Gå til innhold

Noen her som har barn på privatskole?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har du Montessori- skole i nærheten så vil jeg VARMT anbefale den. Det er kort sagt frihet under ansvar, og hvor de lar nysgjerrigheten lede til lærdom. Å legge vekt på inspirasjon. Jeg syns det er fantastiske lærere der, og godt miljø. 

Anonymkode: 0540f...541

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Har du Montessori- skole i nærheten så vil jeg VARMT anbefale den. Det er kort sagt frihet under ansvar, og hvor de lar nysgjerrigheten lede til lærdom. Å legge vekt på inspirasjon. Jeg syns det er fantastiske lærere der, og godt miljø. 

Støtter den. Strålende opplegg. Bare belag deg på foreldregruppe full av folk med for mye penger (Montessori er in i enkelte kretser) eller rare forestillinger om verden eller ofte begge. Men om det ikke er barnehage- eller barneskole-alder så trenger man ikke ha så.mye kontakt med andre foreldre.

Anonymkode: f2082...c42

Annonse

Her jeg bor, litt liten by kanskje, er det tre privatskoler. Alle har det problemet at barn som sliter i den vanlige skolen blir søkt dit, men "nissen" følger gjerne med på lasset og det har blitt en altfor stor andel barn med sosiale og faglige problemer der.

Har en venninne som er steinerpedagog og de vet ikke sin arme råd. De kan ikke si nei til elever pga diagnoser, men de har i sine klasser nå godt over 60% diagnosebarn, og det begynner bli sånn at barn uten diagnoser flyttes til komunale skoler.

Anonymkode: 58abc...19d

Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Hvor bor dere da?

Anonymkode: e4494...e80

Vi bor i Asker, og det står mellom Montesorriskolen i Bærum, Steinerskolen i Asker, Akademiet Lier eller Akademiet realfagskole i Drammen. Tror vi heller mot en av de to siste, der står faglig kompetanse og realfag høyt. Samt at man også kan ta fag fra vgs samtidig hvis man ønsker.

Anonymkode: 3f266...9bf

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Her jeg bor, litt liten by kanskje, er det tre privatskoler. Alle har det problemet at barn som sliter i den vanlige skolen blir søkt dit, men "nissen" følger gjerne med på lasset og det har blitt en altfor stor andel barn med sosiale og faglige problemer der.

Har en venninne som er steinerpedagog og de vet ikke sin arme råd. De kan ikke si nei til elever pga diagnoser, men de har i sine klasser nå godt over 60% diagnosebarn, og det begynner bli sånn at barn uten diagnoser flyttes til komunale skoler.

Huff da, det hørtes ikke bra ut. Jeg kjenner ingen som går eller jobber på privatskole, men da er det nok sånn flere steder.

Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Vi bor i Asker, og det står mellom Montesorriskolen i Bærum, Steinerskolen i Asker, Akademiet Lier eller Akademiet realfagskole i Drammen. Tror vi heller mot en av de to siste, der står faglig kompetanse og realfag høyt. Samt at man også kan ta fag fra vgs samtidig hvis man ønsker.

Hvorfor spør du om råd når du vet hva du vil egentlig? 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor spør du om råd når du vet hva du vil egentlig? 

Jeg spurte om erfaringer fra privatskole hvis du leser hovedinnlegget. Jeg vet at vi ønsker det, men kjenner ingen andre som har sine barn på noen av disse skolene. Var det helt feil av meg å spørre mener du?

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Slik er det her også. De private skolene er overfylt av bokstavbarn og andre unger som av ulike grunner ikke mestrer ordinær skole. 
Kjenner flere med ‘vanlige’ barn som har tatt ungene ut av de private skolene her pga. den store overvekten av unger som kanskje best hører hjemme i spesialskole

Anonymkode: b9861...8c5

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...