Gå til innhold

Usikker på hva jeg skal tenke her..

Anbefalte innlegg

Vi får nesten bare jenter i min familie.
Min mormor hadde bare søstre.
Min mor har bare søstre.
Vi er 3 jenter i søskenflokken min.
Mine søstre har bare fått jenter.

Når det nærmer seg sommeren fyller min mor 70 år, og ønsker å har en jentekveld med jentene i familien.
Det vil si alle oss søsken, mine søstre sine døtre og min datter.
Men, jeg har også 2 gutter, og de vil ikke bli inviterte.

På den ene siden er det min mor sin bursdag, og da skal hun jo få lov til å feire den som hun selv ønsker.
På den andre siden føles det helt feil at 2 av barnebarna blir utelatt siden de er gutter.

Hva tenker dere?

Anonymkode: 39249...1e1

Fortsetter under...

Hvor gamle er guttene? Og skal det være en annen feiring med alle i familien, både gutter og jenter?

Morfar kan evt. ta med guttene på en guttetur. Det blir mer intimt og mer oppmerksomhet pr. barn, så personlig ville jeg heller vært med på noe slikt!

Anonymkode: fa27a...9d7

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hvor gamle er guttene? Og skal det være en annen feiring med alle i familien, både gutter og jenter?

Morfar kan evt. ta med guttene på en guttetur. Det blir mer intimt og mer oppmerksomhet pr. barn, så personlig ville jeg heller vært med på noe slikt!

Morfar lever ikke lenger så det blir veldig vanskelig.
Skal ikke være noen annen feiring.
Guttene er 12 og 5 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Morfar lever ikke lenger så det blir veldig vanskelig.
Skal ikke være noen annen feiring.
Guttene er 12 og 5 

Det blir verre ja. Kan pappa og noen onkler dra guttene med på noe gøy, så kan dere alle samles til en felles aktivitet (feks middag) der guttene kan bli med på gaveåpning med mormor. Deretter kan pappa, onkler og guttene dra hjem til laning. 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det blir verre ja. Kan pappa og noen onkler dra guttene med på noe gøy, så kan dere alle samles til en felles aktivitet (feks middag) der guttene kan bli med på gaveåpning med mormor. Deretter kan pappa, onkler og guttene dra hjem til laning. 

Er ikke snakk om noe felles, KUN oss jentene hele helgen, fredag - søndag.
Kan eventuelt finne på noe mannen kan gjøre med guttene mens vi er borte..

Det bare føles bare så fryktelig feil.

HI

Annonse

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Er ikke snakk om noe felles, KUN oss jentene hele helgen, fredag - søndag.
Kan eventuelt finne på noe mannen kan gjøre med guttene mens vi er borte..

Det bare føles bare så fryktelig feil.

HI

Jeg tenker også det høres litt feil ut. Hvis dere er jenter hele helgen, hvorfor kan ikke guttene bli med på lørdagsmiddagen?

Uansett hva det blir til, sørg for at guttene får en konge helg sammen med pappa og evt. noen onkler!

Har aldri skjønt enkeltes behov for å dele opp i kjønn. De er alle barn og barnebarn, det er vel en viktigere kategori enn kjønn? Å ekskludere to av barnebarna fra en hyggelig feiring fordi de er gutter høres helt vilt ut.

Anonymkode: 156a7...054

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Jeg tenker også det høres litt feil ut. Hvis dere er jenter hele helgen, hvorfor kan ikke guttene bli med på lørdagsmiddagen?

Uansett hva det blir til, sørg for at guttene får en konge helg sammen med pappa og evt. noen onkler!

Det er en time kjøring fra oss til mamma, så tror ikke de bare kommer til å troppe opp på lørdagsmiddagen.

Er enda litt tid til, skal se hva mannen kan finne på med guttene. Tror nok ikke det blir med noen onkler. Tror de heller vil nyte en skjelden helg helt for seg selv...

Kan hende jeg også rett og slett ikke drar

Mine gutter hadde gladelig stått over å bli med på jentehelg😊 De ville mye heller blitt hjemme med pappa, og eventuelt onklene, og funnet på noe gøy med dem. 
En guttehelg hadde de likt👍🏻😀

Anonymkode: 43a2c...63c

Det høres helt sykt ut på meg. Ekskludere 2 barnebarn fra feiringen sin fordi de er gutter? Hvis ikke aktivitetene krever livmor helt spesifikt, skjønner jeg ingenting av det ønsket. Synes faktisk det er direkte ufint eller alternativt veldig uintelligent. 

Anonymkode: 1533e...497

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...