Anonym bruker Skrevet 4. januar 2024 #51 Skrevet 4. januar 2024 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Du evner ikke forstå noe annet enn det du vil forstå skjønner jeg. Orker ikke bruke teskje på en random rigid person på nett. Ikke mitt problem. Anonymkode: 5176e...9bb Ok? Anonymkode: 3f91c...788
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2024 #52 Skrevet 4. januar 2024 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Jeg tenker at søsteren din også har bomma ganske kraftig med kommunikasjonen når hun bare går ut ifra at noen andre arrangerer familiebursdag for sønnen hennes. Ja, du kunne nok absolutt ha kommunisert bedre. Men du står fritt til å invitere din familie hjem til deg for å feire ditt barn. Syns det er mer hårreisende at din søster virker til å ikke tenke på familieselskap for sønnen sin før du sier ifra om din datters selskap. Hun burde virkelig ta litt ansvar selv. Anonymkode: fdbf2...719 Takk👍 Jeg trodde ikke hun forventet at jeg skulle ta av meg familie bursdag for begge. Bare fordi jeg inviterer familie betyr jo ikke det at det er automatisk bursdagsfeiring for nevøen min og. Da hadde jo det vert hjemme hos foreldrene mine. Og da hadde jo foreldrene mine tilbydd seg om pynten og kake Anonymkode: 3f91c...788
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2024 #53 Skrevet 4. januar 2024 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Takk👍 Jeg trodde ikke hun forventet at jeg skulle ta av meg familie bursdag for begge. Bare fordi jeg inviterer familie betyr jo ikke det at det er automatisk bursdagsfeiring for nevøen min og. Da hadde jo det vert hjemme hos foreldrene mine. Og da hadde jo foreldrene mine tilbydd seg om pynten og kake Anonymkode: 3f91c...788 Kan du ikke be henne om å bidra med maten da? Hvor gamle er dere egentlig, som har latt foreldrene deres sørge for familiebursdag til barna i åresvis? Anonymkode: 736e5...83b
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2024 #54 Skrevet 4. januar 2024 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Kan du ikke be henne om å bidra med maten da? Hvor gamle er dere egentlig, som har latt foreldrene deres sørge for familiebursdag til barna i åresvis? Anonymkode: 736e5...83b De har tilbydd seg selv utenom sist år da måtte jeg stå for meste av pynt og mat fordi min søsken lå tett på pengene.. ikke at jeg ikke kunne sponset mat til oss nærmeste men blir fort dyrt med de 8-9 gjester til som skal mat og.. som min søsken er venn med.. Anonymkode: 3f91c...788
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2024 #55 Skrevet 4. januar 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): De har tilbydd seg selv utenom sist år da måtte jeg stå for meste av pynt og mat fordi min søsken lå tett på pengene.. ikke at jeg ikke kunne sponset mat til oss nærmeste men blir fort dyrt med de 8-9 gjester til som skal mat og.. som min søsken er venn med.. Anonymkode: 3f91c...788 Hvis hun inviterer må hun bidra. Hvordan kan dette være et problem? Anonymkode: 736e5...83b
Plutselig_gravid Skrevet 4. januar 2024 #56 Skrevet 4. januar 2024 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Rar? Jeg trodde vi skulle det men gutt ungen hennes skulle vist ha egen med sine venner? Er man rar for å si at eget barn skal få egen bursdagsfeiring uten å dele den med søskenbarnet sitt? Vell barna begynner å bli større og får egne interesser, jeg tror ikke de vil feire sammen til dem blir 18 år Anonymkode: 3f91c...788 Jeg også synes det er rart at du antok det. Det er vanlig å skille mellom barnebursdag og familiebursdag. I vår familie for eksempel, er vi 6 stykker i nærmeste familie som har bursdag i løpet av to uker. I stedet for å feire 6 bursdager, har disse seks felles familiebesøk, men alle seks har også egne barnebursdager og blir i tillegg gjort stas på av kjernefamilien på selve dagen.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2024 #57 Skrevet 4. januar 2024 Plutselig_gravid skrev (43 minutter siden): Jeg også synes det er rart at du antok det. Det er vanlig å skille mellom barnebursdag og familiebursdag. I vår familie for eksempel, er vi 6 stykker i nærmeste familie som har bursdag i løpet av to uker. I stedet for å feire 6 bursdager, har disse seks felles familiebesøk, men alle seks har også egne barnebursdager og blir i tillegg gjort stas på av kjernefamilien på selve dagen. Sikkert det, men som en nevnte opperst så burde jo hun også ha spurt om selve familiebursdag en å anta at andre skal fikse familiebursdag for hennes barn. Det har skjedd før men nå siden barnet hennes skulle feire med venner så ble ikke noe sagt fra hennes part. Vi snakker ikke mye med hverandre heller. Man kan jo heller ikke bare anta at bare fordi noen inviterer familien bort at det er felles bursdag. Jeg kan nå heller ikke hive dekorasjoner fordi hennes barn ikke vil tåle at det er mitt barn sin bursdagsselskap.. Anonymkode: 3f91c...788
