Gå til innhold

Urimelig tenkt av min søsken angående barnebursdag i samme helg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå i helg blir min datter 4 år på lørdagen men skal feire den på søndag, blir bare oss nærmeste 3 barn til sammen og 7 voksne skal være en  liten feiring hos meg og samboer. Mens min søsken har tenkt å feire hennes gutt som blir 7 år på fredag men feirer på lørdag i bowling med guttene i klassen som vil si vi andre ikke er invitert eller min mor ble men ikke oss andre. 

Min datter ELSKER enhjørninger så derfor tenkte vi å kjøpe noen få dekorasjoner å dekorere litt og enhjørnings kake. Vell.. min søsken hadde nok tenkt og misforstått  at siden det var oss alle mine 2 foreldre og mormor at dette skulle være en slags til bursdag for hennes barn også bare med oss nærmeste? Vi har pleid å feire begge barna samtidig alle de andre årene, men i år så fikk jo gutten sin egen feiring med sine gutte venner. Så tenkte at ok nå er det kanskje på tide å bryte denne korte tradisjonen. Da barna begynner å få egne interesser og venner og bekostninger.. min søsken inviterer alltid med seg flere en nødvendig på hennes barn sine bursdager. Så ender at jeg må være med å kjøpe mere mat en det jeg hadde tenkt meg.. vell søskenet mitt  ble litt små sur da jeg sa at vi skulle feire «sofie» på søndag. Jeg ga jo også gaven til hennes sønn i går så det ikke skulle bli noe misforståelse på søndag, Da min søsken begynte å nøle, gnåle om dekorasjonene, synes det var frekt. Hennes gutt fikk jo bursdagsfeiring så hvorfor må mitt barn dele hennes bursdag? 

Tråden ble lenger en jeg trodde 😅 

Anonymkode: 3f91c...788

Skrevet

Når en tradisjon brytes, så må dere jo avklare det på forhånd. Det er noe annet å invitere venner versus med familie, og de fleste skiller jo de to selskapene. Søskenet ditt tenkte vel at gutten skulle feire med venner en dag, og så feire som vanlig med familien sammen med dere. 

Hvorfor ga du ikke beskjed på forhånd at det ville bli egen feiring i år? 

Skrevet
ReneRene skrev (Akkurat nå):

Når en tradisjon brytes, så må dere jo avklare det på forhånd. Det er noe annet å invitere venner versus med familie, og de fleste skiller jo de to selskapene. Søskenet ditt tenkte vel at gutten skulle feire med venner en dag, og så feire som vanlig med familien sammen med dere. 

Hvorfor ga du ikke beskjed på forhånd at det ville bli egen feiring i år? 

Jeg gjorde det, fikk nok vist ikke det med på tråden ser jeg, jeg hadde gitt beskjed sist helg at i år tenkte jeg å feire «sofie» sin bursdag at det blir enhjørningstema, dette var etter min søsken hadde gitt beskjed at gutten skal feire med sine guttevenner 

Skrevet (endret)
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg gjorde det, fikk nok vist ikke det med på tråden ser jeg, jeg hadde gitt beskjed sist helg at i år tenkte jeg å feire «sofie» sin bursdag at det blir enhjørningstema, dette var etter min søsken hadde gitt beskjed at gutten skal feire med sine guttevenner 

Så når tenkte hun å feire med familien, altså dere? 

Endret av ReneRene
Skrevet
ReneRene skrev (7 minutter siden):

Så når tenkte hun å feire med familien, altså dere? 

Det vet jeg ikke, men er opp til henne. Orker ikke 8 mere gjester her som har 0 forhold til min datter. Bursdagene har pleid å være hos mine foreldre, så når min nevø skulle feire sin egen, tenkte meg og samboer å feire min datters hos hjemme hos oss

Skrevet
Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Nå i helg blir min datter 4 år på lørdagen men skal feire den på søndag, blir bare oss nærmeste 3 barn til sammen og 7 voksne skal være en  liten feiring hos meg og samboer. Mens min søsken har tenkt å feire hennes gutt som blir 7 år på fredag men feirer på lørdag i bowling med guttene i klassen som vil si vi andre ikke er invitert eller min mor ble men ikke oss andre. 

