Anonym bruker Skrevet 2. januar 2024 #1 Del Skrevet 2. januar 2024 Jeg har aldri hatt egentlig tro på nyttårsforsett, men jeg prøver det i år så får vi se om jeg faktisk blir en bedre versjon av meg selv eller om jeg etter noen uker blir til den samme gamle som vel de aller fleste blir Trene mer - egentlig "begynne å trene". Fra null skal jeg i første omgang legge opp til tre dager i uka med lett styrketrening hjemme. Eneste utstyr jeg har er yoga-matte og egen kropp! 🙂 (Ikke råd til treningssenter) Mindre sjokolade - spiser dessverre hver kveld foran tv. Det er min store svakhet. Trikset her er vel ikke å kjøpe inn, men jeg kjenner meg selv godt nok til å vite at å kutte ut sjokolade helt blir umulig og går for mye utover livskvaliteten. Jeg tenker derfor å ta fire dager i uka, og så skal jeg ned til tre (fredag-lørdag-søndag). Mindre mobil - gjelder egentlig skjerm generelt. Bruker for mye tid på mobilspill og sosiale medier, noe som jo er meningsløst og går utover andre ting. Jeg hater ideen om å ha blitt en slave for mobil, tv og pc. Jeg vet om det, men har likevel ikke klart å løsrive meg. Her er jeg mest usikker på om jeg klarer. Må jeg ganske enkelt slette insta, facebook og mobilspill fra mobilen? Det kommer neppe til å skje. Tips tas i mot med takk her. Når det gjelder TV så tror jeg at jeg skal klare å se mindre på fjas, men gode tv-serier og nyheter skal jeg fortsatt se på. Det er den meningsløse og tanketomme seeingen på skjerm enten det er pc, nettbrett, tv eller mobil jeg MÅ redusere. Lese mer - dette skal jeg få til! Det blir jo egentlig en naturlig erstatning for skjermbruk. Har mange bøker og vet også hvor biblioteket er Mer sosial - må bli flinkere til å avtale med venner og faktisk gjøre ting: besøk, gåturer, kino, spise sammen. Problemet er at jeg ikke har veldig mange venner, men jeg må vel også gjøre en innsats her, og igjen er jo tanken at mindre tid på skjerm skal frigjøre tid til å være mer sosial Mer sex - denne blir jo mannen også ekstra glad for, haha. Kanskje kommer overskudd og mer sexlyst som resultat av mer trening, mindre skjermtid og et mer sosialt liv?? Fra slapp sex maks en gang i uka, så bør målet være å doble det både i antall og ikke minst kvalitet, haha. Dette er sikkert naivt, men gir det et et forsøk fra nå og i noen uker, så rapporterer jeg kanskje tilbake om status. Begynner i kveld (en dag for sent, ja, vet) med ingen sjokolade, legge fra meg mobilen litt, prøve å lage en sosial avtale frem i tid, et kvarter trening og kanskje overraske mannen i senga i kveld om lysten er der Flere som prøver ut nyttårsforsett for første gang!? Anonymkode: fa263...7a6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445148-nytt%C3%A5rsforsett-for-f%C3%B8rste-gang-trener-mer-mindre-sjokolade-mindre-mobil-lese-mer-mer-sosial-og-mer-sex/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2024 #2 Del Skrevet 2. januar 2024 Du gaper over mye på en gang. Ville tatt ett forsett av gangen, få rutine på det forsettet, su innfører du nyttårsforsett nr to osv. Lykke til! Anonymkode: 8bc6b...55e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445148-nytt%C3%A5rsforsett-for-f%C3%B8rste-gang-trener-mer-mindre-sjokolade-mindre-mobil-lese-mer-mer-sosial-og-mer-sex/#findComment-150052786 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2024 #3 Del Skrevet 2. januar 2024 Husk på at pengene du dropper å bruke på sjokolade fort tilsvarer summen for treningssenter. Så da har du kanskje råd likevel? Anonymkode: 5bc33...841 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445148-nytt%C3%A5rsforsett-for-f%C3%B8rste-gang-trener-mer-mindre-sjokolade-mindre-mobil-lese-mer-mer-sosial-og-mer-sex/#findComment-150052788 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2024 #4 Del Skrevet 2. januar 2024 Jeg ser at flere voksne kvinner går ned både 20 og 40 kg , og de skriver at det kommer av at de har kuttet ut godteri og brus. Det er helt uforståelig at det går an å innta s mye av det at resultatet blir så mange kilo ned. Sjokolade hver kveld er ikke din svakhet, det er idioti. Du må legge om hele livsstilen din, det er mange punkter her, så start med ett og det viktigste. Du får tenke etter hva som er viktigst og som vil motivere deg så mye at det andre vil bli mer naturlige konsekvenser. Anonymkode: 59366...b4b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445148-nytt%C3%A5rsforsett-for-f%C3%B8rste-gang-trener-mer-mindre-sjokolade-mindre-mobil-lese-mer-mer-sosial-og-mer-sex/#findComment-150052802 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2024 #5 Del Skrevet 2. januar 2024 Enig med over, det blir for mye på en gang. Hvor trykker skoen mest? Gjør noe med det først, så skal du se en del kommer som naturlig følge. Jeg ville startet med fast trening i kalenderen og kuttet ut sukker i en periode, kanskje en kosekvote til helgen. Da følger det på mer energi, mer sex og gjerne mer overskudd til sosialt, som igjen gir mindre tid telefon og tv. Ikke heng deg så opp i hva kan og ikke kan i løpet av dagen, tenk heller at siste halv time før du skal legge deg, så leser du en bok i stedet for å se på tv. Kanskje du til og med sover bedre og derfra kan nyte gleden av mer overskudd = mer sex = mindre fysen på godt = mer overskudd til sosialt. Lykke til Anonymkode: 71343...392 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445148-nytt%C3%A5rsforsett-for-f%C3%B8rste-gang-trener-mer-mindre-sjokolade-mindre-mobil-lese-mer-mer-sosial-og-mer-sex/#findComment-150052852 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2024 #6 Del Skrevet 2. januar 2024 Anonymkode: 2f146...c7a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445148-nytt%C3%A5rsforsett-for-f%C3%B8rste-gang-trener-mer-mindre-sjokolade-mindre-mobil-lese-mer-mer-sosial-og-mer-sex/#findComment-150052935 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå