Tekla123 Skrevet 4. januar 2024 #1 Skrevet 4. januar 2024 Det tikket plutselig innen melding om at det har kommet et vedtak fra Nav i Digipost. Alltid like moro med uventede vedtak fra Nav når man går på stønad, så jeg logget meg spent inn for å lese. Det begynner med at det er gjort en endring i mine arbeidsavklaringspenger. Nå pumper hjertet litt ekstra hardt. Tankene raser. På et millisekund har de fleste krisetanker rukket å rase gjennom hjernebarken før jeg leser videre. Svetten pipler, det er gjort endringer i beregningen av stønaden. Får jeg mindre fordi jeg endelig er frisk nok til å takke ja til en 50% fast stilling? Nå hadde jeg bitt negler dersom jeg ikke trenger dem til å holde og scrolle på telefonen. Så kommer jeg til resultatet... Barnetillegget pr dag er endret fra 35 til 36 kr!! Puster lettet ut og er dypt takknemlig for bidraget fra staten 💜
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2024 #2 Skrevet 4. januar 2024 Jeg har fått PTSD av vedtakene fra Nav. Selv om jeg nå er ferdig avklart og ute av systemet, så blir jeg uvel hvis det kommer noe på Digipost. Gratulerer med en ekstra krone 🥳 Anonymkode: 16c1e...e2e
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2024 #3 Skrevet 4. januar 2024 Ja jeg fikk samme vedtak av NAV de er gått opp ei hel krone i barnetillegg! Jippi! Nå er jeg snart millionær Anonymkode: 50ba7...2ad
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2024 #4 Skrevet 4. januar 2024 Ja, vi er heldige som har et sikkerhetsnett som sikrer oss inntekt selv om vi ikke jobber 😀 Anonymkode: 33e36...cf8
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2024 #5 Skrevet 4. januar 2024 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Ja, vi er heldige som har et sikkerhetsnett som sikrer oss inntekt selv om vi ikke jobber 😀 Anonymkode: 33e36...cf8 Skulle ikke vært lov Anonymkode: de15a...1df
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2024 #6 Skrevet 4. januar 2024 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Skulle ikke vært lov Anonymkode: de15a...1df Enig. Det er så teit å bli syk. Hvorfor gidde det, liksom. Anonymkode: b5a64...8b0
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2024 #7 Skrevet 4. januar 2024 Anonym bruker skrev (50 minutter siden): Skulle ikke vært lov Anonymkode: de15a...1df Ja, det er noe dritt å få kreft og at kroppen din etterpå er ødelagt av stråling og annen faenskap. De som får kreft burde bare sultet og bodd under ei bru…. Anonymkode: 16c1e...e2e
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2024 #8 Skrevet 4. januar 2024 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Ja, det er noe dritt å få kreft og at kroppen din etterpå er ødelagt av stråling og annen faenskap. De som får kreft burde bare sultet og bodd under ei bru…. Anonymkode: 16c1e...e2e Ingen grunn til at vi andre skal forsørge de. Sånt man har forsikring til Anonymkode: de15a...1df
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2024 #9 Skrevet 4. januar 2024 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Ingen grunn til at vi andre skal forsørge de. Sånt man har forsikring til Anonymkode: de15a...1df Morsom du, ta den trollingen et annet sted Anonymkode: 6e5cb...012
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2024 #10 Skrevet 4. januar 2024 Hehe kjenner til den følelsen. Enig i den med ptsd pga nav vedtak. Men greit når det for en gangs skyld var postivt 🎉🎉ritch bitch😆😆🥂 Anonymkode: 49dd6...5b4
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2024 #11 Skrevet 4. januar 2024 Anonym bruker skrev (52 minutter siden): Ingen grunn til at vi andre skal forsørge de. Sånt man har forsikring til Anonymkode: de15a...1df Mao så vil du haett amerikansk system hvor man må ha sinnsykt dyre private forsikringer. Jeg har bodd i USA og er sjeleglad for systemet i Norge som sikrer absolutt alle, men er du ikke fornøyd ed sikkerhetssystemet i Norge kan du sikkert prøve å få degen jobb i USA. Anonymkode: 5ce95...c5c
the amazing spidermamma Skrevet 4. januar 2024 #12 Skrevet 4. januar 2024 Tenk på alt du kan bruke den krona på!
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2024 #13 Skrevet 4. januar 2024 the amazing spidermamma skrev (1 time siden): Tenk på alt du kan bruke den krona på! Det er en kr per dag må vite 😄 Tenk deg den jobben det har vært å sende ut det vedtaket til alle 150.000 på arbeidsavklaringspenger… For 1kr mer om dagen. Anonymkode: d759b...0cd
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2024 #14 Skrevet 4. januar 2024 Tekla123 skrev (6 timer siden): Det tikket plutselig innen melding om at det har kommet et vedtak fra Nav i Digipost. Alltid like moro med uventede vedtak fra Nav når man går på stønad, så jeg logget meg spent inn for å lese. Det begynner med at det er gjort en endring i mine arbeidsavklaringspenger. Nå pumper hjertet litt ekstra hardt. Tankene raser. På et millisekund har de fleste krisetanker rukket å rase gjennom hjernebarken før jeg leser videre. Svetten pipler, det er gjort endringer i beregningen av stønaden. Får jeg mindre fordi jeg endelig er frisk nok til å takke ja til en 50% fast stilling? Nå hadde jeg bitt negler dersom jeg ikke trenger dem til å holde og scrolle på telefonen. Så kommer jeg til resultatet... Barnetillegget pr dag er endret fra 35 til 36 kr!! Puster lettet ut og er dypt takknemlig for bidraget fra staten 💜 Juhuu, et ekstra brød i måneden det 😆 Anonymkode: 60278...6a2
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2024 #15 Skrevet 4. januar 2024 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Det er en kr per dag må vite 😄 Tenk deg den jobben det har vært å sende ut det vedtaket til alle 150.000 på arbeidsavklaringspenger… For 1kr mer om dagen. Anonymkode: d759b...0cd Det jobben tok nok ikke mer enn noen tastetrykk, så gjorde systemene resten. Anonymkode: 87a7b...c81
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2024 #16 Skrevet 4. januar 2024 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Hehe kjenner til den følelsen. Enig i den med ptsd pga nav vedtak. Men greit når det for en gangs skyld var postivt 🎉🎉ritch bitch😆😆🥂 Anonymkode: 49dd6...5b4 😜👏🏻 Anonymkode: b474e...6a3
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2024 #17 Skrevet 4. januar 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det er en kr per dag må vite 😄 Tenk deg den jobben det har vært å sende ut det vedtaket til alle 150.000 på arbeidsavklaringspenger… For 1kr mer om dagen. Anonymkode: d759b...0cd Ja, tenk alle som sitter der og skriver hvert sitt vedtak, printer ut og legger i konvolutt. Ev så er det én person som legger inn data, trykker på enter og vips så plinger det i 150 000 Digipostapper. Hva tror du er mest sannsynlig? Anonymkode: b5a64...8b0
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2024 #18 Skrevet 5. januar 2024 For en del år siden fikk jeg et sammenbrudd og ble sykemeldt en tid. Plutselig fikk jeg varsel fra NAV om at jeg ikke oppfylte kravene til sykepenger og ble sinnsykt stresset og skjønte ingenting. Det viste seg til slutt at det var arbeidsgiveren min som ikke hadde klart å registrere inn ting rett, så vi fikk ordnet det. Litt senere kom det ny melding om å måtte betale tilbake sykepenger, nå fordi arbeidsgiver hadde glemt å kalle meg inn til samtale. Det ble også ordnet, men på tross av at det var arbeidsgiver sin feil begge gangene, får jeg fortsatt hjerter i halsen hver gang jeg får en melding fra NAV, så jeg kjenner følelsen 😅 Anonymkode: 0d06b...a59
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå