Gå til innhold

Trenger litt veiledning i forhold til butikkansatt som har stjålet fra min sønn, min sønn har fått penger og skulle dermed i en butikk og

Anbefalte innlegg

Bestille seg en vare han har spart til, den var ikke på lager, den butikkansatte gikk da inn på nettsiden til denne butikken istenfor å legge inn bestillingen manuelt i systemet slik at varen blir sendt til butikken og man kan hente den der, den butikkansatte har tastet inn sitt eget navn og adresse og deretter snudd skjermen slik at min sønn kan legge inn kortnummer og bankid. Min sønn er mindreårig og visste desverre ikke at man ikke gjør på denne måten i butikken.  Varen har blitt hentet på posten av den butikkansatte og den har vært i dens hjem i en uke. Dette fikk jeg bekreftet på butikken i dag. Det ble sagt at denne varen var ubrukt, det kan man jo ikke vite sikkert kanskje og at den skulle bli levert tilbake til butikken i morgen slik at vi kan hente den. Jeg synes ikke det holder. Frister og politianmelde dette. Hva ville dere gjort? 

Anonymkode: 436ef...226

Fortsetter under...

Min sønn så ikke at det ble lagt inn feil navn og adresse, han ble spurt om navn og adresse, fikk bare sett skjermen der man legger inn bankopplysninger. 

Hadde dette vært sant så at saken vært løst på null komma niks ettersom alle butikker har kameraer å de hadde da fanget opp hba den ansatte hadde gjort. Så dette er nok enda en dum skrønehistorie som ikke har noen rot til virkeligheten!

Anonymkode: 38566...5bb

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Hadde dette vært sant så at saken vært løst på null komma niks ettersom alle butikker har kameraer å de hadde da fanget opp hba den ansatte hadde gjort. Så dette er nok enda en dum skrønehistorie som ikke har noen rot til virkeligheten!

Anonymkode: 38566...5bb

Dette er desverre sant, saken er løst, da kollegaene har funnet ut at den butikkansatte har gjort dette, har også innrømt det og sagt at den skal komme med varen i morgen. Men jeg mener at det ikke holder av butikken og bare komme med varen nå etter en uke også er alt greit igjen, det minste de burde gjøre er vel en form for kompensasjon?

Dette høres merkelig ut, den butikkansatte bør jo anmeldes? 

Det kan jo godt tenkes at den ansatte har gjort dette flere ganger også. Hvis dette er en kjedebutikk og daglig leder ikke tar tak, ville jeg faktisk ha varslet høyere opp i kjeden. De er nok ikke interessert i at ansatte svindler kundene. 

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Dette er desverre sant, saken er løst, da kollegaene har funnet ut at den butikkansatte har gjort dette, har også innrømt det og sagt at den skal komme med varen i morgen. Men jeg mener at det ikke holder av butikken og bare komme med varen nå etter en uke også er alt greit igjen, det minste de burde gjøre er vel en form for kompensasjon?

Og hvordan tenker du at kollegene har «funnet ut at den ansatte har gjort dette»?

Hvordan fikk dere beskjed om hva som har hent?

Anonymkode: b0733...449

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Og hvordan tenker du at kollegene har «funnet ut at den ansatte har gjort dette»?

Hvordan fikk dere beskjed om hva som har hent?

De har vel sporet opp bestillingen og så sporet pakken…

Anonymkode: e08e0...192

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

De har vel sporet opp bestillingen og så sporet pakken…

Hvi der er bestilt i den ansattes navn og adresse slik HI sier, OG den ansatte har hentet ut pakken på posten, så har vel neppe gutten fått tilsendt sporingsnr og hentekode??

Jeg ville sperret bankkortet til sønnen din og bedt om et møte med daglig leder av butikken. 

Anonymkode: c9db9...841

🦧🦧Nå ble jeg bare satt ut. Slikt er ikke mulig, ei heller at ansatte forteller dere at hen er tatt. Er noe som heter taushetsplikt 

KellyTaylor skrev (2 minutter siden):

🦧🦧Nå ble jeg bare satt ut. Slikt er ikke mulig, ei heller at ansatte forteller dere at hen er tatt. Er noe som heter taushetsplikt 

Dette har ingenting med taushetsplikt å gjøre 

Anonymkode: 3b820...cd4

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Dette har ingenting med taushetsplikt å gjøre 

Anonymkode: 3b820...cd4

Selvfølgelig har det det. Eller - mer lojalitetsplikt. Ansatte kan ikke uten videre slenge rundt seg med påstander til kunder om at kollegaer har stjålet. Hvis dette virkelig har skjedd er det selvfølgelig leder som må uttale seg

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Hvi der er bestilt i den ansattes navn og adresse slik HI sier, OG den ansatte har hentet ut pakken på posten, så har vel neppe gutten fått tilsendt sporingsnr og hentekode??

Butikken… de kan se hva som er bestilt fra deres system.

Annonse

Jeg hadde forlangt ny vare. Uansett hvor uåpnet den påstås å være, så hadde jeg forlangt det. Å bestille en vare til en kunde med privat adresse til en ansatt er også uhørt. Så useriøs skal ikke en profesjonell kjede være.

Anonymkode: 13c66...69d

Det har skjedd en feil. Den er det rettet opp i. Er det nødvendig å lage så mye styr?

Anonymkode: 60707...0dd

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Det har skjedd en feil. Den er det rettet opp i. Er det nødvendig å lage så mye styr?

Det har ikke skjedd en feil, den ansatte har bevisst fylt inn sitt eget navn og adresse, telefonnummer, snudd skjermen når man kom til ruten for å legge inn kortet, smik at mon sønn har lagt inn kortet. hentet baren på posten og hatt den hjemme hos seg i en uke. Fram til dens kollega har oppdaget dette og ringt og spurt etter den. Det er ikke greit og bare få varen nå også er alt glemt. Var der i dag, men butikksjef var ikke tilstede. Jeg tror jeg og mannen har landet på at en politianmeldelse er på sin plass. 

Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Det har ikke skjedd en feil, den ansatte har bevisst fylt inn sitt eget navn og adresse, telefonnummer, snudd skjermen når man kom til ruten for å legge inn kortet, smik at mon sønn har lagt inn kortet. hentet baren på posten og hatt den hjemme hos seg i en uke. Fram til dens kollega har oppdaget dette og ringt og spurt etter den. Det er ikke greit og bare få varen nå også er alt glemt. Var der i dag, men butikksjef var ikke tilstede. Jeg tror jeg og mannen har landet på at en politianmeldelse er på sin plass. 

Tviler jeg på. Hvis de prøvde å stjele ville det være alt for dumt å legge igjen navn og adresse på den måten.

Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Butikken… de kan se hva som er bestilt fra deres system.

Leser du hovedinnlegget i det hele tatt??

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Leser du hovedinnlegget i det hele tatt??

Ja. Og butikken/nettbutikken kan selvsagt se hvilke ordre som er lagt inn med HI’s sønn sitt betalingskort og hva som ikke stemmer.

Anonym bruker skrev (På 27.12.2023 den 23.33):

den butikkansatte gikk da inn på nettsiden til denne butikken istenfor å legge inn bestillingen manuelt i systemet

Nei, ordinære butikkansatte kan selvsagt ikke se hvilke bestillinger en privatperson har lagt inn i en nettbutikk, og slett ikke hvilke kortnummer som er benyttet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...