Gå til innhold

Avslutte behandling på DPS poliklinikk

Anbefalte innlegg

Hei dere! Jeg har gått i behandling på DPS poliklinikk i 1 års tid nå men har nå kommet til det punktet at jeg ønsker å avslutte. Jeg lurer derfor på hvilken måte som er best å gjøre dette på? Jeg har ikke snakket med legen jeg går til på en stund ettersom han er sykemeldt. Ringer jeg bare til sentralbordet på DPS og sier at jeg ønsker å avslutte eller venter jeg til behandler tar kontakt for å sette opp ny time? 

Anonymkode: 5892b...34c

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Grunnen til at jeg ønsker å avslutte er forresten at jeg føler jeg har blitt så bra som jeg kan bli, om noen skulle lure på det.

Ja, og fordi jeg er lei av å ha en behandler som mer eller mindre aldri er tilstede.

Jeg ville tatt det opp i en time med legen du går til. Jeg har avsluttet flere ganger fordi jeg var sikker på at jeg visste best. Jeg har hatt uendelige tilbakefall. Sist gikk jeg over 2 år, og da mente terapeuten at jeg var frisk nok, og jeg tok opp plass til andre på venteliste. Var nok litt raskt det også, for jeg har tilbakefall igjen nå

Anonymkode: 827e9...17e

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg ville tatt det opp i en time med legen du går til. Jeg har avsluttet flere ganger fordi jeg var sikker på at jeg visste best. Jeg har hatt uendelige tilbakefall. Sist gikk jeg over 2 år, og da mente terapeuten at jeg var frisk nok, og jeg tok opp plass til andre på venteliste. Var nok litt raskt det også, for jeg har tilbakefall igjen nå

Ja, det er sikkert greiest det. Jeg kan vel sikkert nevne i telefonen når han ringer at jeg ønsker å avslutte? Jeg er redd for tilbakefall, men jeg ser liksom ikke poenget med å gå i behandling når det blir så sjeldent som det blir i mitt tilfelle? Det er snart 3 måneder siden sist time og timen før det igjen var det også noen måneder mellom... 

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Ja, det er sikkert greiest det. Jeg kan vel sikkert nevne i telefonen når han ringer at jeg ønsker å avslutte? Jeg er redd for tilbakefall, men jeg ser liksom ikke poenget med å gå i behandling når det blir så sjeldent som det blir i mitt tilfelle? Det er snart 3 måneder siden sist time og timen før det igjen var det også noen måneder mellom... 

Eller at du ønsker en ny behandler? Da har du to muligheter. Datteren min måtte vente i 3 mnd på å gjøre ferdig utredningen sin fordi behandler var på lang ferie. Hun ba om bytte, og fikk ny omtrent da den gamle var tilbake fra ferien

Annonse

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Eller at du ønsker en ny behandler? Da har du to muligheter. Datteren min måtte vente i 3 mnd på å gjøre ferdig utredningen sin fordi behandler var på lang ferie. Hun ba om bytte, og fikk ny omtrent da den gamle var tilbake fra ferien

Jeg har alt spurt og det var dessverre ikke mulig.

Jeg tenker at det stort sett burde være behandler som avslutter behandling, ikke pasienten. 

Og ja, jeg har vært i behandling flere ganger og alle gangene er det behandler som har avsluttet. 

Anonymkode: dbc03...3d5

Det må da være null problem å gå til samtale en gang hver 3 måned? Da kan du jo like gjerne beholde plassen din- jeg mener, det er jo lite stress å møte opp for å prate litt en times tid så sjelden og utbyttet kan være stort.

Anonymkode: 68083...8ef

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...