Gå til innhold

Har vi fått et nytt medlem som konsekvent skriver «får» i stedet for «for»?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (1 time siden):

At det tar lengre tid og må tolkes gjelder jo slett ikke alle, er det jeg prøver å få fram. Hjernen fikser og skjønner det helt uten at jeg aktivt må tolke og forstå. At folk med dysleksi eller kranglete autocorrect skal tilrettelegge for deg som har svake evner til å forstå blir litt egoistisk av deg eller? 

Anonymkode: ed136...d9f

Kranglete autocorrect? Det får da være måte på til latskap. Herrefred. En jeg kjenner skriver konsekvent "Gratulerer med dagen, håper du for en fin dag", på fb. Det er ikke autocorrect og det er ikke dysleksi.  

Se over teksten du skriver, følg med etterhvert som ordene former seg. Hvorfor skal det være så himla vanskelig? 

Synes du det er greit å forsvare dyslektikere og angripe folk med svake evner? (For ordens skyld vil jeg påpeke at jeg ikke mener at ab...fec har svake evner, det er din påstand og mening.) 

Anonymkode: 962e4...001

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Kranglete autocorrect? Det får da være måte på til latskap. Herrefred. En jeg kjenner skriver konsekvent "Gratulerer med dagen, håper du for en fin dag", på fb. Det er ikke autocorrect og det er ikke dysleksi.  

Se over teksten du skriver, følg med etterhvert som ordene former seg. Hvorfor skal det være så himla vanskelig? 

Synes du det er greit å forsvare dyslektikere og angripe folk med svake evner? (For ordens skyld vil jeg påpeke at jeg ikke mener at ab...fec har svake evner, det er din påstand og mening.) 

Anonymkode: 962e4...001

Må jo ha svake evner om hun sliter med å forstå meningen med en setning bare fordi en å og o har byttet plass. Pluss vrang vilje.

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Må jo ha svake evner om hun sliter med å forstå meningen med en setning bare fordi en å og o har byttet plass. Pluss vrang vilje.

Ingen grunn til å ta mer hensyn til de med dysleksi eller kranglete autocorrect enn de med svake evner som du så frekt kaller det.

Anonymkode: 0fd31...68a

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Hele poenget er jo at en setning kan skifte mening om man bytter ut en o med en å. Da må man tolke for å finne ut hva som menes ut fra sammenheng. Du har forresten ikke svart på hva "Hun betalte får fire sekker ved" betyr. Er det en evnegreie eller en viljegreie? Sånn siden du har brakt opp det som tema. 

Eller hva med disse:

- Får en god idé! 

- Altfor mange får meg.

- Hele gjengen er med på ølstafett. Her gjelder alle får en. 

Helt åpenbart hva avsender har ment?

Anonymkode: 0db4f...fec

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Hele poenget er jo at en setning kan skifte mening om man bytter ut en o med en å. Da må man tolke for å finne ut hva som menes ut fra sammenheng. Du har forresten ikke svart på hva "Hun betalte får fire sekker ved" betyr. Er det en evnegreie eller en viljegreie? Sånn siden du har brakt opp det som tema. 

Eller hva med disse:

- Får en god idé! 

- Altfor mange får meg.

- Hele gjengen er med på ølstafett. Her gjelder alle får en. 

Helt åpenbart hva avsender har ment?

Ja, dette er helt åpenbart. Ser du ikke det? Altså, da sliter du skikkelig med språk. Hva tror du at det skal kunne bety? Velter den ene bokstaven alt for deg altså? 

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Ja, dette er helt åpenbart. Ser du ikke det? Altså, da sliter du skikkelig med språk. Hva tror du at det skal kunne bety? Velter den ene bokstaven alt for deg altså? 

Da tror jeg egentlig at jeg må konkludere med at det er din forståelse for språk som er problemet her og ikke min. Alle får en betyr da vitterlig noe helt annet enn alle for en. Om du ikke ser det, så er det du som sliter. 

Annonse

Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Da tror jeg egentlig at jeg må konkludere med at det er din forståelse for språk som er problemet her og ikke min. Alle får en betyr da vitterlig noe helt annet enn alle for en. Om du ikke ser det, så er det du som sliter. 

Ja, da sier vi det er jeg som sliter. Åm det gjør at du føler deg bedre😅

Ifgøle en udnerrøksles ved

cmarbigde uinevrisett sipller

det ignen rlloe i hvliken røfgekkele

boktsvanee er.

Det estnee som er vkitig er at

fstøre og stise boksatv er på rktiig setd,

retsen kan vræe hltuer til bluter og

du kan ftotsart

Lsee uetn prblomeer.

Dtete er frodi den mnesnekliege

hrjene ikke lseer hevr boksatv for

seg slev,men odret i sin hleeht.

Mrekleig ikke snat ?

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du ser ikke at hele setningen får en annen betydning om man bruker å eller o? Da ligger problemet hos det. 

Anonymkode: f7813...8d8

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

boktsvanee er.

du kan ftotsart

Lsee uetn prblomeer.

Mrekleig ikke snat ?

Her er alle bokstavene riktig, men i feil rekkefølge. Det er noe helt annet enn å bruke feil bokstav. 

Anonymkode: f7813...8d8

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

boktsvanee er.

du kan ftotsart

Lsee uetn prblomeer.

Mrekleig ikke snat ?

Dette er basal kunnskap. Men det er noe helt annet enn for/får.

Anonymkode: 8e93c...a1d

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

boktsvanee er.

du kan ftotsart

Lsee uetn prblomeer.

Mrekleig ikke snat ?

Det er definitivt du som sliter.

Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Det er definitivt du som sliter.

Jeg sliter jo ikke, da jeg ikke strever med å forstå. Jeg henger meg heller ikke opp i små skrivefeil da disse ikke ødelegger forståelsen. Hvis dere har så oppheng så kan jo psykolog hjelpe der. Eller kanskje kutte ut skrevne medier?

Anonym bruker skrev (58 minutter siden):

Jeg sliter jo ikke, da jeg ikke strever med å forstå. Jeg henger meg heller ikke opp i små skrivefeil da disse ikke ødelegger forståelsen. Hvis dere har så oppheng så kan jo psykolog hjelpe der. Eller kanskje kutte ut skrevne medier?

Du er jo full av dritt, gratulerer.

Annonse

Hi her. Det har ikke noe med at jeg ikke forstår hva setningen betyr. Det er bare en irriterende og unødvendig feil. Den/de som konsekvent skriver får i stedet for for, burde få litt opplæring i hva som er hva. 

Anonymkode: 6bfd6...393

For dere som mener at det er likegyldig hvordan man staver: å slurve gjør livet umulig for de som faktisk har dysleksi. Å skrive feilfritt og konsekvent er med på å gjøre lesingen lettere for dem, ettersom de bruker mye tid og energi på å dekode ordene.

Anonymkode: 0617b...e1c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...