Gå til innhold

Slanketabletter

Anbefalte innlegg

Ei venninne er overvektig og må gå ned i vekt pga helsen. Så hun fikk slanketabletter av legen. Hun har gått ned litt og er fornøyd. Hun spiser mindre når hun spiser, men hun glemmer også å spise og kan gå lengre imellom hvert måltid. 

Men er det bra? En dag må hun slutte på tablettene. 

Er det ikke bedre å gå på ett kurs å lære å spise regelmessig, men riktig mat?

Anonymkode: 12284...6e5

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445177-slanketabletter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ei venninne er overvektig og må gå ned i vekt pga helsen. Så hun fikk slanketabletter av legen. Hun har gått ned litt og er fornøyd. Hun spiser mindre når hun spiser, men hun glemmer også å spise og kan gå lengre imellom hvert måltid. 

Men er det bra? En dag må hun slutte på tablettene. 

Er det ikke bedre å gå på ett kurs å lære å spise regelmessig, men riktig mat?

Men hvorfor bryr du deg om det?
Er du redd hun skal bli lei seg hvis hun går opp i vekt igjen en dag? Eller er du redd hun blir slank? (Slankere enn deg kanskje?)

Like mange som går opp i vekt når kurset er over som når pilleeske er tom. 

Slike innlegg lyser misunnelse og dårlig venninne.

Anonymkode: 2b6a1...3a7

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Men hvorfor bryr du deg om det?
Er du redd hun skal bli lei seg hvis hun går opp i vekt igjen en dag? Eller er du redd hun blir slank? (Slankere enn deg kanskje?)

Like mange som går opp i vekt når kurset er over som når pilleeske er tom. 

Slike innlegg lyser misunnelse og dårlig venninne.

Nei, jeg er slank jeg. Spiser sundt og trener 

Synes bare at man går feil frem. Blir ikke bedre av å sitte hjemme og ta tabletter 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Synes bare at man går feil frem. Blir ikke bedre av å sitte hjemme og ta tabletter 

«Sitte hjemme å ta tabletter»? Tror du det er en slags trylleformel i disse tablettene?

Men igjen; bryr du deg om det fordi du vill være en hjelpende venn eller?

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har fått sprøyte. Du trenger ikke ha så mange meninger om dette.  Jo, mange blir bedre av å spise tabletter, eller ta sprøyte.

Du er flink, er det det du vil høre? At andre tar sprøyte og går mere end enn deg, så føler du det urettferdig?

Hva med å være glad på Din venninnes vegne? At endelig er det noe som funker. 

Kroppen min ble i ulage etter store traumer. Hjalp ikke å spise sunt eller trene. Ikke bare hjelper sprøyta mtp vekta,men den hjelper på trøstespising og store cravings.  Jeg slipper å være våken hele natten å lete etter mat. 

Vær glad på Din vennknnes vegne. Du virker litt misunnelig. Du gjør en en god jobb mtp helsa, du også. 😊

Anonymkode: 4dac4...d99

Jeg skjønner litt hva du mener, hi. Har en kollega som tar sprøyter. Gått ned 20 kg og det er veldig synlig. Synes ikke hun var så stor i utgangspunktet. Men hun spiser mye godteri, uregelmessig og ikke veldig fornuftig. Så jeg lurer på hva som skjer når hun slutter med sprøytene. 

Anonymkode: 6f4d6...e02

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg skjønner litt hva du mener, hi. Har en kollega som tar sprøyter. Gått ned 20 kg og det er veldig synlig. Synes ikke hun var så stor i utgangspunktet. Men hun spiser mye godteri, uregelmessig og ikke veldig fornuftig. Så jeg lurer på hva som skjer når hun slutter med sprøytene. 

Anonymkode: 6f4d6...e02

Enig i det

Må si at min venninne tok slankeoperasjon for en del år siden, men nå er hun større enn før operasjonen. Så hun bør kanskje tenkte over det. Hun trener ikke, jobber ikke og er mye hjemme å spiser 

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Enig i det

Må si at min venninne tok slankeoperasjon for en del år siden, men nå er hun større enn før operasjonen. Så hun bør kanskje tenkte over det. Hun trener ikke, jobber ikke og er mye hjemme å spiser 

Skulle tro vi hadde samme vennine,jeg har en vennine med helt lik historie. Men er nok mange dessverre så blir like stor eller større en stund etter slankeoperasjon. Det blir sånn når de ikke bryr seg om hva de spiser,hvor mye de spiser,å ikke bryr seg om å trene.

Anonymkode: 981d7...049

Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Skulle tro vi hadde samme vennine,jeg har en vennine med helt lik historie. Men er nok mange dessverre så blir like stor eller større en stund etter slankeoperasjon. Det blir sånn når de ikke bryr seg om hva de spiser,hvor mye de spiser,å ikke bryr seg om å trene.

Overvekt og fdme er i de fleste tilfeller mye mer komplekst enn å ikke bry seg.

Anonymkode: 4c151...f62

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Eller så kan det hende at fedme er ekstremt vanskelig å bli kvitt permanent. Så vanskelig at det nesten er umulig , selv om man gjør «alt riktig». Operasjon har vært den beste mulighetene for å oppnå det, men heller ikke det fungerer for alle. Ingen tar en omfattende operasjon med stor risiko for livslange komplikasjoner på grunn av latskap, man gjør det av desperasjon.

Egentlig så er det bra at disse har lagt på seg igjen. Tjukke venninner eksisterer jo stort sett kun for å få slankere venninner til å føle seg overlegen. Det hadde jo vært ekstremt irriterende om de skulle bli slanke og konvensjonelt attraktive, eller om man skulle måtte respektere dem på lik linje med normalvektige selv om de er store. 

Anonymkode: f7e37...1c9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...