Gå til innhold

Kan folk være så greie å slutte å avspore og referere til andre tråder?

Anbefalte innlegg

For meg er det forskjell på hvorfor noen refererer en annen tråd. Er det for å opplyse om løgn synes jeg det er greit, selv om brukere som til stadighet tas i løgn helst skulle sett at man ikke gjorde det. Så kan det være for å varsle om trolling. I noen tilfeller kan det være riktig og viktig for det er en smule kjedelig med den ene likelydende trolletråden etter det andre. I andre tilfeller er det ikke viktig da temaet fint kan diskuteres utover den oppkonstruerte historien som er tatt med (men her krever det litt av Hi for å lykkes, mange som lager tulletråder er ikke interessert i en god diskusjon og har dermed ikke innlegg som innbyr til dette). Om noen til stadighet mener det ene i en tråd og det stikk motsatte i en annen, kan det også være greit å referere til andre tråder. Mange er glad i å diskutere, men det er ikke alle som synes det er gøy å diskutere med noen som hele tiden bare er uenig for å være uenig. Da kan det bli for oppkonstruert og kjedelig for mange. 

De fleste som diskuterer her inne diskuterer ikke på en slik måte at det er naturlig å nevne andre tråder. De som gjør det er nok mer redd for hva som kommer frem i lyset enn det at debatten avspores. Når det gjelder avsporing er det sjelden en tråd avspores fordi noen nevner andre tråder, men oftere fordi noen insisterer på å holde på sine tolkning, selv når den er beviselig feil. 

Anonymkode: 9ff56...848

Fortsetter under...

ReneRene skrev (41 minutter siden):

For hvem? Når vedkommende går på repeat med "Vi må ikke være enige" "Det er jeg ikke enig i " og "Vi er uenige", så ser jeg ikke noe problem med å svare at vi sjelden er enige om noe 🙃 tror ikke noen hverken blir støtt av det, eller bryr seg overhodet. 

Jeg kan si deg her og nå at jeg bryr meg og finner det særdeles unødvendig. Det å si at man er uenig er fullt mulig å si i den tråden det snakkes om uten at det MÅ poengteres at man ofte er uenig.

Anonymkode: 58958...48c

ReneRene skrev (46 minutter siden):

For hvem? Når vedkommende går på repeat med "Vi må ikke være enige" "Det er jeg ikke enig i " og "Vi er uenige", så ser jeg ikke noe problem med å svare at vi sjelden er enige om noe 🙃 tror ikke noen hverken blir støtt av det, eller bryr seg overhodet. 

Dere går på repeat begge to, og det er ufattelig kjedelig for alle andre.

Anonymkode: a182c...838

Det er litt ironisk at to av de som klager mest over andre her, er de samme som kverulerer og avsporer omtrent alle tråder de deltar i.

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Enig! Når jeg ser begge nickene i samme tråd, vet jeg hva som kommer. Det er som å høre på småbarn i en barnehage. «Jeg har rett», «Nei, jeg har rett» ørten ganger. De ønsker vel begge å stå opp for sin «rett», men de gjør det usigelig kjedelig for oss andre. Så hver tråd med disse to brukerene, får meg til å rygge baklengs ut før side to.

Anonymkode: 55679...3ad

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Kanskje denne kommentaren din hjelper. 

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hjalp den på deg?

Ja, det vil jeg si. Jeg kommenterer ytterst sjelden det vedkommende skriver, og brukeren har flere ganger gått inn i tråder kun for å "irettesette" meg ( og andre ) uten å kommentere tema i tråden ut over det. Men det er ikke noen unnskyldning. Jeg kan la være å svare gjentatte ganger. Syns det blir i overkant selv faktisk, så jeg tar selvkritikk på den. Vi kommer alt for ofte in i en meningsløs loop. 

ReneRene skrev (4 minutter siden):

Ja, det vil jeg si. Jeg kommenterer ytterst sjelden det vedkommende skriver, og brukeren har flere ganger gått inn i tråder kun for å "irettesette" meg ( og andre ) uten å kommentere tema i tråden ut over det. Men det er ikke noen unnskyldning. Jeg kan la være å svare gjentatte ganger. Syns det blir i overkant selv faktisk, så jeg tar selvkritikk på den. Vi kommer alt for ofte in i en meningsløs loop. 