Min datter ELSKER enhjørninger så derfor tenkte vi å kjøpe noen få dekorasjoner å dekorere litt og enhjørnings kake. Vell.. min søsken hadde nok tenkt og misforstått  at siden det var oss alle mine 2 foreldre og mormor at dette skulle være en slags til bursdag for hennes barn også bare med oss nærmeste? Vi har pleid å feire begge barna samtidig alle de andre årene, men i år så fikk jo gutten sin egen feiring med sine gutte venner. Så tenkte at ok nå er det kanskje på tide å bryte denne korte tradisjonen. Da barna begynner å få egne interesser og venner og bekostninger.. min søsken inviterer alltid med seg flere en nødvendig på hennes barn sine bursdager. Så ender at jeg må være med å kjøpe mere mat en det jeg hadde tenkt meg.. vell søskenet mitt  ble litt små sur da jeg sa at vi skulle feire «sofie» på søndag. Jeg ga jo også gaven til hennes sønn i går så det ikke skulle bli noe misforståelse på søndag, Da min søsken begynte å nøle, gnåle om dekorasjonene, synes det var frekt. Hennes gutt fikk jo bursdagsfeiring så hvorfor må mitt barn dele hennes bursdag? 

Tråden ble lenger en jeg trodde 😅 

Dere har pleid å feire sammen, hvorfor tenkte du plutselig at dere ikke skulle det mer? Det er da helt vanlig å ha en barnebursdag med venner til barnet i tillegg?? At moren deres er invitert er kanskje for å ha med en voksen til, slike ting blir fort kaos. Du høres jo bare rar ut, og hvorfor kommuniserer dere ikke?

Anonymkode: 5176e...9bb

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Det vet jeg ikke, men er opp til henne. Orker ikke 8 mere gjester her som har 0 forhold til min datter. Bursdagene har pleid å være hos mine foreldre, så når min nevø skulle feire sin egen, tenkte meg og samboer å feire min datters hos hjemme hos oss

Ok.

Da har det skjedd en misforståelse. Det får dere snakke om, og så bli enige om å feire hver for dere heretter. Det er jo naturlig at dere gjør det også, og slike fellesfeiringer blir det jo gjerne litt tull med også. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Dere har pleid å feire sammen, hvorfor tenkte du plutselig at dere ikke skulle det mer? Det er da helt vanlig å ha en barnebursdag med venner til barnet i tillegg?? At moren deres er invitert er kanskje for å ha med en voksen til, slike ting blir fort kaos. Du høres jo bare rar ut, og hvorfor kommuniserer dere ikke?

Anonymkode: 5176e...9bb

Rar? Jeg trodde vi skulle det men gutt ungen hennes skulle vist ha egen med sine venner? 
 Er man rar for å si at eget barn skal få egen bursdagsfeiring uten å dele den med søskenbarnet sitt?  Vell barna begynner å bli større og får egne interesser, jeg tror ikke de vil feire sammen til dem blir 18 år

Skrevet
ReneRene skrev (2 minutter siden):

Ok.

Da har det skjedd en misforståelse. Det får dere snakke om, og så bli enige om å feire hver for dere heretter. Det er jo naturlig at dere gjør det også, og slike fellesfeiringer blir det jo gjerne litt tull med også. 

Det har nok det, jeg trodde hun viste at bursdagen på søndag var får min datter og ikke nevøen min også da han får sin på lørdag.

Men ja ikke så kult når de får andre venner og ikke vil feire sammen.  Synes begge barna fortjener egen bursdag og føle seg spesiell uten å måtte dele med hverandre hvert år. Her tenkte jeg å vente med datterens min sine venner til hun begynner i skolen.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Rar? Jeg trodde vi skulle det men gutt ungen hennes skulle vist ha egen med sine venner? 
 Er man rar for å si at eget barn skal få egen bursdagsfeiring uten å dele den med søskenbarnet sitt?  Vell barna begynner å bli større og får egne interesser, jeg tror ikke de vil feire sammen til dem blir 18 år

Du er altså snurt fordi han skulle feire med venner og? Det er jo helt normalt å ha egen bursdag med venner når man blir større, i tillegg til å feire med familie.

Anonymkode: a5bb4...ece

Skrevet

Det er helt vanlig  å ha to bursdager, og særlig når man går på skolen! Det er helt vanlig i barnehagen også for øvrig, de fleste begynner med barnebursdager fra 4  år.