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2024 #58 Skrevet 4. januar 2024 Dere kan begge med fordel kommunisere bedre. Det er faktisk koselig hvis søskenbarn får et godt forhold til hverandre. Det går fint an å bli enige om å feire familiebursdag sammen hvert år, dele på hvor det er annenhver gang, bli enige om antall gjester og ha pynt begge liker. Men da må dere prate sammen og bli enige. Anonymkode: 10320...e7d
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2024 #59 Skrevet 4. januar 2024 Er du voksen? Anonymkode: 066f2...60a
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2024 #60 Skrevet 4. januar 2024 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Hvis hun inviterer må hun bidra. Hvordan kan dette være et problem? Anonymkode: 736e5...83b Fordi sist år hadde hun allerede invitert og jeg måtte stå får mere mat fordi hun tenker ikke over slikt at det kan bli dyrt.. Anonymkode: 3f91c...788
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2024 #61 Skrevet 4. januar 2024 Anonym bruker skrev (33 minutter siden): Dere kan begge med fordel kommunisere bedre. Det er faktisk koselig hvis søskenbarn får et godt forhold til hverandre. Det går fint an å bli enige om å feire familiebursdag sammen hvert år, dele på hvor det er annenhver gang, bli enige om antall gjester og ha pynt begge liker. Men da må dere prate sammen og bli enige. Anonymkode: 10320...e7d De har kontant og leker med hverandre av og til er begge hos foreldrene mine i helger 1-2 helger i måneden. Så lite tid får de ikke. Jeg tenkte de andre gangene var annerledes da foreldrene mine inviterte til slikt. Men i år ønsket jeg å få til et minnerikt bursdag for den kommende 4 åringen i hus med det hun liker best. Anonymkode: 3f91c...788
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2024 #63 Skrevet 5. januar 2024 Jeg er enig med deg! gutten skal vel ha motsatt siden av familien også (derfor 8 ekstra gjester?). Jeg tenker at det naturlige er at han har sin familiebursdag hjemme hos seg, invitert og laget til av sine foreldre. datteren din bør få ha sin egen bursdag hjemme hos dere. vennebursdager kommer utenom og er forbeholdt klassen/barnehagen og ikke noe man inviterer søskenbarn i. Anonymkode: f8ef0...4fa
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2024 #64 Skrevet 5. januar 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg er enig med deg! gutten skal vel ha motsatt siden av familien også (derfor 8 ekstra gjester?). Jeg tenker at det naturlige er at han har sin familiebursdag hjemme hos seg, invitert og laget til av sine foreldre. datteren din bør få ha sin egen bursdag hjemme hos dere. vennebursdager kommer utenom og er forbeholdt klassen/barnehagen og ikke noe man inviterer søskenbarn i. Anonymkode: f8ef0...4fa Bare 2/8 er i familie som min søsken inviterer så ærlig må jeg si at jeg vil ikke sponse for mange andre min egen datter ikke har noe som helst forhold til. Uansett om familie og klasse bursdager er noe annet så er jo ikke det min jobb å sørge for at min nevø for familie bursdag men min søsken sitt ansvar, uansett om noen mente at det var dårlig gjort og kort tid osv av meg så har min søsken like mye ansvar, og kan ikke forvente at andre skal fikse for henne og hennes barn. Det tenkte hun ikke på før jeg nevnte at jeg skulle ha en for min datter med den temaet hun vil ha, samboer er litt enig med meg at lille frøkna fortjener en egen bursdags feiring uten å måtte dele den. Da min søsken gnåler av dekorasjon og kake. At sønnen ikke liker den dekorasjon og bla bla… tror søsken bare forventer at guttungen skal bare få ha feks minecraft tema uten at min datter for ha noe tema. Så nei jeg må prioterer eget barn fremfor nevø Anonymkode: 3f91c...788
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2024 #65 Skrevet 5. januar 2024 Anonym bruker skrev (På 4.1.2024 den 8.28): Nå i helg blir min datter 4 år på lørdagen men skal feire den på søndag, blir bare oss nærmeste 3 barn til sammen og 7 voksne skal være en liten feiring hos meg og samboer. Mens min søsken har tenkt å feire hennes gutt som blir 7 år på fredag men feirer på lørdag i bowling med guttene i klassen som vil si vi andre ikke er invitert eller min mor ble men ikke oss andre. Min datter ELSKER enhjørninger så derfor tenkte vi å kjøpe noen få dekorasjoner å dekorere litt og enhjørnings kake. Vell.. min søsken hadde nok tenkt og misforstått at siden det var oss alle mine 2 foreldre og mormor at dette skulle være en slags til bursdag for hennes barn også bare med oss nærmeste? Vi har pleid å feire begge barna samtidig alle de andre årene, men i år så fikk jo gutten sin egen feiring med sine gutte venner. Så tenkte at ok nå er det kanskje på tide å bryte denne korte tradisjonen. Da barna begynner å få egne interesser og venner og bekostninger.. min søsken inviterer alltid med seg flere en nødvendig på hennes barn sine bursdager. Så ender at jeg må være med å kjøpe mere mat en det jeg hadde tenkt meg.. vell søskenet mitt ble litt små sur da jeg sa at vi skulle feire «sofie» på søndag. Jeg ga jo også gaven til hennes sønn i går så det ikke skulle bli noe misforståelse på søndag, Da min søsken begynte å nøle, gnåle om dekorasjonene, synes det var frekt. Hennes gutt fikk jo bursdagsfeiring så hvorfor må mitt barn dele hennes bursdag? Tråden ble lenger en jeg trodde 😅 Anonymkode: 3f91c...788 Hva med å ha enhjørninger OG det han liker ? Det må da Sørensen meg gå an. Gutten feiret med vennene sine ja, og vil feire som vanlig med dere. Syns du er ego her. Anonymkode: ef519...5c8
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2024 #66 Skrevet 5. januar 2024 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Hva med å ha enhjørninger OG det han liker ? Det må da Sørensen meg gå an. Gutten feiret med vennene sine ja, og vil feire som vanlig med dere. Syns du er ego her. Anonymkode: ef519...5c8 Hvorfor skal det være mitt ansvar å sørge får at min nevø for familie bursdag? Ego eller ikke så kommer barnet mitt sine ønsker først. Blir jo bare mye tull av 2 tema fester. Min søsken får avtale egen familiebursdag eller nå mine foreldre inviterer hos dem. Anonymkode: 3f91c...788
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2024 #67 Skrevet 5. januar 2024 Anonym bruker skrev (På 4.1.2024 den 8.40): Jeg gjorde det, fikk nok vist ikke det med på tråden ser jeg, jeg hadde gitt beskjed sist helg at i år tenkte jeg å feire «sofie» sin bursdag at det blir enhjørningstema, dette var etter min søsken hadde gitt beskjed at gutten skal feire med sine guttevenner Anonymkode: 3f91c...788 Sist helg er altfor kort varsel. Ser ut som din søster hadde lagt barnebursdag til lørdagen fordi dere skulle feire sammen på søndag. Anonymkode: ef519...5c8
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2024 #68 Skrevet 5. januar 2024 Anonym bruker skrev (På 4.1.2024 den 9.03): Rar? Jeg trodde vi skulle det men gutt ungen hennes skulle vist ha egen med sine venner? Er man rar for å si at eget barn skal få egen bursdagsfeiring uten å dele den med søskenbarnet sitt? Vell barna begynner å bli større og får egne interesser, jeg tror ikke de vil feire sammen til dem blir 18 år Anonymkode: 3f91c...788 Hele poenget at du skulle sagt dette i sommer. Lær av det, vær tidlig ute neste år. Anonymkode: ef519...5c8
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2024 #69 Skrevet 5. januar 2024 Anonym bruker skrev (På 4.1.2024 den 9.07): Det har nok det, jeg trodde hun viste at bursdagen på søndag var får min datter og ikke nevøen min også da han får sin på lørdag. Men ja ikke så kult når de får andre venner og ikke vil feire sammen. Synes begge barna fortjener egen bursdag og føle seg spesiell uten å måtte dele med hverandre hvert år. Her tenkte jeg å vente med datterens min sine venner til hun begynner i skolen. Anonymkode: 3f91c...788 Her tenker du litt feil. Nå snakker vi familiebursdag. Helt normalt å ha to feiringer. Selvfølgelig skulle han også feire sin dag med familien. Anonymkode: ef519...5c8
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2024 #70 Skrevet 5. januar 2024 Anonym bruker skrev (På 4.1.2024 den 9.43): Sær og rar ka du være selv Merkelig kan du også være selv.. så har du de som gir beskjed 1-2 dager før Anonymkode: 3f91c...788 Ingen gir beskjed så kort tid i forveien. Her i byen liker vi minst én uke,men gjerne to uker før. For at det skal passe familien snakker vi alle om bursdagsfeiringer minst 3 uker før. Anonymkode: ef519...5c8
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2024 #71 Skrevet 5. januar 2024 Anonym bruker skrev (På 4.1.2024 den 9.49): Så din meining er at min nevø skal få feire 2 bursdager uansett hva og min datter må dele på bursdagen sin med nevøen sin hvert år? Anonymkode: 3f91c...788 Ja. I år. Siden dere alltid feirer sammen. Du skulle vklart med søster for 2 mnd siden at dere ville feire alene. Rart du ikke ser dette. Hva h is det hadde vært omvendt? Anonymkode: ef519...5c8
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2024 #72 Skrevet 5. januar 2024 Felles voksenbursdsg og separat barnebursdag må da være fint? Anonymkode: 1ed0b...c1e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå