Gå til innhold

Sjekker dere prisene på matvarer når dere handler?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, som regel ikke. Altså, jeg ser jo gjerne prisen, men kanskje uten å helt registrere den. Jeg vet helt oppriktig talt ikke nøyaktig hva melken, den grillede kyllingen og posen med pasta som jeg kjøpte i dag koster, men jeg har en omtrentlig oppfatning av det med pluss/minus noen kroner. Innimellom sjekker jeg eller ser skikkelig etter, og jeg/vi handler på tilbud når det er en mulighet. 

Anonymkode: b16ef...018

Annonse

Ja, og i dag fikk jeg tidenes prissjokk.... Tinde brød fra Coop er satt opp fra 19,00 til 31,40!!! Syk prisstigning på noen få dager. Hjelper lite at de fryser prisen på varer jeg ikke bruker, når de bortimot dobler prisen på varer jeg kjøper ofte....🤬

Anonymkode: 65ade...e6e

Nja.. Jeg kjøper det jeg har lyst på, uavhengig av pris. Så det hender ofte jeg ikke velger det billigste alternativet. Men jeg velger jo gjerne det billigste hvis det står mellom to tilsvarende produkter hvor jeg ikke syns det er kvalitetsforskjell, eller den ikke betyr noe.

Feks velger jeg IKKE det billigste dopapiret. Og kjøper ikke billigost, for den er på langt nær like god. Men kjøper gjerne brødposer fra firstprice, og både tortillalefser og hvitløksbaguetter fra first price er mitt førstevalg også på smak. 

Anonymkode: c5065...f3b

Jeg har vært bevisst på priser i "alle" år. Sjekker alltid kgpris og velger rimeligste alternativ av en vare som kommer f.eks. i ulike størrelser eller mengder, men lar ikke pris overgå kvalitet dersom det er stor smaksforskjell.

Anonymkode: 52488...d98

Nei, vanligvis ikke.  I alle fall ikke når det er noe jeg "må" ha. Men jeg (vi) har blitt veldig bevisste på hvor mye vi handler og på å ha minst mulig "impulskjøp" og å ikke kjøpe mer enn vi trenger. Ikke alltid vi klarer det da, men vi har blitt mye flinkere og bruker mye mindre penger på mat, husholdningsartikler og andre ting enn vi brukte før. Både for å spare penger og av miljøhensyn. Det begynte mest som det siste, men plutselig oppdaget vi at det var bra for lommeboka også 

Anonymkode: 9a272...c05

Annonse

Ja det gjør jeg alltid,å godtar dessverre latterlige høye priser på en del varer. På dager det må gå veldig kjapt så har jeg kjøpt en pakke med sånn fryst pasta som er veldig kjapt å varme i pannen. Er sjokkert over at den lille pakken der koster over 60 kr,det er jo ikke nok til 2 engang! Men barnet mitt liker det godt å middagen er ferdig på 6 minutter,så kjøper den forsatt på travle dager.

Anonymkode: 7d7dc...2fe

Selvsagt. Ikke fordi jeg egentlig må, men det er et prinsipp for meg å ikke bruke en krone mer på dagligvarebaronene enn jeg ønsker. Og dersom jeg velger å kjøpe en dyr vare, skal det være bevisst, fordi den er av bedre kvalitet, økologisk, smaker bedre eller hva det måtte være. 

Ja, ikke fordi jeg må, men for å holde oversikt. Jeg velger også varer ut fra pris. Er eplene dyre en uke velger jeg noe annet, er det tilbud på ost eller kylling kjøper jeg så det holder noen uker. Det sparer jeg mye på.

Anonymkode: e54ed...00f

Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Ja, og i dag fikk jeg tidenes prissjokk.... Tinde brød fra Coop er satt opp fra 19,00 til 31,40!!! Syk prisstigning på noen få dager. Hjelper lite at de fryser prisen på varer jeg ikke bruker, når de bortimot dobler prisen på varer jeg kjøper ofte....🤬

Anonymkode: 65ade...e6e

Hva?? Jeg pleier å kjøpe Tinde brød på Coop extra til 19.90,-.

Anonymkode: b8bdc...a2c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...