Gå til innhold

Hvordan avslutte ett vennskap i voksen alder?

Anbefalte innlegg

Jeg er snart 40 år og vil gjøre dette ordentlig og dramafritt. Jeg har ett par venner jeg rett og slett ikke ønsker å ta med meg inn i 2024. Dette er snakk om mennesker jeg har gitt veldig mye av meg selv til og som jeg innser at gir minimalt tilbake. Og er empatiløse. Jeg vil heller ha få gode venner enn en mange ubrukelige. 

Hva ville du gjort? Skrevet til de og sagt at vennskapet er over eller bare trukket deg unna å la det gå over av seg selv?

Anonymkode: 60966...505

Fortsetter under...

Om dette er personer som ikke har andre venner, hadde jeg fortsatt latt dem ha en liten plass i livet mitt. Har de et nettverk og andre venner hadde jeg fadet den ut. Jeg hadde ikke ghostet dem. Jeg hadde svart på meldinger, men ikke sendt meldinger først og ikke tatt initiativ til noe. Man vokser fra hverdager og i en travel hverdag er det jo få venner man har ofte kontakt med uansett. Jeg ville ikke skrevet brev. Det lager bare drama og involverer fort andre. 

Anonymkode: 99059...144

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Om dette er personer som ikke har andre venner, hadde jeg fortsatt latt dem ha en liten plass i livet mitt. Har de et nettverk og andre venner hadde jeg fadet den ut. Jeg hadde ikke ghostet dem. Jeg hadde svart på meldinger, men ikke sendt meldinger først og ikke tatt initiativ til noe. Man vokser fra hverdager og i en travel hverdag er det jo få venner man har ofte kontakt med uansett. Jeg ville ikke skrevet brev. Det lager bare drama og involverer fort andre. 

Anonymkode: 99059...144

Dette 100%

Hvis de hadde spurt direkte om jeg har begynt å kutte de litt ville jeg svart ærlig men ikke slemt og konfronterende

Det er forskjell på å ghoste som noen skriver over og på å naturlig la det svinne

Anonymkode: 25bf7...7c0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...