Gå til innhold

Dessert til nyttårsaften

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Himmel og hav skrev (11 minutter siden):

Vi skal ha crème brûlée. Veldig greit for det kan lages god tid i forveien og bare ha på sukker og brennes rett før servering. 

Vi har ikke sånn brenner til å karamellisere toppen.

Anonymkode: c2fdc...c1c

Annonse

sug lut skrev (4 minutter siden):

Du har sikkert skibrenner? Til klistersmøring? Det har vi brukt.

Overraskande nok er ikkje skibrennar noko alle har.

Eg er rimeleg sikker på at vi har ein slik i boda, men den er ikkje min. Eg har ikkje hatt smøreski dei 20 siste åra.

☆☆☆ skrev (Akkurat nå):

Overraskande nok er ikkje skibrennar noko alle har.

Eg er rimeleg sikker på at vi har ein slik i boda, men den er ikkje min. Eg har ikkje hatt smøreski dei 20 siste åra.

Vel, alle rundt meg har skibrenner og da går jeg ut fra at vi ikke er de eneste i verden. Og det står om crème brulée, tross alt.

sug lut skrev (2 minutter siden):

Vel, alle rundt meg har skibrenner og da går jeg ut fra at vi ikke er de eneste i verden. Og det står om crème brulée, tross alt.

Jojo, viktig å vere utstyrt til creme brulee. Eg har ein sånn idiotisk liten brennar.

sug lut skrev (15 minutter siden):

Haha, jeg vet ikke en gang hva en skibrenner er for noe, selv om jeg forstod det nå utfra forklaringen din. Men nå har jeg ikke gått på ski de siste 25 årene heller, og her jeg bor er det så sjeldent snø og egnede steder å gå på ski på, at jeg faktisk gjetter at det kun er er fåtall av mine naboer som har dette.

Anonymkode: 00842...590

Annonse

sug lut skrev (1 time siden):

Nei. Tror ikke jeg har hørt om det heller. Her kommer det lite snø..

Nå var det uansett en gjest som ville lage hjemmelaget sjokoladepudding så da er desserten i boks. 

Takk for alle tips likevel! Må prøve å lage Crème brûlée en dag. Det er jo så godt!

Anonymkode: c2fdc...c1c

Ungene har fra de var små fått gelé i stetteglass, ned sukker rundt kanten og sånn liten paraply oppi, så det ser ut som en drink. Nå er de 14 og 16 år, men de vil fremdeles ha gelé-drinken på nyttårsaften.

Vi skal også ha crème brulee

Anonymkode: 5b4d4...cbb

Vi skal ha sjokolademousse med vaniljesaus😊Kjøper den melkesjokolade varianten og lager med helmelk. Veldig enkelt og godt. Barna vil ha hakket nonstop oppå. Vi voksne pleier å ha jordbær og sitronmelisse

Anonymkode: 3294f...f4a

sug lut skrev (1 time siden):

Vi har smørejern.. Kan det brukes? 🤣

Vi skal ha sjokolademousse forøvrig. 

Endret av Lektor Doppler med tillegg

Vi skal ha karamellpudding, håper jeg. Jeg har lagd det før, men jeg brukte en oppskrift med Vikingmelk, og det finnes ikke lenger. Dette er første gang jeg prøver med ordentlig melk og fløte, og jeg håper det blir vellykket. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...