Gå til innhold

Ferie alene pga mannen jobber 🙄

Anbefalte innlegg

Hva er ditt beste tips til meg og en gutt på 7 år i sommer, når mannen min velger å jobbe hele juli i stedet for å ha ferie 🙄

Vi bor i Lier (utenfor Drammen). Har ikke bil, men tog og buss fungerer fint 😊😊

Anonymkode: 33802...5a9

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Ferje til København og togtur i europa😊

Anonymkode: 5db00...daa

Togtur i Europa har han ikke ro i rævva til 🤪men København var et godt forslag 😁

Hva dere vil. Jeg er enslig mor, og har reist alene med 2 barn, siden minste var 1 år. Og reiste på interrail da de var 7 og 11 år, og det er den beste ferien vi har vært på. Ellers har det vært forskjellige storbyer, Danmarksferie med bil og Syden. Og 3 turer til Disneyland Paris.

Anonymkode: cbf40...222

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Togtur i Europa har han ikke ro i rævva til 🤪men København var et godt forslag 😁

Ta korte etapper. Var på interrail med min 7 åring I sommer. Uten nettbrett.

Annonse

Overnatting i Ree Park! Ikke veldig billig, men helt fantastisk opplevelse 

https://reepark.dk/overnatning-i-parken#/

Man kan ta Molsfergen og buss fra København til Århus og (tror jeg) buss derfra. 

Endret av the amazing spidermamma
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ta korte etapper. Var på interrail med min 7 åring I sommer. Uten nettbrett.

Hjelper ikke. Han orker ikke en gåtur i drammen sentrum for å kjøpe softis, og tog til Asker for en matbit, og videre til Oslo for reptilparken engang. Kan ikke i mine villeste fantasier se for meg han på interrail uansett hvor korte etappene er 😬

Ferge fra Oslo til København, noen netter der, med tivoli osv. Kan vel ta tog/buss ned til Rødby også? Mine unger har elsket Lalandia på den alderen, og i Rødby er det store strender også.

Anonymkode: 8ea86...522

Takk for tips 😁

the amazing spidermamma skrev (48 minutter siden):

Overnatting i Ree Park! Ikke veldig billig, men helt fantastisk opplevelse 

https://reepark.dk/overnatning-i-parken#/

Man kan ta Molsfergen og buss fra København til Århus og (tror jeg) buss derfra. 

Takk, skal sjekke 😁

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Hva er ditt beste tips til meg og en gutt på 7 år i sommer, når mannen min velger å jobbe hele juli i stedet for å ha ferie 🙄

Vi bor i Lier (utenfor Drammen). Har ikke bil, men tog og buss fungerer fint 😊😊

Hva med en helt vanlig charter tur til Hellas? Da kan dere bade og kose dere og ta små utflukter etter dagsform og lyst?

mamma til adhd gutt<3 skrev (20 minutter siden):

Hva med en helt vanlig charter tur til Hellas? Da kan dere bade og kose dere og ta små utflukter etter dagsform og lyst?

👆🏻 Det ville jeg gjort i hvert fall. Enkelt med charter, mange barn i samme alder de kan leke med. 

Anonymkode: 01317...1b6

Annonse

Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Du kan vel gjøre hva som helst? Trenger jo ikke mannen til noe på ferie?

Anonymkode: f8fe0...19a

Nei, kan ikke gjøre hva som helst. Blir et par ekstra begrensninger når man ikke har bil. Skulle gjerne pakket bilen og reist hvor som helst. 

Nei, kan ikke gjøre hva som helst. Blir et par ekstra begrensninger når man ikke har bil. Skulle gjerne pakket bilen og reist hvor som helst. 

Med en unge som ikke kan sitte i ro? For et mareritt. Ta en sydentur. 

Anonymkode: 20e29...ded

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Med en unge som ikke kan sitte i ro? For et mareritt. Ta en sydentur. 

Anonymkode: 20e29...ded

Tror jeg kjenner barnet mitt bedre enn deg. Sier ikke at vi skal kjøre i timesvis. Men det er stor forskjell på å pakke bilen med camping- og fiskeutstyr og bare finne et idyllisk sted å campe. Enn å ta buss og tog og ikke kunne ha med seg mer enn man greier å bære.

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Tror jeg kjenner barnet mitt bedre enn deg. Sier ikke at vi skal kjøre i timesvis. Men det er stor forskjell på å pakke bilen med camping- og fiskeutstyr og bare finne et idyllisk sted å campe. Enn å ta buss og tog og ikke kunne ha med seg mer enn man greier å bære.

Kan dere ikke leie bil da? 

Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Det er utrolig hvor mye en får plass til i to ryggsekker og en trillekoffert! 

Så tar du drosje til toget eller får noen til å kjøre dere. Det er en million campingplasser rundt om i landet, og Norge har verdens nest lengste kystlinje. Mange vann, innsjøer og fjorder også, så fiske får dere veldig enkelt gjort da det ligger mange campingplasser nettopp ved sjø og vann. 

Så finner du en som ligger sånn til at dere kan ta taxi eller buss til plassen. Vil du ligge i telt er det omtrent like enkelt. 

Jeg skal vedde på at 7- åringen din bil elske turen fra begynnelse til slutt hvis hn kun er vant til bilkjøring. Det blir nok en ferie hn vil huske 🙂 

Endret av ReneRene
Anonym bruker skrev (23 timer siden):

Hjelper ikke. Han orker ikke en gåtur i drammen sentrum for å kjøpe softis, og tog til Asker for en matbit, og videre til Oslo for reptilparken engang. Kan ikke i mine villeste fantasier se for meg han på interrail uansett hvor korte etappene er 😬

Hva feiler det ham og hva liker han?

Anonymkode: f6eb5...45f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...