Anonym bruker Skrevet 28. desember 2023 #1 Skrevet 28. desember 2023 Vi har hatt problemer med alle leveranser de siste to mnd. Det har vært så mye styr at jeg nesten tror vi er med i et skjult tv-program. Vet ikke hvor mange dager de har sagt de skal komme, så dukker de ikke opp, og gir ingen beskjed! Og unnskyldningene for ikke å dukke opp har vært bisarre… -Nei, sjåføren klarte ikke å lese det som stod, så kjørte bomtur. -Sjåføren leste ikke at de trengte lift (to dager på rad) da varen veide over 30 kg. Sjåføren fant ikke frem (vi har tall på huset som er nesten 1 meter stort), vi vet ikke varen din er dessverre, det skjedde en trafikkulykke så sjåføren rakk ikke før han skulle hjem. Sånn har de holdt på i snart 7!!! uker. Og vi har stor forståelse for forsinkelser.. Men, er det normalt at de ikke gir beskjed??? Vi har jo en hjemme som har ventet alle de dagene. Anonymkode: a9973...5fb
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2023 #2 Skrevet 28. desember 2023 Jeg synes det er noe rot med alle leverandører. Den eneste jeg ikke har opplevd det med er Porterbuddy. Ellers har jeg fått beskjed om at "vi har forsøkt å levere" når jeg har vært hjemme hele dagen. En gang var jeg ute i hagen da Bring kjørte forbi og rett etter fikk jeg melding om at de hadde forsøkt å levere. Jeg så bilen. Den bremset ikke en gang. Anonymkode: 9c2b1...721
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2023 #3 Skrevet 28. desember 2023 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Jeg synes det er noe rot med alle leverandører. Den eneste jeg ikke har opplevd det med er Porterbuddy. Ellers har jeg fått beskjed om at "vi har forsøkt å levere" når jeg har vært hjemme hele dagen. En gang var jeg ute i hagen da Bring kjørte forbi og rett etter fikk jeg melding om at de hadde forsøkt å levere. Jeg så bilen. Den bremset ikke en gang. Anonymkode: 9c2b1...721 Den kjenner jeg igjen. De prøver seg hele tiden! Anonymkode: ba5cf...b9a
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2023 #4 Skrevet 28. desember 2023 Alle transportselskaper har kuttet en del kostnader og de har kuttet så mye at det går ut over tjenesten de leverer. Sjåførene er for få på bilen til pakker som veier mye. Tiden de har lov å bruke på ruten er så optimistisk beregnet at det ofte er umulig å nå denne. Vet de da at varen din ble lastet først inn på bilen, bak noe tungt de ikke fikk levert, og de er bak ruten så kjører de kanskje bare videre. Vanlig postlevering er nå annen hver dag, mot hver dag tidligere. Lokal post som tidligere ble sortert på det lokale postkontoret, blir nå sortert på Lørenskog. Det er da mye mer pakker som sendes rundt på ruter der den egentlig ikke hører hjemme. Det er da letter å rote den bort. Mer er automatisk og det er færre ansatte til å kontrollere prosessene og korrigere for feil. Da kan til og med store pakker forsvinne. Skal de spare penger på lønn. Bilene som også kjører ut av landet er av og til å dårlig forfatning og de har eksterne til å kjøre for seg. De har blitt stoppet på fjelloverganger med alt for dårlige dekk. De velger å benytte underleverandører som underby hverandre og det går da utover arbeidsvilkår og sikkerheten til de ansatte. Opplæringen av de ansatte blir også dårligere og da går også kvaliteten ned. Når hovedfokus er på å kutte kostnader, når det som tidligere var offentlige tjenester også dyttes inn under new public management der alt skal lønne seg og eiere ta ut utbytte, og når kundene forventer priser som ikke går, da går kvaliteten ned. Anonymkode: 3435f...2e1
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2023 #5 Skrevet 28. desember 2023 Det er nok et resultat av effektivisering, innsparing og nedbemanning. Sånn det er i de aller fleste yrker. Og i perioder da, med økt arbeidsmengde og økt fravær pga sykdom(som om vinteren og juletiden) så kneler det. Anonymkode: a0281...211
