Gå til innhold

Første år i år jeg ikke føler forventninger til nytt år.

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid hatt litt forventninger knyttet til nytt år. Nye muligheter, blanke ark, nyttårsforsett og alt det der.

I år er det ikke sånn.

Jeg syns 2020-tallet har blitt bare verre og verre for hvert år, og lurer på hvilken jævelskap vi skal få i trynet i 2024

Anonymkode: d5f2a...f88

Fortsetter under...

Så trist. Jeg tror det ofte handler om de små tingene og at ved å legge lista lavt vil man oppleve gledene lettere. Jeg personlig har store forventninger til 2024 og det er både små og store ting jeg ser for meg. Det begynner i det små med at jeg har satt meg som mål å drikke kaffe ute hver dag i 2024. Morrakopp ute. Det blir en gøy utfordring og gleder meg dermed til turer i skogen, soloppganger med kaffe og ikke minst skal jeg ta med naboen på tur titt og ofte. Jeg ser også frem til mange opplevelser med ungene. Masse gøy og masse utfordringer i idretten. Jeg skal også delta på kurs i matlaging , det gleder jeg meg til og over. Håper på å bli inspirert til å lage mye ny og spennende mat. Av de store tingene så håper jeg på at vi endelig får kjøpt feriehus. 

Jeg tror ikke på det å gi opp. Selv om verden er råtten noen ganger. 

Sett opp en liste med ønsker, drømmer og mål for 2024. Noe positivt ser du vel da?

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Jeg har alltid hatt litt forventninger knyttet til nytt år. Nye muligheter, blanke ark, nyttårsforsett og alt det der.

I år er det ikke sånn.

Jeg syns 2020-tallet har blitt bare verre og verre for hvert år, og lurer på hvilken jævelskap vi skal få i trynet i 2024

Har forventingene tidligere innfridd da? Det er jo et viktig element i dette 🙂

mamma til adhd gutt<3 skrev (2 minutter siden):

Så trist. Jeg tror det ofte handler om de små tingene og at ved å legge lista lavt vil man oppleve gledene lettere. Jeg personlig har store forventninger til 2024 og det er både små og store ting jeg ser for meg. Det begynner i det små med at jeg har satt meg som mål å drikke kaffe ute hver dag i 2024. Morrakopp ute. Det blir en gøy utfordring og gleder meg dermed til turer i skogen, soloppganger med kaffe og ikke minst skal jeg ta med naboen på tur titt og ofte. Jeg ser også frem til mange opplevelser med ungene. Masse gøy og masse utfordringer i idretten. Jeg skal også delta på kurs i matlaging , det gleder jeg meg til og over. Håper på å bli inspirert til å lage mye ny og spennende mat. Av de store tingene så håper jeg på at vi endelig får kjøpt feriehus. 

Sett opp en liste med ønsker, drømmer og mål for 2024. Noe positivt ser du vel da?

Morgenkaffe ute er verdens beste start på dagen! 🙂

mamma til adhd gutt<3 skrev (14 minutter siden):

Jeg har forsøkt å holde fokuset på de små tingene. Og det er jo mange gode øyeblikk.

Jeg klarer bare ikke å stenge ute verdenssituasjonen lenger, samtidig som at også mennesker i min nære krets har blitt rammet av vonde ting. 

Jeg klarer ikke å lykke rundt i mitt eget univers når verden raser rundt meg

HI

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har forsøkt å holde fokuset på de små tingene. Og det er jo mange gode øyeblikk.

Jeg klarer bare ikke å stenge ute verdenssituasjonen lenger, samtidig som at også mennesker i min nære krets har blitt rammet av vonde ting. 

HI

Mitt råd handler ikke om å stenge verden ute, men om at det ikke hjelper verden å se negativt på alt. Kanskje du trenger litt hjelp med å se de gode tingene også? Det blir jo fryktelig negativt og ikke minst kjedelig hvis man ikke klarer å ha det bra selv om verden utenfor er dritt. Familien din fortjener jo positivt fokus? 

Når det gjelder verden utenfor så kan man jo selvsagt gjøre endel selv. Her har vi meldt oss som frivillige til å ta med flyktningene fra nærmeste mottak ut på turer feks. Det gleder jeg meg til. Hva kan man selv bidra med av positivitet liksom. 

Annonse

Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

HI

Jeg tror du er deprimert. Gå i terapi? Våre "råd" og "formaninger" blir bare mer belastende. 

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

HI

Jeg skjønner hvordan du har det, for meg føles det heller ikke riktig å skåle for det gamle året ved midnatt i år. Likevel, det skader ikke å håpe på at det neste blir bedre, så vi får bare klynge oss til det håpet og ikke gi opp.

Anonymkode: 81500...fb8

Samme her.... Ser liksom ikke frem til noe særlig dette året. 

Jeg er deprimert + diverse andre sykdommer, en del sykdom i familien som vi ikke helt vet hvordan vil ende.... Og all krig og elendighet i verden. 😢

Anonymkode: 929a3...f4a

Det er jo det som er normalt, i mine øyne. Folk som tror at de starter med blanke ark fordi klokka bikker midnatt, og kalenderen visere 20204 i stedet for 2023... lurer på hvor lite intelligente man egentlig kan bli. I morgen er det mandag. En vanlig mandag. En mandag med krise, en mandag med kreft, en mandag med fødsler og dødsfall, en mandag med opp- og nedturer. Ikke en ny start, ikke en mandag der all sykdom og økonomiske bekymringer fordufter fordi man starter med blanke ark. Idioter.

Anonymkode: 7794f...9ae

Det er vanskelig å se positive ting når verden raser - både privat og i verden.

Min sønn ble alvorlig syk for noen år tilbake. Det var helt forferdelig. Både for han som var syk, vi foreldre som skulle passe på en psykisk syk tenåring med minimal hjelp fra helsevesenet og brødre som var pårørende. Til tider var det så vanskelig at jeg knapt klarte å tenke 30 minutter frem i tid. Hver kveld før jeg la meg, tenkte jeg på én ting jeg var takknemlig for den dagen. Noen dager var det at dagen var over. Andre dager klarte jeg å finne glimt av glede i det svarteste svarte. Jeg tror det gjorde at jeg klarte å stå i det.

Jeg håper det finnes lys i 2024 for deg - av og til er det vanskeligere å se det, men du kan finne det.

Anonymkode: d3e05...89a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...