Gå til innhold

Får alle legene ved samme sykehusavdeling informasjon om alle innlagte pasienter?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke all informasjon, men det varierer litt fra avdeling til avdeling hva som blir referert på morgenmøtet med alle legene til stede. Noen steder refereres alle pasienter som har blitt innlagt i løpet av vakten, noen steder bare de som er blitt operert eller ellers hvis det er noe spesielt. Alle detaljene blir jo ikke delt, bare en oppsummering og heller ikke navnet. Alder og kjønn er ofte med.

Anonymkode: c1dbb...339

Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Alle legene på avdelingen kan også se hvem som er innlagt på sengepostene.

Må man aktivt søke dette opp eller ligger det lett tilgjengelig?

Anonymkode: 1c999...80a

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Må man aktivt søke dette opp eller ligger det lett tilgjengelig?

Trykker på en fane som heter sengepost i journalsystemet og så velger man hvilken post. I tillegg til navn vil det også stå problemstilling på oversikten, f.eks akutt abdomen, intox osv

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Trykker på en fane som heter sengepost i journalsystemet og så velger man hvilken post. I tillegg til navn vil det også stå problemstilling på oversikten, f.eks akutt abdomen, intox osv

Takk for svar

Annonse

Alle legene har tilgang om det er på den aktuelle avdelingen man jobber på. Vi skriver ut pasientlister for hele avdelingen i papirform(lister) denne får også legen. Der står innleggelsesårsak, tidligere sykdommer, aktuell behandling og evt allergier eller spesielle merknader. 

Anonymkode: 7d117...5cc

Husk at alle har taushetsplikt så du skal ikke være redd for at info om deg kommer ut. Dessuten er legene profesjonelle og bryr seg som regel svært lite om en bekjent har vært innlagt. Dette er jo hverdagen deres og noe som de jobber med daglig.

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Husk at alle har taushetsplikt så du skal ikke være redd for at info om deg kommer ut. Dessuten er legene profesjonelle og bryr seg som regel svært lite om en bekjent har vært innlagt. Dette er jo hverdagen deres og noe som de jobber med daglig.

Ikke bare det, men OM det skulle komme det minste fnugg av rykte om at en lege deler pasientinfo, om så bare en eneste pasient, så er leger så redde og bekymret for å kunne miste jobben på grunn av det at det er ingen (vettig) lege som tør ta den risikoen.

Anonymkode: c28bb...e80

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Ikke si at dette er deg med kreft som du holdt skjult for mannen din som er lege? 

Anonymkode: b5658...ce4

Han jobbet jo i et helt annet felt enn kreft 

Annonse

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Ikke bare det, men OM det skulle komme det minste fnugg av rykte om at en lege deler pasientinfo, om så bare en eneste pasient, så er leger så redde og bekymret for å kunne miste jobben på grunn av det at det er ingen (vettig) lege som tør ta den risikoen.

Anonymkode: c28bb...e80

Jeg er lege. Grunnen til at jeg ikke deler pasientinformasjon eller går inn i journaler til pasienter jeg ikke behandler er ikke fordi jeg er så bekymret og redd for å miste jobben. Det er fordi det er det riktige å gjøre.

Anonymkode: 99332...b01

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg er lege. Grunnen til at jeg ikke deler pasientinformasjon eller går inn i journaler til pasienter jeg ikke behandler er ikke fordi jeg er så bekymret og redd for å miste jobben. Det er fordi det er det riktige å gjøre.

Anonymkode: 99332...b01

Og jeg antar at du heller verken har tid til, eller interesse av, å snoke. 

Anonymkode: 2f30e...e2f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...