak på den de ydmyker i en fysisk setting. Det hjelper lite for den som får utskjelling, spydigheter eller hersketeknikker brukt mot seg at andre tenker den som gjør det også taper på det. Dessuten vil veldig få si noe i en slik kontekst fordi de vil ikke utsette seg selv for samme behandling. Jeg får vise til tråden her igjen når det gjelder argumentet ditt om at de fleste klarer å irettesette barnet sitt på riktig måte. Det er nok flere utenfor dette forumet som heller ikke tenker over ting. Jeg ville stusset om en 12- åring sa noe sånt som du tar som eksempel. Der hadde jeg trodd det enten handlet om diagnose eller at foreldre hadde feilet på ihvertfalll enkelte områder. Hadde de begynt å irettesette barnet med en forklaring i andres påhør ville jeg bare blitt overbevist om at jeg hadde hatt rett i siste mistanke. Det går fint an å se på den voksne og beklage oppriktig uten å starte en leksjon ovenfor ungen på offentlig sted, eller med flere tilstede. Når det gjelder 18- åringen så var det snakk om å "sette henne på plass" Det var ordene som ble brukt. Jenta "avslo" heller ikke frekt. Hun spurte kjæresten om det ikke var voksne sin jobb. Det hadde vært hakket verre om hun sa det direkte til moren ala : nei! Det er voksne sin jobb! Da blir man jo angrepet selv, og det er mer forståelig at man svarer ubetenksomt/ irritert. Jeg lar være å kommentere ditt siste avsnitt 🙂 Men hva tenker du selv om at du ydmyker andre? Det er jo enda verre når du åpenbart er så bevisst på hva det vil si å ydmyke noen, og likevel velger å gå inn i tråder med kun det som hensikt. Anonymkode: 2ceb2...7bd Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445250-foreldre-og-andre-voksne-m%C3%A5-slutte-%C3%A5-bli-krenket-av-barn-og-unge-sin-oppf%C3%B8rsel/page/4/#findComment-150056040 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 9. januar 2024 Forfatter #91 Del Skrevet 9. januar 2024 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Men hva tenker du selv om at du ydmyker andre? Det er jo enda verre når du åpenbart er så bevisst på hva det vil si å ydmyke noen, og likevel velger å gå inn i tråder med kun det som hensikt. Anonymkode: 2ceb2...7bd Jeg er bevisst på all oppførsel og hvordan vi opptrer ovenfor hverandre, og jeg er spesielt opptatt av hvordan vi oppfører oss mot- og behandler barn. Jeg ser flere tråder her hvor det blir skrevet ting jeg reagerer på, så derfor lager jeg tråder om det Jeg har aldri gått inn i en tråd for å ydmyke noen. Jeg driver ikke med angrep og ufinheter selv om jeg kan være skarp og tydelig i meninger og syn. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445250-foreldre-og-andre-voksne-m%C3%A5-slutte-%C3%A5-bli-krenket-av-barn-og-unge-sin-oppf%C3%B8rsel/page/4/#findComment-150056043 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2024 #92 Del Skrevet 9. januar 2024 ReneRene skrev (24 minutter siden): Jeg har aldri gått inn i en tråd for å ydmyke noen. Jeg driver ikke med angrep og ufinheter selv om jeg kan være skarp og tydelig i meninger og syn. Det er ren løgn -Du jagde en bruker fra sin egen tråd tråd i går pga skikkelig ufine kommentarer fra deg, alle kommentarene dine ble slettet. Hadde du bare vært skarp og tydelig, så hadde de ikke blitt slettet. Anonymkode: b16e3...c97 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445250-foreldre-og-andre-voksne-m%C3%A5-slutte-%C3%A5-bli-krenket-av-barn-og-unge-sin-oppf%C3%B8rsel/page/4/#findComment-150056058 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2024 #93 Del Skrevet 9. januar 2024 ReneRene skrev (45 minutter siden): Jeg er bevisst på all oppførsel og hvordan vi opptrer ovenfor hverandre, og jeg er spesielt opptatt av hvordan vi oppfører oss mot- og behandler barn. Jeg ser flere tråder her hvor det blir skrevet ting jeg reagerer på, så derfor lager jeg tråder om det Jeg har aldri gått inn i en tråd for å ydmyke noen. Jeg driver ikke med angrep og ufinheter selv om jeg kan være skarp og tydelig i meninger og syn. Du fikk absolutt alle dine kommentarer slettet i en tråd pga hets mot hi. Mennesker husker, vet du. Anonymkode: 2ceb2...7bd Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445250-foreldre-og-andre-voksne-m%C3%A5-slutte-%C3%A5-bli-krenket-av-barn-og-unge-sin-oppf%C3%B8rsel/page/4/#findComment-150056072 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2024 #94 Del Skrevet 9. januar 2024 ReneRene skrev (8 timer siden): Å IRETTESETTE andre i plenum. Spesielt når det er flere enige mot den som blir det. Jeg har jo skrevet det flere ganger her? Jeg ble irettesatt på toget i dag. Jeg hadde sekken på setet ved siden meg og det ble fult så jeg fikk tydelig beskjed om å sette den på gulvet så andre fikk sitte. Det var helt fortjent og ikke noe galt i det, selv om jeg følte meg litt dum. Såpass må man tåle. Anonymkode: 2ee6b...bd2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445250-foreldre-og-andre-voksne-m%C3%A5-slutte-%C3%A5-bli-krenket-av-barn-og-unge-sin-oppf%C3%B8rsel/page/4/#findComment-150056083 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 9. januar 2024 Forfatter #95 Del Skrevet 9. januar 2024 (endret) Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Jeg ble irettesatt på toget i dag. Jeg hadde sekken på setet ved siden meg og det ble fult så jeg fikk tydelig beskjed om å sette den på gulvet så andre fikk sitte. Det var helt fortjent og ikke noe galt i det, selv om jeg følte meg litt dum. Såpass må man tåle. Anonymkode: 2ee6b...bd2 Ja, såpass må du tåle. Det er jeg helt enig i. Jeg tror neppe du ble ydmyket heller. Endret 9. januar 2024 av ReneRene Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445250-foreldre-og-andre-voksne-m%C3%A5-slutte-%C3%A5-bli-krenket-av-barn-og-unge-sin-oppf%C3%B8rsel/page/4/#findComment-150056087 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2024 #96 Del Skrevet 9. januar 2024 ReneRene skrev (13 minutter siden): Ja, såpass må du tåle. Det er jeg helt enig i. Jeg tror neppe du ble ydmyket heller. Til nå har vi bare kommet med eksempler på irettesettelser som er greie. Kan ikke du gi noen eksempler på hva du snakker om som ikke er greit? Anonymkode: 2ee6b...bd2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445250-foreldre-og-andre-voksne-m%C3%A5-slutte-%C3%A5-bli-krenket-av-barn-og-unge-sin-oppf%C3%B8rsel/page/4/#findComment-150056091 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2024 #97 Del Skrevet 9. januar 2024 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Til nå har vi bare kommet med eksempler på irettesettelser som er greie. Kan ikke du gi noen eksempler på hva du snakker om som ikke er greit? Anonymkode: 2ee6b...bd2 Mulig det å hetse en fremmed for å bekymre seg for sin svigermor kommer under hva som ikke er greit. Når man får alle kommentarene i en hel tråd slettet har man tatt hets og ydmykelse til et nytt nivå. Anonymkode: 2ceb2...7bd Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445250-foreldre-og-andre-voksne-m%C3%A5-slutte-%C3%A5-bli-krenket-av-barn-og-unge-sin-oppf%C3%B8rsel/page/4/#findComment-150056092 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 9. januar 2024 Forfatter #98 Del Skrevet 9. januar 2024 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Til nå har vi bare kommet med eksempler på irettesettelser som er greie. Kan ikke du gi noen eksempler på hva du snakker om som ikke er greit? Anonymkode: 2ee6b...bd2 Å jage et barn fra bordet når det er selskap. Å høylytt irettesette en 12- åring i påsyn av flere mennesker på offentlig sted. Å "sette på plass" en 18- åring og få både henne og kjæresten ydmyket. Å skjelle ut noen, være spydig eller komme med hersketeknikker mot noen når flere bevitner det. Å kritisere intelligens og mangel på ordforråd når noen ikke henger med i en diskusjon. Dette er noen av eksemplene jeg har kommet med og kommentert. Jeg tror denne diskusjonen er over nå for min del, med mindre det kommer nye interessante innspill og ikke kun spørsmål om forklaringer og alt som har blitt nevnt tidligere. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445250-foreldre-og-andre-voksne-m%C3%A5-slutte-%C3%A5-bli-krenket-av-barn-og-unge-sin-oppf%C3%B8rsel/page/4/#findComment-150056093 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2024 #99 Del Skrevet 9. januar 2024 ReneRene skrev (3 minutter siden): Å jage et barn fra bordet når det er selskap. Å høylytt irettesette en 12- åring i påsyn av flere mennesker på offentlig sted. Å "sette på plass" en 18- åring og få både henne og kjæresten ydmyket. Å skjelle ut noen, være spydig eller komme med hersketeknikker mot noen når flere bevitner det. Å kritisere intelligens og mangel på ordforråd når noen ikke henger med i en diskusjon. Dette er noen av eksemplene jeg har kommet med og kommentert. Jeg tror denne diskusjonen er over nå for min del, med mindre det kommer nye interessante innspill og ikke kun spørsmål om forklaringer og alt som har blitt nevnt tidligere. Hvor skinnhellig er der mulig å bli? Men diskusjonen er jo aldri over for deg, så du trenger ikke late som. Alt du nevner er helt innafor, det er kun du som setter merkelapper som "ydmykelse, skyld, skam" på det å ta den jobben foreldre, familie eller skoleverket har forsømt. Anonymkode: 7cb32...be7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445250-foreldre-og-andre-voksne-m%C3%A5-slutte-%C3%A5-bli-krenket-av-barn-og-unge-sin-oppf%C3%B8rsel/page/4/#findComment-150056095 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2024 #100 Del Skrevet 9. januar 2024 ReneRene skrev (6 minutter siden): Å jage et barn fra bordet når det er selskap. Å høylytt irettesette en 12- åring i påsyn av flere mennesker på offentlig sted. Å "sette på plass" en 18- åring og få både henne og kjæresten ydmyket. Å skjelle ut noen, være spydig eller komme med hersketeknikker mot noen når flere bevitner det. Å kritisere intelligens og mangel på ordforråd når noen ikke henger med i en diskusjon. Dette er noen av eksemplene jeg har kommet med og kommentert. Jeg tror denne diskusjonen er over nå for min del, med mindre det kommer nye interessante innspill og ikke kun spørsmål om forklaringer og alt som har blitt nevnt tidligere. Men for du er det greit å være spydig, frekk, dømmende og gå inn for å ydmyke andre. Du kommer selvfølgelig til å ignorere dette og forsvinne fra tråden, for det er det du gjør når det blir satt spørsmålstegn ved hykleriet ditt. Anonymkode: b16e3...c97 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445250-foreldre-og-andre-voksne-m%C3%A5-slutte-%C3%A5-bli-krenket-av-barn-og-unge-sin-oppf%C3%B8rsel/page/4/#findComment-150056096 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå