Gå til innhold

Jeg må forholde meg rolig, men har lyst til å gjøre noe

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

At du «har mange store følelser i sving» er jo helt irrelevant. Du er voksen, du har fått en beskjed om å holde kjeft og da gjør du det. Hva du måtte føle spiller ingen rolle, dette handler jo ikke om deg! Ikke plassér deg selv i sentrum!

Anonymkode: 3c4ef...90e

Det har ikke slått deg at det kanskje er nettopp derfor hun lufter anonymt her inne? Hun skriver jo allerede i overskriften at hun må forholde seg rolig. Det er helt naturlig å ha behov fot å gjøre noe når barnet ditt har det slik, og det er også naturlig at det er tøft å undertrykke denne trangen. Ville du selv vært helt lugn om det gjaldt ditt barn? Hva med å vise litt empati? 

Anonymkode: 8f6d8...521

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (På 3.1.2024 den 18.20):

Jeg fikk en telefon fra forebyggende enhet i dag om at de har hørt et rykte om at datteren min på 17 år mulig har mottatt alkohol mot seksuelle tjenester.

Det er et rykte, ikke fakta. Husk det i svaret ditt.

Saken er den at den som er beskyldt for å gjøre dette er en person jeg «kjenner». Vi var i en periode gode venner, men det varte ikke så lenge fordi jeg kjente litt på dårlige vibber som om han var forelsket i meg, og set orker jeg ikke fra en venn. Vi har vært bekjente siden. Snakket når vi har møttes de siste 5-6 årene. Vi har nemlig hatt barn i samme klasse i 10 år, og datteren min har vært veldig god venn med hans datter i mange år (ikke barnet hun går i klasse med).

En annen sak er at da datteren min begynte i 10. klasse, så endret hun adferd en del. Mer innesluttet, ville ikke snakke om noe, aggressiv, skulket skolen og ble siste halvår av ungdomsskolen en skolevegrer. Jeg forsøkte å få henne inn til BUP hele 5 ganger på disse årene uten tilslag. Helsesykepleier, barnevern, familietjenesten og psykiatrisk sykepleier har forsøkt å få henne i tale på hva som plager henne uten hell. I starten på dette snoket jeg på telefonen hennes. Ikke greit, jeg vet, men jeg tenkte at det kunne forklare meg noe. Jeg fant da en melding fra en venninne av henne hvor hun spør om ikke datteren min kan spørre «Ola» om han kan skaffe dem alkohol til en fest de skal på. Hun har truet med å drepe meg, drepe seg selv og drepe søsteren sin. Men i de få rolige øyeblikkene hun har, så har hun fortalt at hun ikke mener det, og ikke vil det. Hun bare sier det fordi hun er sint inne i seg hele tiden. To ganger har vi vært inne til samtale med BUP, men uten at vi kom videre. Hun ville ha meg med inn fordi hun ikke ville snakke med dem alene. 

Det er en del ting som stemmer her, samt at en tidligere kjæreste av denne mannen beskyldte ham for seksuell omgang med mindreårige da hun fant tenåringsdatteren til naboen i leiligheten hans mens han ikke var hjemme, kledd i bikini mens hun bakte brownies. Og hadde egen nøkkel til leiligheten hans. Dette ble avfeid av de fleste fordi han var på ferie mens dette skjedde, men ryktene vil ha det til at familien med tenåringen flyttet pga hans oppførsel mot datteren deres. Hun er i dag 28 år.

Ikke noe er bevist, forebyggende enhet ber meg sitte på gjerdet, de skal legge inn «et ord» for meg med søknaden som ligger inne på BUP, slik at hun kanskje kommer inn denne gangen. Men jeg må for alt i verden ikke kontakte denne mannen fordi det kan ødelegge for politi. Fingrene klør, jeg er fortvilet, og tenker at dette kan ha vært noe som har foregått fra jenta var 13-14 år. Ja, jeg krisemaksimerer kanskje, men dette er helt grusomt. Og så må jeg ikke vise at jeg vet. Datteren kommer til å klikke slik hun gjør bare jeg puster. Søsteren må for all del ikke vite noe av hensyn til personvernet til datteren.

Hvordan holder man hodet kaldt her?

Anonymkode: ccec2...01d

❤️

Forhold deg rolig. Tenk om du hadde reagert og så fant ut at ryktet ikke stemte.

Anonymkode: 1a509...f37

Anonym bruker skrev (På 4.1.2024 den 15.15):

jepp - synes den viser ganske godt hvor enkelt HI tenker:)

Anonymkode: da384...e26

Den enkle her er deg. Hi er fornuftig og har en normal reaksjon på en forferdelig situasjon. 

Anonymkode: 725f7...4e9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...