Dette blir jo brukerdebatt ? 

Anonymkode: 58958...48c

ReneRene skrev (34 minutter siden):

Kanskje denne kommentaren din hjelper. 

Du kan jo bare ta ansvar for deg selv. Om du slutter å kverulere og overta alle tråder er jo halve jobben gjort. 

Anonymkode: 11630...895

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Du kan jo bare ta ansvar for deg selv. Om du slutter å kverulere og overta alle tråder er jo halve jobben gjort. 

Hold deg til saken nå da, og ref din første setning, så var det akkurat det jeg skrev! 😀

ReneRene skrev (39 minutter siden):

Hold deg til saken nå da, og ref din første setning, så var det akkurat det jeg skrev! 😀

Jeg leste ikke den kommentaren før jeg svarte deg. Det er bra om du modererer deg, mye irritasjon blir spart av det. 😀

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Jeg leste ikke den kommentaren før jeg svarte deg. Det er bra om du modererer deg, mye irritasjon blir spart av det. 😀

Jeg har moderert meg. Er sjelden nå at jeg kommenterer mer en en gang eller to i ulike tråder. Men det er vanskelig hvis tema er noe som opptar meg mer, som barn og ekskludering og manipulasjon. Men jeg kan sikkert forbedre meg mer, og ihvertfall unngå lange idiotiske diskusjoner som ikke fører til noe som helst. 

Annonse

ReneRene skrev (Akkurat nå):

Jeg har moderert meg. Er sjelden nå at jeg kommenterer mer en en gang eller to i ulike tråder.

Det er jo ikke sant i det hele tatt.

ReneRene skrev (25 minutter siden):

Jeg har moderert meg. Er sjelden nå at jeg kommenterer mer en en gang eller to i ulike tråder. Men det er vanskelig hvis tema er noe som opptar meg mer, som barn og ekskludering og manipulasjon. Men jeg kan sikkert forbedre meg mer, og ihvertfall unngå lange idiotiske diskusjoner som ikke fører til noe som helst. 

Hæ?

Hvor mange svar har du i denne tråden da, ett eller to 😂

Anonymkode: 2e76e...2ac

Jeg tenker at om man ønsker å ikke bli gjenkjent, så kan man ikke ta opp samme problemstilling-ny setting om og om igjen. Folk sier det ikke fordi de er opptatt av å ta noen, men fordi man blir lei av at det skjer hele tiden. Hunden ig svigermor er et godt eksempel. Samme problem hver gang. Svigermor hat med seg hunden over alt. Det er er bare stedet som endrer seg (begravelse, bryllup, hjem til HI osv.) Folk sier fra at personen har fått svar i andre tråder, personen mener at det ikke er det samme fordi det ikke handler om samme sted. Men det gjør jo det. Det handler om svigermor og hunden hennes.

Anonymkode: e63da...b1e

Hvorfor bare ikke holde seg til tema eller la vær? Det er samme person her inne som dreper og avsporer i andre tråd så fort hun/han er uenig og krangler seg til. Hvorfor trykke seg i en tråd bare får å drepe/avspore det? Da må nan ha sykt lite liv. 

Anonymkode: 9af3d...857

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor bare ikke holde seg til tema eller la vær? Det er samme person her inne som dreper og avsporer i andre tråd så fort hun/han er uenig og krangler seg til. Hvorfor trykke seg i en tråd bare får å drepe/avspore det? Da må nan ha sykt lite liv. 

Det singler voldsomt i glasshuset ditt nå.

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Det singler voldsomt i glasshuset ditt nå.

Samme med de dårlige hersketeknikk kommentarene dine :) 

ReneRene skrev (2 timer siden):

Dette kan du jo ikke tro på selv? En eller to ganger pr tråd?!?

ReneRene skrev (2 timer siden):

https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445090-min-snart-18-åring-har-bedt-om-cider-på-nyttårsaften…/page/6/#comment-150053307

Litt mer enn 2-3 innlegg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...