Gå til innhold

Dere med hund, hvordan gjør dere det på nyttårsaften?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Litt av ett hysteri rundt dyr og nyttårsaften gitt. Dyra greide seg i gamle dager og da var det mye mer smell og bråk fra fyrverkeri. Folk skal hausse opp alt nå i 2023

Anonymkode: 4e359...089

Merkelig at du sier det siden jeg husker at mange dro på hytte med hunden sin på nyttårsaften den gangen jeg vokste opp på 80-tallet.

HI

Anonymkode: 1918d...f93

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Merkelig at du sier det siden jeg husker at mange dro på hytte med hunden sin på nyttårsaften den gangen jeg vokste opp på 80-tallet.

HI

Anonymkode: 1918d...f93

Folk har hatt hunder i år hundre og den gang internett ikke fantes klarte hunder og mennesker seg og. Oppfør deg rolig med hunden din, gi kos som normalt og det vil gå helt fint. 

Anonymkode: 10873...f30

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Folk har hatt hunder i år hundre og den gang internett ikke fantes klarte hunder og mennesker seg og. Oppfør deg rolig med hunden din, gi kos som normalt og det vil gå helt fint. 

For 100 år siden var det ikke vanlig med fyrverkeri på nyttårsaften...

Anonymkode: ca17a...7ed

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Er jo ikke bare snakk om hunder og katter, men ville dyr, samt hester ikke minst. Selv om det har vært raketter i «100 år» gjør det ikke saken noe bedre for dyra.

Min hund takler nyttår bra, men det er de idiotene som begynner 1-2 dager før eller de som skyter opp 1 og 2 januar som er problemet.

Anonymkode: a040b...5e2

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Han blir med oss ut og skyter opp raketter, han storkoser seg. Har utsatt han for rakettlyder siden han var valp, så han finnes ikke redd. 

Anonymkode: b46fd...7e0

Storkoser seg faktisk. Hunden din er ikke redd, bra - men storkoser seg, nei det tror jeg ikke på. 

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Storkoser seg faktisk. Hunden din er ikke redd, bra - men storkoser seg, nei det tror jeg ikke på. 

Jo, det gjør han. Han elsker å være ute når vi andre er ute, og han løper fritt rundt i hagen og leker med nabobikkjene. Tror jeg vet bedre enn deg når bikkja mi storkoser seg og ikke.

Anonymkode: b46fd...7e0

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Ehh jooo

Nei, det var absolutt ikke vanlig med fyrverkeri på nyttårsaften i 1923/24. Det fantes, ja, men som tradison på nyttårsaften ble det ikke vanlig før etter andre verdenskrig. https://www.eggehistorielag.com/2018/12/27/nar-begynte-vi-a-kjope-fyrverkeri-og-raketter/

Anonymkode: ca17a...7ed

Det er allment kjent at fyrverkeri kan være skremmende for dyr. At det er mange hunder som ikke reagerer betyr ikke at ingen gjør det. Eller at de som har hunder som reagerer gjør noe feil. 

Vi holder oss inne og lager ikke noe styr, og han pleier å gå ut i buret sitt i gangen når det står på som verst. Han liker det ikke, men er heller ikke livredd. 

Anonymkode: 70103...0ba

Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Ja, men da skal jeg spørre ene naboen som er veterinær jeg. Så slipper du å miste nattesøvnen 

Anonymkode: 333a2...8d1

Ja det er det nok lurt at du gjør. Skriv gjerne svaret du får her. Snakk om å ikke ha kunnskap om hunders hørsel.

Anonymkode: cf2bf...e22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...