Du må jo kommunisere med din søster, hun kan ikke gjette hva du ønsker! Og du må gjøre det GOD TID i forveien.

Anonymkode: 16157...eb8

Skrevet

Herregud. Voks opp. 

Anonymkode: 0af2e...e06

Skrevet

Herregud. Voks opp. 

Anonymkode: 0af2e...e06

Hvorfor så frekk? Stått opp feil vei av sengen?

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Det er helt vanlig  å ha to bursdager, og særlig når man går på skolen! Det er helt vanlig i barnehagen også for øvrig, de fleste begynner med barnebursdager fra 4  år.

Du må jo kommunisere med din søster, hun kan ikke gjette hva du ønsker! Og du må gjøre det GOD TID i forveien.

Det ble jo kommunisert? At hun ikke forstå og misforstår er jo ikke min feil..

Skrevet

Du er bare sær og rar, og kommuniserer elendig.

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Du sa fra EN uke før bursdagen skulle være! Du er veldig merkelig. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Du er bare sær og rar, og kommuniserer elendig.

Sær og rar ka du være selv

Du sa fra EN uke før bursdagen skulle være! Du er veldig merkelig. 

Merkelig kan du også være selv.. 

så har du de som gir beskjed 1-2 dager før

Skrevet
Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Vi har et barneselskap og et med familie når barna har bursdag. Beklager, men her er det du som er rar.

Anonymkode: d89cb...680

Skrevet

Sær og rar ka du være selv

Merkelig kan du også være selv.. 

så har du de som gir beskjed 1-2 dager før

Du kommer til å skape mange problemer for din datter fremover hvis du fortsetter sånn.

Skrevet

Vi har et barneselskap og et med familie når barna har bursdag. Beklager, men her er det du som er rar.

Men hvorfor skulle min være for begge barna?  Rar er du selv

Skrevet

Du kommer til å skape mange problemer for din datter fremover hvis du fortsetter sånn.

Så din meining er at min nevø skal få feire 2 bursdager uansett hva og min datter må dele på bursdagen sin med nevøen sin hvert år? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Så din meining er at min nevø skal få feire 2 bursdager uansett hva og min datter må dele på bursdagen sin med nevøen sin hvert år? 

Det er HELT NORMALT å feire en bursdag med venner og en bursdag med familie.

Skrevet

Din nevø har et barneselskap også. Det er helt vanlig å ha et selskap for venner og et med familie.

Når din datter begynner på skolen og skal ha barnebursdag ser du for deg å slutte med familiebursdag?

Jeg tror du har trøbbel med dette, men din datter vil tåle det utmerket at fetter også feires. Dere kan vel ha både enhjørninger og spiderman (eller noe annet 7-åringen bryr seg om).

Skrevet

Hvor mange bursdager han har med venner er irrelevant. 
I vår familie hadde en nevø og bestefaren bursdag nesten samtidig. Da feiret disse familiebursdag sammen. Dere må bestemme dere for hvordan dere ønsker å feire familiebursdagene. Når du bryter tradisjonen må du kommunisere dette så utvetydig at din søster ikke misforstår f.eks. "Jeg ønsker ikke lenger at "Sofie" og "Jens" har felles familiebursdag. Jeg inviterer til familiebursdag for "Sofie" på søndag. Passer det for dere?"

Det er også i fremtiden viktig at dere snakker sammen om bursdagen siden de har bursdag så tett. Hvordan dere organiserer det og hvem som feires hvilken dag. Kanskje er det vanskelig for familie å komme i bursdag to dager etter hverandre og at dere da må ta en helg hver?

Anonymkode: 2b6bd...d63

Skrevet

Det er HELT NORMALT å feire en bursdag med venner og en bursdag med familie.

Men hva om min datter skulle få feire sin egen med egne dekorasjoner!? Og nei blir ikke helt familie da søsken inviterer med seg flere andre som ikke er familie. Det er mine foreldre som pleier å ha hjemme hos seg selv for å feire begge barna. Unnskyld meg men han er min nevø ikke mitt barn jeg må få lovt å lage egen feiring til mitt barn utenom at det også skal handle om nevø? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...