Gå til innhold

Kjøre med løse ski i bilen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min x mann har sagt ja til å kjøpe tenåringen og 3 kompiser i skibakken i morgen. Før gikk det greit da skiene var korte. Nå et de lange og vi får ikke plass i bagasjerom. Han skal ta de inn i bagasjerom på langs og oppå ryggstøtte og mellom 2 gutter. Dette er ikke innafor mener jeg. Men han er ikke enig. Hvem har rett?

Anonymkode: 48eed...310

Skrevet

Å herregud du er hysterisk! Få deg ett liv!!

Anonymkode: c6fe2...a11

Skrevet

Det gjør jeg også. Hvis ikke får jeg ikke gått på ski. 

Anonymkode: 70e04...6f0

Skrevet

Bedre å ha dem fra gulvet på passasjersiden og bakover langs døra.

Anonymkode: d5c17...c2e

Skrevet

Vi har skiluke midt i baksetet og trer ofte langrennskiene inn der. 

Anonymkode: 6141f...902

Skrevet
Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Vi har skiluke midt i baksetet og trer ofte langrennskiene inn der. 

Jeg kan også slå ned ett sete og legge ski der. Men da får jeg ikke plass til 4 gutter i bilen 

Skrevet

Ta de på taket da. Dere har vel takstativ?

Anonymkode: 9ccf6...d45

Skrevet

Slutt å blande deg i hva andre gjør og fokuser på det du gjør i stedet. Da blir livet lettere å leve.

Anonymkode: c185f...299

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ta de på taket da. Dere har vel takstativ?

Æh, det er helt vanlig å ikke ha takstativ på bilen. Fire ungdommer og fire par ski hadde jeg slitt med også, da måtte det blitt transport i den gamle, kalde diesel-suv'en. 

Anonymkode: b0518...1aa

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Æh, det er helt vanlig å ikke ha takstativ på bilen. Fire ungdommer og fire par ski hadde jeg slitt med også, da måtte det blitt transport i den gamle, kalde diesel-suv'en. 

Anonymkode: b0518...1aa

Jo, bor du i et typisk skiområde er det hekt vanlig med takstativ eller skiboks😊

Skrevet

Vi har ikke skistativ på bilen, men vi har sånn luke midt i baksetet da, så skiene kan ligge fra bagasjen og gjennom den.

Det betyr at vi ikke kan være mer enn 4 i bilen når vi har ski med.

Har kjørt ungdommene for å gå på ski flere ganger, men har da ikke plass til mer enn tre ungdommer i bilen. Er de flere må flere foreldre kjøre.

Anonymkode: cc522...e89

Skrevet

Jeg tror han vil slite å få med 4 par alpinski, staver, hjelmer og alpinstøvler, 4 tenåringsgutter og seg selv i bilen uten takstativ. Forutsatt vanlig bilstørrelse. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Slutt å blande deg i hva andre gjør og fokuser på det du gjør i stedet. Da blir livet lettere å leve.

Ikke så nøye med trafikksikkerhet du. Har kanskje ikke rykket ut til ulykker med allslags løst i bilen? Da hadde du tenkt annerledes. Les om det. 

Anonymkode: d1e4e...454

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Ikke så nøye med trafikksikkerhet du. Har kanskje ikke rykket ut til ulykker med allslags løst i bilen? Da hadde du tenkt annerledes. Les om det. 

Regner med at du aldri har noe som helst liggende løst i bilen mens du kjører, f.eks en vannflaske, nøkler, mobiltelefon, isskrape eller et eller annet liggendes i i baksetet osv?

Anonymkode: 21c2d...e98

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Lite sannsynlig at ski vingler så mye at de «fyker» rundt i bilen.

Jeg har ikke rykket ut nei. Men jeg er ikke utdannet den veien heller, så det er helt naturlig.

Av løse gjenstander i bilen er nok ikke ski den største årsaken til skader. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Jeg tror han vil slite å få med 4 par alpinski, staver, hjelmer og alpinstøvler, 4 tenåringsgutter og seg selv i bilen uten takstativ. Forutsatt vanlig bilstørrelse. 

De ble bare 2 ungdommer som ble med, så fikk plass. Men tror ikke at han hadde fått plass til 4 stk pluss ski. 

Har en vanlig bil( se bilde)

Screenshot_20231228_204532_Google.jpg

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Jo, bor du i et typisk skiområde er det hekt vanlig med takstativ eller skiboks😊

Vi bor 30 minutter unna slalåmbakken. Men vi har ikke stativ på taket. Han er eneste I familien som er interessert i ski 🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...