Gå til innhold

Hund med i bryllup?!

Anbefalte innlegg

Er set bare jeg som synes det er uting med å ta med seg en hund til andres brullyp?

Her sliter jeg med svigermor fra helvette 😂  Hun er en ensom dame som bruker all energi i den lille hvite rotte/malteser hunden sin og behandler den som en baby  og bortskjemmer den som bare det hun må ta den med seg i familie selskaper og you name it og lar den oppføre seg dårlig/vilter i  andres hus.. en grunn til hun ikke er blitt invitert her hos oss uansett om min samboer elsker den hunden og vi har pleid å dratt til henne isteden får at hun skal få komme her for jeg orker ikke tanken på den slitsomme, bortskjemte bikkja hennes her, de er slitsomme begge to.. 

Nå har hun spurt min samboer om det er lovt med dyr der vi skal gå etter selve bryllup i kirken.. jeg har sakt strengt til han at jeg ikke ønsker hund i våres bryllup. Det blir barnefri bryllup så hund er ikke mer velkommen. Er blitt invitert ca 40 stk men ingen av de andre hundeeiere har spurt en gang om å ta med hunden for hvem gjør det? Greit om det er ens egen bryllup men man kan da virkelig  ikke forvente at hundene er velkommen over alt? 

Anonymkode: a7959...5a7

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445144-hund-med-i-bryllup/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Tror ikke hunden er problemet her, men ditt forhold til svigermor.

Anonymkode: 68eb0...634

Hadde ikke noe i mot henne helt til jeg fant ut at hun snakker mye dritt om meg bak ryggen min for en eller annen rar grunn, men jeg er heller ikke hunde menneske og ikke helt gla i å være rundt andres hunder

Annonse

En hund har ikke noe i et bryllup å gjøre, så jeg støtter deg fullt ut! Og det å forvente at hunden skal få bli med hjem til andre er en uting. Ja, hunden er et familiemedlem for oss, men vi snakker om et kjæledyr, ikke et menneske. Han er "babyen" min, men ikke på lik linje med barna mine. Jeg vil ikke ha andres hunder på besøk, og tar heller ikke med min til andre.

Anonymkode: 42fe7...d8f

Hunder tar man ikke med verken på besøk eller i bryllup. Man får heller ikke dekket utgifter til kennel på reiseregning når man må på jobbreise (for de som trodde det og/eller finner det urimelig at det ikke er sånn). 

Anonymkode: 8e66f...617

Jeg har vært i et bryllup hvor en gjest i nær familie av brudgommen tok med seg hunden. I utgangspunktet en lydig og rolig hund, men den fikk dessverre prolaps rett før vielsen og eier og hund var hos dyrlegen mens vielsen pågikk. Hunden lå i stort binge med smertestillende på et rolig rom i lokalet mens eier spiste da det brudeparet sa at det skulle bli slik da eier måtte få seg mat etter en lang dag hos dyrlegen. Ingen av gjestene merket noe til hunden og de dro da eier hadde fått spist. 

I utgangspunktet er hunder ikke selvskrevne som bryllupsgjester, men i dette tilfelle her var hunden kun der mens eier fikk i seg mat før de dro igjen. 

Anonymkode: ed266...6cb

Anonym bruker skrev (På 2.1.2024 den 0.17):

Er set bare jeg som synes det er uting med å ta med seg en hund til andres brullyp?

Her sliter jeg med svigermor fra helvette 😂  Hun er en ensom dame som bruker all energi i den lille hvite rotte/malteser hunden sin og behandler den som en baby  og bortskjemmer den som bare det hun må ta den med seg i familie selskaper og you name it og lar den oppføre seg dårlig/vilter i  andres hus.. en grunn til hun ikke er blitt invitert her hos oss uansett om min samboer elsker den hunden og vi har pleid å dratt til henne isteden får at hun skal få komme her for jeg orker ikke tanken på den slitsomme, bortskjemte bikkja hennes her, de er slitsomme begge to.. 

Nå har hun spurt min samboer om det er lovt med dyr der vi skal gå etter selve bryllup i kirken.. jeg har sakt strengt til han at jeg ikke ønsker hund i våres bryllup. Det blir barnefri bryllup så hund er ikke mer velkommen. Er blitt invitert ca 40 stk men ingen av de andre hundeeiere har spurt en gang om å ta med hunden for hvem gjør det? Greit om det er ens egen bryllup men man kan da virkelig  ikke forvente at hundene er velkommen over alt? 

Hunder har ingenting i et bryllup å gjøre

Anonymkode: ea1e4...900

Anonym bruker skrev (På 2.1.2024 den 0.20):

Tror ikke hunden er problemet her, men ditt forhold til svigermor.

Anonymkode: 68eb0...634

Jeg hadde også fått et problem med svigermor dersom hun forventet at hunden skulle likebehandles som barnebarna

Anonymkode: ea1e4...900

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...