Anonym bruker Skrevet 5. januar 2024 #1 Skrevet 5. januar 2024 Bf og jeg har vært fra hverandre i 5 år og har en 15 åring sammen. Jeg har aldri krevd bidrag. Han bor 60% hos meg og faren tjener betraktelig mye mer enn meg. Ville dere bedt far om en privat bidragsavtale? Hvis jeg søker gjennom nav vil jeg få betraktelig mer. Eller ville dere latt dette ligge, for fredens skyld? Anonymkode: c6ad8...4e8
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2024 #2 Skrevet 5. januar 2024 Hvis samarbeidet er bra og dere begge er med på å dekke nødvendige utgifter utover normal kost og losji ville jeg latt det være. Anonymkode: ea6b5...cfd
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2024 #3 Skrevet 5. januar 2024 Hvis han dekker klær, aktiviteter osv. uten at du må ta halvparten, ville latt være. Hvis ikke, ville jeg sendt den til nav, fordi far tjener betraktelig mer enn deg, og 15-åring er ganske dyr i drift Anonymkode: 8dcb4...7ed
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2024 #4 Skrevet 5. januar 2024 Ja, det ville jeg, så sant far ikke dekker sin del. Anonymkode: 210e8...101
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2024 #5 Skrevet 5. januar 2024 Jeg tenker i utgangspunktet at jeg ville gjort det om far ikke dekket sin del, men samtidig hadde jeg vært villig til å doppe det om det hadde betydd full krig. Man skal jo samarbeide greit, men det er jo barnet det går ut over om du har veldig dårlig råd også. Hvor godt kommuniserer dere da? Kan du si at siden han tjener såpass mye mer enn deg og du ikke har krevd bidrag så kan han f.eks betale forsikring, åpne sparekonto, gi barnet lommepenger, kjøpe busskort eller hva det nå er du tenker bidraget ville gått til? Kanskje det er bedre enn å be om bidrag gjennom nav? Anonymkode: 78723...b8c
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2024 #6 Skrevet 5. januar 2024 Tusen takk for fine svar! 😘 Jeg skal gå litt i tenkeboksen og finne ut hvordan jeg skal gjøre dette på best mulig måte. Anonymkode: c6ad8...4e8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå