Gå til innhold

Bake boller med Extra lettmelk?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Som hun ene nevner, man kan bake med havremelk og melkefritt smør. Man MÅ ikke ha helmelk og man MÅ heller ikke ha meierismør. Vi har melkeallergi og bruker aldri meieriprodukter. Ei jeg kjenner bruker aldri meierismør, men margarin. Bollene er kjempegode. Bare pripne folk som tror at ingenting blir bra uten "ekte vare".

Anonymkode: c883e...f65

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Som hun ene nevner, man kan bake med havremelk og melkefritt smør. Man MÅ ikke ha helmelk og man MÅ heller ikke ha meierismør. Vi har melkeallergi og bruker aldri meieriprodukter. Ei jeg kjenner bruker aldri meierismør, men margarin. Bollene er kjempegode. Bare pripne folk som tror at ingenting blir bra uten "ekte vare".

Anonymkode: c883e...f65

Pripne folk 😂

Er da ingen som har sagt de ikke blir gode, bare at man smaker forskjell.

Man smaker ikke forskjell på om bollene er laget med helmelk eller lettmelk, men man smaker forskjell på om de er laget med margarin eller meierismør.

Hva som er best bestemmer jo hver enkelt, ingen har sagt det blir vondt 😉

Anonymkode: 44228...21e

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Pripne folk 😂

Er da ingen som har sagt de ikke blir gode, bare at man smaker forskjell.

Man smaker ikke forskjell på om bollene er laget med helmelk eller lettmelk, men man smaker forskjell på om de er laget med margarin eller meierismør.

Hva som er best bestemmer jo hver enkelt, ingen har sagt det blir vondt 😉

Anonymkode: 44228...21e

Nei, man smaker ikke forskjell på om bollene er bakt med margarin eller meierismør.

Anonymkode: dfb43...afa

Jeg bruker kun lettmelk og jeg baker gode boller. Fått oppskriften av «bolledama» i nabolaget jeg vokste opp, kan aldri tenke meg hun brukte noe annet enn lettmelk heller siden det var det de drakk. Muligens hun også brukte skummelmelk om det var det de hadde igjen, kan aldri tenke meg hun gadd å gå  i butikken pga det. 

Jeg liker ikke meirismør i boller, da blir de mer kompakte syns jeg. Kan bruke det om jeg ikke har mer igjen i kjøleskapet, men foretrekker melange. 

Anonymkode: d48e6...2e1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...