Gå til innhold

Må man inkludere en ver man til nyttår, 17 mai og slikt?

Anbefalte innlegg

Det er ikke alltid like lett å vite hvem som er ensomme og kunne trengt en invitasjon, fleste folk er opptatt av egene planer og liv at man glemmer seg ut eller ikke tenker på det.
Også noen ganger må de ensomme også klare å ta ansvar får å prøve å inkludere seg selv en å klage. Joda man kan være uheldige at det ikke er plass eller bare får de nærmest får komme. Får meg er det ikke krise å ikke få være med på absolutt alt mine venninner er med på, de har et liv utenom meg også. Kan selv innrømme at jeg ikke er den flinkeste å inkludere alt å alle en mine nærmeste, da de ensomme ofte er bekjente og folk jeg ikke kjenner så godt eller henger med eller at jeg har blitt invitert hos noen og ikke kan alltid dukke opp med 1-2-3 ekstra gjester.

så klart  Kudos til dem som alltid inkluderer

Anonymkode: 28d72...d9c

Fortsetter under...

ReneRene skrev (1 time siden):

Jeg er så enig med deg TS. Inkluder andre og tenk etter. Ikke la noen som ikke vil, sitte alene! Spesielt ikke på høytidsdager eller dager hvor mange møtes.

Det er jo ikke det hun sier. Hun sier at hun IKKE inviterer og tenker på de som er alene. Og så lurer hun på om man virkelig må huske på dem

Anonymkode: 96dfc...a25

Annonse

Jeg har en singel venninne som bor i en annen landsdel,men i julen er hun hos foreldrene som bor i samme by som meg. Hun er velkommen hit alle dager i romjulen hvis hun har lyst. Hun er ofte med ut på dagtid med meg og barna, går tur,Aker og koser oss.

For meg er det viktig at hun kjenner seg velkommen hos oss selv om hun er alene. Hun og mannen går også veldig godt sammen. 

Anonymkode: 637c9...aa6

ReneRene skrev (9 timer siden):

Jeg er så enig med deg TS. Inkluder andre og tenk etter. Ikke la noen som ikke vil, sitte alene! Spesielt ikke på høytidsdager eller dager hvor mange møtes.

Du og hi er jo ikke enige i det hele tatt.

Og du kan slutte å bruke TS bare på trass.

Anonymkode: 40204...5cf

Jeg synes bare det er koselig å inkludere folk, hvis jeg vet at noen sitter for seg selv. Hos oss er alle velkomne. Og hvis jeg en gang trenger den samme gjestfriheten, så vet jeg at jeg har mange som ville gjort det samme for meg. 

Anonymkode: d1966...022

Jeg har alltid vært inkluderende. Da jeg var student samlet jeg gjerne med meg andre studenter jeg så var ensomme/slet med å finne sin flokk. Dette selv om de ikke var lik meg i det hele tatt. Tok de gjerne med på fest og også i en organisasjon jeg var medlem av og her ble de alltid godt mottatt og fant de alltid noen som de nettet med. Alle som ville kunne være med og man trengte ikke invitasjon, men jeg tror dårstokkmilen for ensomme er stor. Jeg ble utestengt i ungdommen og vet hvor vondt det er å være utenfor. 

Gjør det samme som voksen. Ser jeg noen som er utenfor inkluderer jeg. Noen som har vært ensom i mange år kan være vanskelig å få med. Det har på en måte blitt identiteten deres. Der prøver jeg å finne en balanse mellom å insistere og la nei være nei. De er s

I en organisasjon oppdaget jeg at på noen fester ble én utelatt av mange. Personen var helt grei, men litt annerledes enn de andre. Personen av ensom og hadde bare denne foreningen. Da jeg inkluderte ble jeg også utestengt. Da fikk jeg høre noe slikt som "Når vi er over 10 år bestemmer vi selv hvem vi inviterer. Det er bare på barneskolen vi har ansvar for inkludering. Etter det får folk finne sine egne venner". Man trenger jo ikke henge med folk man ikke har noe felles med, men på store arrangement tenker jeg at de fleste på klare å være litt rause. Ikke rart det er ensomhet og utenforskap med slike holdninger. 

Anonymkode: 1a95b...2af

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...