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2023 #6 Skrevet 28. desember 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Alle transportselskaper har kuttet en del kostnader og de har kuttet så mye at det går ut over tjenesten de leverer. Sjåførene er for få på bilen til pakker som veier mye. Tiden de har lov å bruke på ruten er så optimistisk beregnet at det ofte er umulig å nå denne. Vet de da at varen din ble lastet først inn på bilen, bak noe tungt de ikke fikk levert, og de er bak ruten så kjører de kanskje bare videre. Vanlig postlevering er nå annen hver dag, mot hver dag tidligere. Lokal post som tidligere ble sortert på det lokale postkontoret, blir nå sortert på Lørenskog. Det er da mye mer pakker som sendes rundt på ruter der den egentlig ikke hører hjemme. Det er da letter å rote den bort. Mer er automatisk og det er færre ansatte til å kontrollere prosessene og korrigere for feil. Da kan til og med store pakker forsvinne. Skal de spare penger på lønn. Bilene som også kjører ut av landet er av og til å dårlig forfatning og de har eksterne til å kjøre for seg. De har blitt stoppet på fjelloverganger med alt for dårlige dekk. De velger å benytte underleverandører som underby hverandre og det går da utover arbeidsvilkår og sikkerheten til de ansatte. Opplæringen av de ansatte blir også dårligere og da går også kvaliteten ned. Når hovedfokus er på å kutte kostnader, når det som tidligere var offentlige tjenester også dyttes inn under new public management der alt skal lønne seg og eiere ta ut utbytte, og når kundene forventer priser som ikke går, da går kvaliteten ned. Anonymkode: 3435f...2e1 Nemlig! Den største utgiften i en hver bedrift er alltid lønn til ansatte. Jo færre ansatte, jo mer kan eierne putte i egen lomme (eller politikere pynte seg med at "vi har spart"). Men poenget med at staten eide en del samfunnsviktige og -nyttige bedrifter før (frem til ut på 80-tallet) var at staten fikk fortjenesten, som så igjen ble brukt til å sikre de samfunnsviktige og -nyttige tjenester som ikke gikk med fortjeneste. Det gjorde at vi hadde et godt postvesen, et togsystem som dekket store deler av landet (beklager nord for Bodø! hadde vi bare sittet med mer av fortjenestene hadde vi også kunnet bygge bane lenger nord i landet), billig strøm, med langt mere. Nå sitter bare de som har en masse penger fra før med fortjenesten. Vi andre, vi taper dag for dag for dag på at samfunnet skal ha mindre og mindre eierskap i samfunnsnyttige og -viktige tjenester. Apropos... Anonymkode: 35ae5...9c3
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2023 #7 Skrevet 28. desember 2023 Jeg må si at jeg blir mer og mer "imponert" av Posten i alle fall.... Her for en stund siden fikk jeg en melding av Posten om at en pakke var på vei til min postkasse. En times tid eller noe sånn senere, kom beskjeden om pakken var forsøkt levert til meg, men var for stor til postkassen... Greit nok det, men utrolig at de må "forsøke" å levere en pakke som er omtrent dobbelt så stor som en normal postkasse.... Og motsatt nå rett før jul. Da kom meldingen om at pakken var for stor til postkassa så den måtte hentes på utleveringsstedet. Greit nok det også. Det er på nærbutikken vår, så ikke noe jobb. Pakken var omtrent 2 cm tykk og på størrelse mellom A4 og A5.... og postkassen var tom, så det var mer enn god nok plass til den... Og hvorfor spør de om pakken kan henges på døra når de ikke gjør det likevel? Men ja, det er nok det at det skal spares penger her og der. Anonymkode: b0978...c21
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2023 #8 Skrevet 28. desember 2023 Her pælma de pakken på trappen. Jeg var hjemme, og så bilen komme, så tenkte å møte dem ute. Da hørte jeg et smell ved døren, og pakken var «knust» i ene hjørnet. Jeg så mannen i bilen. Han hadde ikke tid til å gå så nærme at den kunne legges der. «Klaget» (sendte en henvendelse som i typen «obs! Pass på») på det selv om varen ikke ble ødelagt, og de tok ikke klagen til følge fordi den ikke ble ødelagt. De lytter åpenbart ikke på kunder. Anonymkode: b08af...4d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå