Anonym bruker Skrevet 28. desember 2023 #1 Del Skrevet 28. desember 2023 Jeg er nok ikke den eneste som har blitt utestengt fra en russegruppe eller blitt «outsider» i begynnelsen av 2016 før russe tiden startet fikk jeg være med i en russegruppe «gå russ» uten buss/bil, da jeg kjente hun (Ida) ene kjente jeg og var veldig grei uansett jeg kjente han ene gutten jeg hold på med, det var han som var «sjefen» i gruppen, jeg fikk være med i gruppen, før russetiden innrømte da han jeg holdt på med at han hadde ligget og fått følelser for en annen kvinne, ble da krangel mellom meg og han selvfølgeligt.. da ble jeg kastet ut i fra gruppen uansett hvor godt kjent jeg ble med de andre da de stemte på å hive meg ut. Uansett om de snakket med meg etterpå, en måned senere så hadde da han jeg holdt på med meldt seg ut av gruppa får å være med en annen russegruppe, ditcha gjengen sin. Når russetiden begynte så fikk jeg kontakt igjen og hang med denne russegruppen, ble inva med ut osv, tror hun Ida som ble sjefen etter han jeg holdt på me fra russegruppa synes jeg var grei å inkludere men ikke nok til å ha meg med i gruppa igjen uansett om jeg hang med dem.. eneste som jeg ble utrolig lei meg for er at jeg ikke fikk være med på deres «russe gruppe fester..» var bare får gruppa de var 10 stk. nå som mer voksen innser jeg at jeg alltid var på en måte en «outcast» når det kom til denne russegruppa og følte at Ida inviterte meg med ut fordi jeg ikke hadde andre og synes nok synd på meg.. det forstå jeg så fort en annen jente hun og gjengen ble kjent med etterpå fikk være med i gruppa deres.. beklager for dårlig skriving men har dysleksi og prøver mitt beste så håper folk kan være greie! Er utrolig mange ungdommer som blir og føler seg utenfor ved russetiden og russegruppe har jeg lest til nå, er så trist da jeg har selv vert en som ikke fikk være med på slike mer «russe gruppe fester». Så mange ungdommer som er så utrolig lite inkluderende med andre.. Kjenner litt til min eldste niese som gruer seg til neste år. Uff Anonymkode: f2e1c...d0d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445060-utestengning-i-russegrupper/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2023 #2 Del Skrevet 28. desember 2023 Det skjedde i 2016. Let it go….. Anonymkode: 88cd9...911 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445060-utestengning-i-russegrupper/#findComment-150050864 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2023 #3 Del Skrevet 28. desember 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det skjedde i 2016. Let it go….. Anonymkode: 88cd9...911 Om det skjedd med meg i 2016 betyr ikke det at det ikke skjer med andre ungdommer vert år, tenkt på det? Anonymkode: f2e1c...d0d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445060-utestengning-i-russegrupper/#findComment-150050868 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2023 #4 Del Skrevet 28. desember 2023 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Om det skjedd med meg i 2016 betyr ikke det at det ikke skjer med andre ungdommer vert år, tenkt på det? Anonymkode: f2e1c...d0d Det vet jeg. Men din lange utgreiing handler om at DU er ikke ferdig med ditt. Og DU ønsker sympati for noe som skjedde for over 7 år siden. Let it go…. Anonymkode: 88cd9...911 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445060-utestengning-i-russegrupper/#findComment-150050876 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2023 #5 Del Skrevet 28. desember 2023 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Det vet jeg. Men din lange utgreiing handler om at DU er ikke ferdig med ditt. Og DU ønsker sympati for noe som skjedde for over 7 år siden. Let it go…. Anonymkode: 88cd9...911 Om man gjør eller ikke, så får du la være som du sier selv «leet it go» og finn et annet tråd som interesserer deg mer. La andre få lufte og skrive ut det de vil Anonymkode: f2e1c...d0d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445060-utestengning-i-russegrupper/#findComment-150050879 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2023 #6 Del Skrevet 28. desember 2023 Det er ABSOLUTT et aktuelt tema. Det Hi beskriver er på mange måter veldig typisk, og at hun bekymrer seg for niesen (etter selv å ha opplevd russetiden som vond) er ikke rart. Ungdommer er i en sårbar alder og ungdommer kan være nådeløse. Personlig tror jeg mye psykisk sykdom kunne vært unngått om en droppet hele russefeiringen. Anonymkode: a7ed5...cd3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445060-utestengning-i-russegrupper/#findComment-150050881 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2023 #7 Del Skrevet 28. desember 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det er ABSOLUTT et aktuelt tema. Det Hi beskriver er på mange måter veldig typisk, og at hun bekymrer seg for niesen (etter selv å ha opplevd russetiden som vond) er ikke rart. Ungdommer er i en sårbar alder og ungdommer kan være nådeløse. Personlig tror jeg mye psykisk sykdom kunne vært unngått om en droppet hele russefeiringen. Anonymkode: a7ed5...cd3 Enig. Som ungdom er utestenging noe av det mest Ydmykende som finnes, spesielt da denne russetiden skal liksom være et minnerik minne og tenke tilbake for de fleste, og disse ungdommene som er utestengt mens alle andre snakker om buss og fest og grupper og de andre ikke får bli en del av det eller ikke en invitasjon engang. Dessverre er det trist at 95% ungdommer ikke tenker på andre og hvordan andre som er helt utestengt føler seg. Så jeg håper at niesen min ikke går på samme smell som meg at de er greiere med henne og at hun får en finere russetid en jeg hadde. Hadde jo en flott russetid uansett om jeg ikke var en del av deres gruppe, men som voksen er det litt vondt å tenke på at noen ungdommer kan være så selvsentrerte. Husker godt den gang Ida sa «jaa vi skal tenke på om du kan være med på russefesten våres , gir lyd!» fikk aldri noe lyd og så bare at de la ut på face/ instagram om deres «vidunderlig fest» kjempe rottent gjort tenker jeg, heldigvis har jeg ikke kontakt med noen av disse folka til i dag. Anonymkode: f2e1c...d0d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445060-utestengning-i-russegrupper/#findComment-150050949 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2023 #8 Del Skrevet 28. desember 2023 Russetiden har blitt helt idiotisk. Mine tre som har vært russ har heldigvis ikke vært spesielt opptatt av det. De har vært vandreruss sammen med sin lille gjeng, på 3-4 stk. Datteren til min veninne, som går i 1. kl på videregående ble rett før jul stemt inn på en buss. De hadde hatt lange samtaler og flere avstemninger om hun fikk være med eller ikke. Det er helt vilt. Min veninne ønsker jo at datteren skal si nei, men det er jo jentas store ønske. Å få være en del av de kule. Nå må min veninne bare stå klar til å ta henne imot når gjengen bestemmer at hun ikke er kul lengre. Det skulle aldri vært lov med buss. De er virkelig roten til alt vondt. Har ikke hørt om en buss uten noen form for drama. Jeg har fem ungdommer, så kjenner jo til en del. Forstår virkelig at du er bekymret for din niese. Kan være lurt å ha en samtale med henne, uten å være belærende. Anonymkode: 4155d...a38 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445060-utestengning-i-russegrupper/#findComment-150050978 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 29. desember 2023 #9 Del Skrevet 29. desember 2023 Dette starter med foreldre som aksepterer og tilmed forsvarer ekskludering fra barneskole. Hvilket jeg har gått i mot her mer enn en gang. Barn lærer. Av foreldre. Russetiden er helt insane i Norge. Greit nok. Mem så er det konsekvensene for mange. Er det verdt det? Alle foreldre er redde."blir miitt barn ekskludert?" "Blir mitt barn outsideren" Og frykten for det er så stor at alle går langt over terskelen for hva moralen deres sier. Og nettopp derfor blir dette et problem ingen tør stoppe. Så feil og veikt kan det bli. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445060-utestengning-i-russegrupper/#findComment-150050991 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2023 #10 Del Skrevet 29. desember 2023 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Russetiden har blitt helt idiotisk. Mine tre som har vært russ har heldigvis ikke vært spesielt opptatt av det. De har vært vandreruss sammen med sin lille gjeng, på 3-4 stk. Datteren til min veninne, som går i 1. kl på videregående ble rett før jul stemt inn på en buss. De hadde hatt lange samtaler og flere avstemninger om hun fikk være med eller ikke. Det er helt vilt. Min veninne ønsker jo at datteren skal si nei, men det er jo jentas store ønske. Å få være en del av de kule. Nå må min veninne bare stå klar til å ta henne imot når gjengen bestemmer at hun ikke er kul lengre. Det skulle aldri vært lov med buss. De er virkelig roten til alt vondt. Har ikke hørt om en buss uten noen form for drama. Jeg har fem ungdommer, så kjenner jo til en del. Forstår virkelig at du er bekymret for din niese. Kan være lurt å ha en samtale med henne, uten å være belærende. Anonymkode: 4155d...a38 Tror min niese fikser selv hun har gode venner rundt seg ellers men er jo det med buss osv. Her hos meg var de vandre russ, men likevel var de ekskluderende og jeg ikke var bra nok. Helt ærlig, var ikke gruppa deres så sikkelig årets hit gruppe heller, mange av dem er ikke venner eller snakker ikke med hverandre til i dag. Så alle deres kose bilder er glemt. Og uff ja utrolig vondt må være når eget barn blir helt ekskludert og stemplet som «ikke kul nok får å være med i bussen».. man er mer en kul nok det er bare en haug med usikre og selv sentrete ungdommer som er lite inkluderende og driter i andre Anonymkode: f2e1c...d0d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445060-utestengning-i-russegrupper/#findComment-150050999 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2023 #11 Del Skrevet 29. desember 2023 ReneRene skrev (3 timer siden): Dette starter med foreldre som aksepterer og tilmed forsvarer ekskludering fra barneskole. Hvilket jeg har gått i mot her mer enn en gang. Barn lærer. Av foreldre. Russetiden er helt insane i Norge. Greit nok. Mem så er det konsekvensene for mange. Er det verdt det? Alle foreldre er redde."blir miitt barn ekskludert?" "Blir mitt barn outsideren" Og frykten for det er så stor at alle går langt over terskelen for hva moralen deres sier. Og nettopp derfor blir dette et problem ingen tør stoppe. Så feil og veikt kan det bli. Så enig! Å høre at barnet gleder seg sånn! Men og ikke vite om hun/han blir tatt i mot og stemplet som «ikke kul nok for å være en del av bussen/gruppa» er helt absurd og trist.. og blir helt utestengt Alle fortjener og føle seg inkludert i slike tilfeller, og da må foreldre på banen, kanskje? ville ønskt at det skulle være mer inkluderende. Joda jeg ble inkludert på noen ting, og lurer veldig på om mine 2 kompiser spurte om meg når hun ida eller andre i gruppa utestengte meg på selve gruppe festene deres. Husker hvor kjipt det var å få kanskje for deres fester for å så bare se på Snapchat at festen deres er startet. Mens jeg satt hjemme og følte meg dum og ydmyket. At jeg var ikke en del i den gruppa bare en «wannabe» så føler stort med de ungdommene som blir utestengt Anonymkode: f2e1c...d0d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445060-utestengning-i-russegrupper/#findComment-150051001 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2023 #12 Del Skrevet 29. desember 2023 Anonym bruker skrev (20 timer siden): Jeg er nok ikke den eneste som har blitt utestengt fra en russegruppe eller blitt «outsider» i begynnelsen av 2016 før russe tiden startet fikk jeg være med i en russegruppe «gå russ» uten buss/bil, da jeg kjente hun (Ida) ene kjente jeg og var veldig grei uansett jeg kjente han ene gutten jeg hold på med, det var han som var «sjefen» i gruppen, jeg fikk være med i gruppen, før russetiden innrømte da han jeg holdt på med at han hadde ligget og fått følelser for en annen kvinne, ble da krangel mellom meg og han selvfølgeligt.. da ble jeg kastet ut i fra gruppen uansett hvor godt kjent jeg ble med de andre da de stemte på å hive meg ut. Uansett om de snakket med meg etterpå, en måned senere så hadde da han jeg holdt på med meldt seg ut av gruppa får å være med en annen russegruppe, ditcha gjengen sin. Når russetiden begynte så fikk jeg kontakt igjen og hang med denne russegruppen, ble inva med ut osv, tror hun Ida som ble sjefen etter han jeg holdt på me fra russegruppa synes jeg var grei å inkludere men ikke nok til å ha meg med i gruppa igjen uansett om jeg hang med dem.. eneste som jeg ble utrolig lei meg for er at jeg ikke fikk være med på deres «russe gruppe fester..» var bare får gruppa de var 10 stk. nå som mer voksen innser jeg at jeg alltid var på en måte en «outcast» når det kom til denne russegruppa og følte at Ida inviterte meg med ut fordi jeg ikke hadde andre og synes nok synd på meg.. det forstå jeg så fort en annen jente hun og gjengen ble kjent med etterpå fikk være med i gruppa deres.. beklager for dårlig skriving men har dysleksi og prøver mitt beste så håper folk kan være greie! Er utrolig mange ungdommer som blir og føler seg utenfor ved russetiden og russegruppe har jeg lest til nå, er så trist da jeg har selv vert en som ikke fikk være med på slike mer «russe gruppe fester». Så mange ungdommer som er så utrolig lite inkluderende med andre.. Kjenner litt til min eldste niese som gruer seg til neste år. Uff Anonymkode: f2e1c...d0d Kan godt forstå at det må være vondt å ikke være inkludert. Min datter er med i en russegruppe så vet hvordan det fungerer. Anonymkode: f1ee4...06c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445060-utestengning-i-russegrupper/#findComment-150051354 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2023 #13 Del Skrevet 29. desember 2023 Kan ikke ALLE foreldre til russ slå ned på idiotien om at det bare er «lov» med en buss pr by og at hvis noen GUD FORBY skulle fikse sin egen buss, blir hengt ut som taperbuss? Kan de droppe de milelange kontraktene som foreldre må signere, og slutte å kaste folk ut av gruppa etter eget forgodtbefinnende?? Og lær for all del sønnene deres at ALLE JENTER ER LIKE MYE VERDT og slutt å la de måle jentene etter rumpe og pupper før de slipper de ombord på rulling!! Anonymkode: 0aced...527 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445060-utestengning-i-russegrupper/#findComment-150051356 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2023 #14 Del Skrevet 30. desember 2023 Hva i alle dager er en russegruppe? Jeg skjønner når det er snakk om buss eller bil, men fins det russegrupper uten buss også? Hva gjør de i såfall, går rundt i tog? Anonymkode: ce357...4fe Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445060-utestengning-i-russegrupper/#findComment-150051641 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2023 #15 Del Skrevet 31. desember 2023 Anonym bruker skrev (15 timer siden): Hva i alle dager er en russegruppe? Jeg skjønner når det er snakk om buss eller bil, men fins det russegrupper uten buss også? Hva gjør de i såfall, går rundt i tog? Anonymkode: ce357...4fe Russegruppe er en vennegjeng som holder sammen og har det gøy sammen i russetiden. De har ikke buss men Siden vi bor ganske sentralt i storby tar de buss. Anonymkode: f1ee4...06c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144445060-utestengning-i-russegrupper/#findComment-150052012 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå